פעם היה נהוג ומקובל להאכיל את הכלב בשאריות משולחן הסעודה. גם כיום ישנם כאלה שמפנקים את הכלב שלהם בשאריות מצלחתם האישית אבל למעשה, בדרך כלל זה לא הרגל מוצלח.

 

בצורה כזאת קשה לפקח על התזונה של הכלבים ועד מהרה הם משמינים ובריאותם מתדרדרת. כאשר יש בנמצא מזון לכלבים המיוצר במיוחד עבורם, הכולל תכולה של מינרלים, ויטמינים, שומן ובשר במידות הנחוצות להם בדיוק, לא כדאי להתפשר על משהו אחר. אז אולי אפשר מפעם לפעם לתת לכלב שאריות של קציצה או שניצל אבל אסור שזה יהיה החלק העיקרי של התזונה שלו.

מזון לכלבים - יש גם מותגי פרמיום

בשנים האחרונות חל גידול עצום במבחר מותגי המזון לכלבים. על המדפים ניתן למצוא עשרות מותגים של מזון לכלבים, לרבות פירמות מובילות מהעולם. חלק מהמותגים הינו ברמת פרמיום, יש מותגים ברמת הביניים ויש גם מותגים פחות איכותיים. את המזון שבוחרים לכלב כדאי לבחור לא רק על בסיס המחיר אלא ממש לבדוק מהו ההרכב של המזון. ממש כפי שלא נרצה להעניק לילדים שלנו מזון לא איכותי (אפילו אם הוא טעים מאוד) כך לא נרצה להעניק לכלבים שאנו מגדלים מזון מאיכות נמוכה. חוץ מזה, כיום יש גם פינוקים לכלבים וחטיפים שהם בהחלט טובים מבחינה בריאותית. אז אם נהגתם לפנק את הכלב שלכם בחטיפים כמו ביסלי או כמו תפוצ'יפס, מעתה כדאי לנהוג אחרת.

תזונה בריאה לכלב שמח ונמרץ

גם אם לא ניכנס כאן יותר מדי לשמות של מותגים, כדאי להזכיר שמות כמו אקאנה או נטורל באלאנס. גם יוקנובה ואדוונס נחשבים למותגי מזון לכלבים מן המובחר. אבל לא פחות חשוב מאותם שמות (ויש כמובן גם מותגים טובים נוספים) זה החלוקה לקטגוריות. אם אתם מגדלים כלב גזעי, כדאי שתדעו כי יש יצרנים שמייצרים מזון ייחודי לגזעים נבחרים. כמו כן, יש מזונות לכלבים שמתאימים לכלבים קטנים ויש כאלה שיתאימו בעיקר לכלבים הגדולים. אז בחרו בחוכמה את התזונה עבור הכלב שלכם, שימו לב גם לגיל (יש מזון לגורים, לבוגרים, לכלבים מבוגרים). כך תשמרו על הכלב בריא יותר, נמרץ יותר ושמח יותר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה