כל מה שחשוב לדעת על הורדת רכב מהכביש ללא טסט ועל אפשרות מכירת רכב לברזל



במדינת ישראל, חובת ביצוע בדיקת תקינות שנתית (טסט) לרכב היא חוקית ומהווה חלק בלתי נפרד מתהליך תחזוקת הרכב ושמירה על בטיחות בכבישים. חוקי הרישוי שנקבעו על ידי משרד התחבורה דורשים מכל בעל רכב לבצע בדיקת תקינות אחת לשנה, כאשר מטרת הבדיקה היא לוודא שהרכב תקין מבחינה בטיחותית וסביבתית.

FREEPIK

. לאחר שטיפלתם בנושא הורדת רכב מהכביש ללא טסט , תוכלו  לבחון אפשרות של מכירת רכב לברזל.

מהי בדיקת תקינות לרכב?

בדיקת התקינות, הידועה בשם "טסט", היא בדיקה שנתית שחובה על כל בעל רכב לבצע במכון רישוי מוסמך על ידי משרד התחבורה. הבדיקה כוללת בדיקות מקיפות על מצב הבלמים, מערכת ההיגוי, מערכות הבטיחות, צמיגים, תאורה ועוד. כמו כן, נבדקת גם רמת זיהום האוויר שמפיק הרכב, במטרה להבטיח עמידה בתקנות הסביבתיות המחמירות.

במידה והרכב עובר את הבדיקה בהצלחה, מחודש רישיון הרכב לשנה נוספת. עם זאת, אם מתגלים ליקויים כלשהם במהלך הבדיקה, על בעל הרכב לטפל בהם ולחזור לבדיקה חוזרת במכון הרישוי. אם הרכב אינו חוזר לבדיקה לאחר תיקון הליקויים או אם לא ניתן לתקן אותם, קיימת חובה להוריד את הרכב מהכביש.

איסור נהיגה על רכב ללא טסט

חשוב לציין כי אסור בהחלט לנהוג ברכב שלא עבר טסט או לא חודש לו רישיון הרכב. נהיגה על רכב ללא רישיון תקף מהווה עבירה חמורה שעלולה להוביל לקנסות, דוחות ואף שלילת רישיון הנהיגה. בנוסף, במקרה של תאונה, הביטוח לא יכסה נזקים שנגרמו אם הרכב לא היה בעל רישיון תקף.

רכב שלא עבר טסט ונמצא במצב בו אינו בשימוש יושב בבית ללא תעסוקה, נחשב עדיין כרכב רשום במשרד התחבורה. לפיכך, כל עוד לא בוצע תהליך של הורדתו מהכביש באופן רשמי, יש לשלם עבורו את אגרת הרישוי השנתית. כדי להימנע מתשלום האגרה, יש להצהיר על הרכב כ"רכב בסטטוס הפקדה" – מצב בו הרישיון מוקפא, והרכב אינו יכול לנסוע על הכביש. תהליך זה כולל פנייה למשרד הרישוי והגשת בקשה להפקדת הרכב.

מכירת רכב שהורד מהכביש לברזל

מכירת רכב לברזל מתייחסת לתהליך בו רכב ישן או לא כשיר לנסיעה נמכר למגרשי פירוק לצורך מחזור המתכות שבו, כאשר המתכת העיקרית היא ברזל, המהווה את רוב חלקי הרכב. למרות שנהוג לחשוב שהמחיר מבוסס אך ורק על משקל הברזל, בפועל, המחיר נקבע על פי מספר פרמטרים נוספים. בין הגורמים המשפיעים ניתן למצוא את סוג הרכב, גילו, מצבו המכני, השוק של חלקי החילוף לרכב זה, וכן מיקומו והעלות של הובלתו למגרש הפירוק.

שוק מכירת רכבים לברזל הוא שוק חופשי, ללא פיקוח ומחירון מסודר, דבר שמוביל לתחרות בין עסקים שונים. על כן, מוכרי הרכב יכולים לערוך סקר שוק ולקבל את ההצעה המשתלמת ביותר עבורם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה