החלפת צמיגים - מתי יש לעשות זאת?



בשונה מחלקים אחרים ברכב שלנו, חשוב לזכור כי הצמיגים של הרכב סובלים מבלי יחסית גבוה. למעשה, העובדה הפשוטה כי מדובר על החלק היחיד ברכב שנמצא במגע עם הכביש באופן שוטף במהלך הנסיעה הופכת אותו לפגיע יותר בהשוואה לשאר הרכיבים ברכב. למעשה, מניעת הבלאי של הצמיגים בצורה מוחלטת הוא דבר בלתי אפשרי ולכן, מדי פעם חשוב לבצע החלפת צמיגים לרכב.

FREEPIK

רגע, למה זה חשוב בכלל?

בראש ובראשונה, ראוי לציין כי החשיבות של החלפת צמיגים לרכב נובעת מהפן הבטיחותי. זאת בעוד כי צמיג לא תקין הוא גורם שמהווה איום על כל הנוסעים ברכב, בעקבות השפעתו על יציבות הרכב במהלך הנסיעה. בשונה מחלקים אחרים ברכב שיכולים לתפקד כרגיל גם לאחר תקופה ארוכה, עליכם לזכור כי הצמיג שלכם מתישהו יזדקק להחלפה, בעוד כי השאלה העיקרית היא כמובן מתי מגיע הזמן הנכון שבו צריך לבצע החלפת צמיגים לרכב.

באיזה תדירות כדאי לבצע החלפת צמיגים?

ובכן, עליכם להבין כי אין לשאלה הזו תשובה מוחלטת שכן, לכל צמיג יש אורך חיים מעט שונה מהאחר, וכמובן שגורמים שונים משפיעים באופן ישיר על זמני ההחלפה של הצמיגים בצורה שאולי לא צפיתן. ככלל, נהוג להחליף צמיג לאחר תקופה של שלוש שנות נסיעה עמו, אך כמובן שיש לבדוק את תקינות הצמיג. למעשה, מדובר על בדיקה אש מתבצעת בעזרת מדידת עומק החריצים של הצמיג ומידת שלמותו. על כן, במידה ואתם מבצעים שימוש באותו הצמיג לתקופה של 5 שנים, הרי שאותו הצמיג צריך החלפה בלי כל קשר למצב שלו, והשאלה היא רק על הזמן שבין לבין. במילים אחרות - עליכם לזכור כי לאחר תקופה של שלוש שנים המצב של הצמיג עשוי להשתנות ולכן, עליכם לשים לב לכל שינוי שעלול להוביל לסיכון כזה או אחר. בנוסף, ראוי לציין כי על גבי כל צמיג מצוין תאריך תפוגתו, ולאחר תאריך זה הרי שעליכם להחליף את הצמיג.

סיבות נוספות להחלפת צמיגים

כל תאונה או פגיעה שקרתה לכם עם הרכב מחייבת בביצוע בדיקה של הצמיגים. על כן, למרות העובדה כי לא מדובר על רכיב רגיש במיוחד, עליכם לזכור לעיתים אפילו מספיקה מהמורה קטנה בכביש על מנת לפגוע בצמיג בצורה שלא תאפשר לכם לנסוע איתו בצורה תקינה. כמו כן, במידה והתרחש תקר בצמיג הרי שעליכם לבדוק אותו טרם התיקון, ולהבין האם אכן ניתן לתקן את הצמיג מבלי הצורך לבצע החלפה. זאת בעוד כי אפשר לומר בצורה חד משמעית כי המדד הטוב ביותר לתקינות הצמיג הוא נסיעה חלקה, ובמידה ואינכם מרגישים כי הנסיעה תקינה, הרי שעליכם לבדוק קודם כל את הצמיגים שלכם. בחלק מהמקרים אפילו משהו שעשוי להיראות כמו תקלה ברכב יהיה פשוט תקלה באחד הצמיגים שלכם, בעוד כי החלפת הצמיג תפתור את הבעיה לחלוטין.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה