הדרך הבטוחה לארוחת החג: מתכונים קלים לראש השנה



ראש השנה מביא אתו לא רק תקווה לימים טובים, שלווים, שקטים ונעימים יותר, אלא, לעיתים, גם מעט לחץ להספיק כמה שיותר מנות טובות לארוחת החג ולרצות את כל האורחים. אז, אם אתם מארחים השנה את ארוחת ראש השנה, כדאי שתדעו שיש לא מעט מתכונים לראש השנה שממש לא מצריכים מכם ידע רב, כישרון או ניסיון של שנים במטבח. הם צריכים מכם רק תשומת לב ובעיקר רצון טוב להביא אל שולחן החג את הלב ואת האהבה שלכם.

מתכונים ב10 דקות

מתכונים מהירים ופשוטים – זה הסוד!

אם בעבר ארוחת החג, ובעיקר ארוחת ראש השנה, היתה עמוסה במנות שונות ורבות מאד, הרי שכיום הסיפור הוא אחר וכולנו הבנו די מזמן, שלא משנה הכמות. זו האיכות והאהבה שחשובות. אז, אתם ממש לא צריכים "להשתגע" ולחפש מיליון מתכונים לראש השנה שתוכלו לשלב בארוחה. סביר להניח שיש לכם ביום יום לא מעט עיסוקים חשובים וסביר גם שתרצו להגיע אל הארוחה רעננים, אז הסוד הוא לתת דגש למהיר, פשוט וקל וזה בדיוק מה שצריך להיות הקו המנחה שלכם. חפשו מתכונים מהירים ופשוטים להכנה שלא יצריכו מכם לבלות כל כך הרבה שעות במטבח.

מנות פתיחה מרשימות – להתחיל ברגל ימין את הארוחה ואת השנה

מנות פתיחה קלות להכנה אבל מרשימות הן דרך נפלאה להתחיל את ארוחת החג. למשל, סלט תפוחים ורימונים, אחד מסמלי החג, הוא מרענן ובעיקר טעים, הוא מכניס איתו לא מעט צבע לשולחן החג והוא דרך מושלמת להתחיל את הארוחה. אפשר להוסיף גם אגוזים קלויים ורוטב פשוט להכנה של דבש ולימון. עם זה אפשר לשלב מנת פתיחה פשוטה וטעימה נוספת, כמו כרובית צלויה שכל מה שצריך הוא רק לצלות אותה בשלמותה בתנור ולאחר מכן לחתוך אותה לחתיכות גדולות. התיבול לכרובית הוא בסיסי מאד. מעט מלח ופלפל שחור.

מנות עיקריות שרק נראות מסובכות – להוסיף טעם ועניין

יש מבחר נהדר של מתכונים לראש השנה שמציעים לכם מנות עיקריות שנראות מסובכות, אבל בפועל פשוטות מאד להכנה. למשל, חזה עוף עם פירות מיובשים. זוהי בהחלט מנה מרשימה וטעימה מאד שלא מצריכה מכם יכולות קולינאריות מתקדמות. אם פחות מתחברים, אפשר במקום זה להכין סלמון צלוי בתנור עם דבש ורוזמרין שגם הוא פשוט וקל מאד להכנה ואותו כולם אוהבים.

תוספות מפתיעות ופשוטות – דרך נוספת "להקפיץ" כל ארוחה

בין אם בחרתם מתכונים לראש השנה שמתבססים בעיקר על בשר ובין אם על דגים, תפוחי אדמה בתנור הם תוספת פשוטה וטעימה שלא תותיר אחריה אורחים רעבים. אם אתם רוצים לשדרג אותה, הכינו אותה הפעם עם תפוחי אדמה קטנים בשלמותם, והוסיפו להם גם ירקות צלויים בשביל הצבע והעניין. חתיכות בטטות צלויות בתנור גם הן תוספת טובה לכל מנה בשרית או מנה של דג ומוטב עם כמה שפחות תיבול, או תיבול שהוא בסיסי למדי.

 קינוחים מתוקים לחגיגה גדולה – כמה רעיונות טובים

מתכונים לראש השנה רבים מציעים עוגות דבש, שהן הקלאסיקה שכולם אוהבים והן חייבות להיות בארוחה. אבל אם אתם רוצים משהו נוסף לכך שגם הוא פשוט להכנה, סלט פירות מרענן וצבעוני בהחלט "יעשה את העבודה". לא לשכוח לקשט אותו עם גרגירי רימון טריים שיוסיפו הרבה צבע ויופי לשולחן החג. לסיכוםהכנת ארוחת חג לא חייבת להיות משימה מורכבת ומעייפת ואתם בהחלט לא חייבים להתיש את עצמכם אם החלטתם לארח השנה את כולם אצלכם. יש מבחר נהדר של מתכונים קלים ופשוטים להכנה עם רכיבים מעולים, שכולם ישמחו לקבל בארוחה. אבל העיקר – שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה