איך לשמור על שגרה בריאה בגיל השלישי ומה יש לדיור מוגן להציע?



לא ניתן להדגיש מספיק כמה שגרת חיים פעילה ובריאה חשובה עבור כולנו, אך על אחת כמה וכמה לבני הגיל השלישי. אז כיצד מבססים אורח חיים בריא בגילאים הללו?

קרדיט תמונה Shutterstock

מעיין מליח

 

עם העלייה בתוחלת החיים, הגיל השלישי הפך לתקופה משמעותית ומלאת הזדמנויות ושמירה על שגרה בריאה בגיל מבוגר היא המפתח לאיכות חיים גבוהה ולהנאה מהשנים הללו. בכתבה זו נסקור את חשיבותה של שגרת חיים בריאה, נציע דרכים לשמירה עליה ונגלה כיצד דיור מוגן יכול לתמוך בסגנון חיים זה. אם אתם מחפשים דרך לשנות את חייכם ולבחור בנתיב הבריא – אתם במקום הנכון!

מהי שגרה בריאה בגיל השלישי?

שגרה בריאה בגיל מבוגר היא הרבה יותר מסתם רשימת משימות יומית, היא מהווה מסגרת תומכת המעניקה משמעות, סיפוק ובריאות טובה יותר. מחקרים מראים כי פעילות גופנית למבוגרים משפרת לא רק את הבריאות הפיזית, אלא גם את הבריאות הנפשית והקוגניטיבית. שגרה בריאה כוללת מספר מרכיבים חיוניים – ספורט, תזונה מאוזנת, חברה ואימון מנטאלי.

התעמלות סדירה לגיל השלישי כמו הליכה, שחייה או יוגה,  תחזק את השרירים והעצמות ותשפר את שיווי המשקל. זאת בשילוב עם אכילת מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים, שיתמכו בבריאות הפיזית ובהרגשה נפשית. כמובן שגם פעילות חברתית חשובה לבריאות הכללית – קשרים חברתיים מפחיתים בדידות ומשפרים את מצב הרוח. כמו כן, חשוב לשמור על גירוי מנטלי ולהתמיד בפעילויות כמו קריאה, פתרון תשבצים או למידת מיומנויות חדשות ששומרות על המוח ערני ומונעות הידרדרות קוגניטיבית.

דרכים לשמירה על שגרה בריאה: צעדים קטנים, תוצאות גדולות

ישנן דרכים רבות ליצור ולשמר שגרה בריאה בגיל המבוגר, שהמכנה המשותף להן הוא בחירה במסגרת נכונה עבורנו המשלבת בין הפן הפיזי לפן המנטלי.

הצטרפות למועדוני גמלאים מציעה מגוון פעילויות חברתיות ותרבותיות, לצד רישום לחוגים, כמו ציור או נגינה, שמספקים אתגר מנטלי והצטרפות למכון כושר עם תוכניות מותאמות לגיל השלישי. גם התנדבות בקהילה מעניקה תחושת סיפוק ומשמעות, וטיפוח תחביבים כמו גינון, בישול או צילום, יכול להיות מקור נפלא להנאה ותזוזה של הגוף.

אולם, נראה כי הדרך המקיפה והנוחה ביותר לשמור על שגרה בריאה היא באמצעות מעבר לדיור מוגן ובמיוחד לדיור מוגן יוקרתי , המציע את כל אלה תחת קורת גג אחת.

דיור מוגן יוקרתי: הפתרון המושלם לשגרה בריאה

הסיבה שדיור מוגן בכלל ודיור מוגן יוקרתי בפרט, הוא הפתרון המושלם היא העובדה שדיור מוגן מציע סביבה תומכת המתוכננת במיוחד לקדם אורח חיים בריא ופעיל בגיל המבוגר. הנה כמה מהיתרונות הבולטים:

  • מתקני ספורט מתקדמים – ברוב בתי הדיור המוגן היוקרתי תמצאו חדרי כושר מאובזרים, בריכות שחייה ואולמות התעמלות המאפשרים פעילות גופנית מגוונת ובטוחה.
  • מגוון חוגים – מיוגה ועד ריקודי עם, מציור ועד לימודי שפה – התוכנית העשירה שמתקיימת במסגרת זו מספקת גירוי פיזי, מנטלי וחברתי.
  • תזונה בריאה ומאוזנת – בדיור מוגן יוקרתי, הדגש הוא לא רק על אוכל טעים, אלא גם ארוחות מזינות וייעודיות עבור הגיל השלישי. הארוחות מתוכננות על ידי תזונאים ומבטיחות תזונה בריאה, עשירה ומותאמת אישית.
  • פעילויות חברתיות – בדיור מוגן יוקרתי ישנה פעילות חברתית עשירה ומגוונת שמעודדת יצירת קשרים חברתיים חדשים. אירועים חגיגיים, הרצאות וטיולים בארץ ובחו"ל הם רק חלק קטן משגרת הפנאי העשירה שמתקיימת במרכזים הללו. גם המרחב המשותף מתוכנן ומעוצב באופן שמעודד ישיבה משותפת עם חברים.
  • שירותי בריאות – ישנו צוות רפואי זמין לתמיכה וטיפול שוטף, כך שיש מענה לכל עניין בריאותי שצץ.
  • סביבה בטוחה –ישנם שירותי אבטחה ושמירה מסביב לשעון שתורמים להרגשה בטוחה ומוגנת. גם המרחב עצמו מתוכנן באופן מותאם למניעת תאונות ומאפשר לדיירים עצמאות מרבית.

לסיכום

שמירה על שגרה בריאה בגיל השלישי היא מפתח לחיים ארוכים מלאי סיפוק ושמחה. בעוד שישנן דרכים רבות לטפח אורח חיים בריא, דיור מוגן יוקרתי מציע פתרון כולל ונוח במיוחד. הוא מספק את כל הכלים והתמיכה הנדרשים לשמירה על בריאות פיזית, נפשית וחברתית – תחת קורת גג אחת, בטוחה ומוגנת. בעת המעבר לדיור מוגן, אתם לא רק בוחרים מקום מגורים חדש, אלא גם בדרך חיים חדשה. כזו שמלאה בפעילות, עניין, הנאה וקהילה. זוהי הזדמנות להתחיל פרק מרגש בחיים, עם כל התמיכה והאפשרויות למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה