טיפול ליובש בעיניים – איך זה עובד?



העיניים שלנו מורכבות מחלקים רבים, כמו כן, ממסך דמעות. הלחלוחית בעין שלנו מורכבת מכמה שכבות, שכבה ראשונה, שהיא בעלת ריר, שכבה מימית ושכבה של שומן, כל השכבות מטרתן לשמור על הניקיון ועל הבריאות של כל משטח העיניים.

בעין חיונית ובריאה, המנגנון לייצור הדמעות יפעל בצורה מיטבית לצד מנגנון הניקוז של הדמעות. כל עת שאנו נמצמץ תישטף העין בדמעות שמתלכדות דרך מערכת הניקוז שלהן. עין שהיא יבשה תיווצר בעקבות פגיעה במנגנון ייצור הדמעות או מפגיעה בשכבה שלהן שמאדה במהירות את הדמעות.

איזה חתך אוכלוסייה סובל מיובש בעיניים?

יותר משליש מהאוכלוסייה היום תסבול מיובש בעיניים. הרבה אנשים מעל גילאי 50 סובלים מהבעיה שנובעת מהפרשה של דמעות פחותה או שינוי בתרכובת הדמעות. ידוע כי נשים יסבלו הרבה יותר מגברים והשינויים ההורמונליים ישפיעו על תרכובת הדמעות.

אילו אנשים עשויים לסבול יותר מיובש בעיניים?

לאנשים שיש סיכוי גדול יותר לסבול מיובש בעיניים הם אנשים רבים שיש להם הרבה דלקות בעיניים, אנשים שמרכיבים עדשות מגע, אנשים שעבודתם דורשת מהם שעות רבות של צפייה מול מחשב, מה שמאלץ אותם למצמץ מעט והעין תפריש גם הרבה פחות דמעות. אנשים שסובלים ממחלה שמפרה את האיזון של הדמעות, וגם נטילת תרופות יכולה להשפיע על יובש בעיניים.

תסמיני יובש בעיניים                                                                                       מי שסובל מעין יבשה ותר אחר טיפול ליובש בעיניים, לרוב יתלונן על גרד בעיניים או צריבה כמו חול ששורר בעין. העיניים יהיו אדומות ומגורות באופן קבוע וגם הראייה יכולה להיטשטש. מי שסובל מהבעיה בצורה כרונית יתקשה לרוב לקרוא, לנהוג, להביט במסך של מחשב. התסמינים של הבעיה יכולים לפגוע באיכות חייו של האדם, אך עדיין עין יבשה נחשבת לתופעה יחסית זניחה ביחס לסוגי מחלה בעיניים.  

הטיפול ליובש בעיניים                                                                                      הטיפול ביובש בתוך העין מחולק לטיפול שהוא מונע יובש ולטיפול שהוא עונה על הבעיה שקיימת.  בכדי להימנע מהבעיה חשוב להתרחק ממקורות אוויר חם כמו מייבשי שיער למים או מפזר אוויר חם למניעת יובש בעיניים, מומלץ להניח מכשיר שהוא מחדיר אדים לחלל ומאפשר לחות בחלל, לשתות הרבה מים ולעיתים להסיר את עדשות המגע ולתת לעיניים מרגוע מהם, מי ששם כאלה. כמו כן מומלץ להרכיב משקפי שמש, ליטול אומגה 3 או מאכלים שמכילים את המזון הזה.

במקרים שיש דלקות תכופות הרבה יותר, הטיפול ביובש בעיניים הוא שונה ומצריך בדיקה מעמיקה, ניתן ליטול טיפות מיוחדות שמונעות את היובש בעיניים ומזרזות את הפרשת הדמעות בעין, הטיפות מטרתן לספק בעיקר לחות לעיניים, זה מומלץ לרוב לאנשים ששמים עדשות מגע או כאלה שהיובש בעיניים הוא מנת חלקם, והם מטפטפים טיפות על בסיס קבוע, בהמלצת רופא עיניים מומחה.       


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה