השלמת בגרויות - כל מה שרציתם לשאול ולא ידעתם



שוק העבודה בישראל נחשב לתובעני ולא פשוט למצוא בו עבודה. אחד מהקריטריונים שתמיד אפשר לראות במודעות דרושים וחיפוש עבודה הוא תעודת בגרות או קיומה של זכאות לקבלת התעודה.

מכאן, שזהו תנאי בסיסי כמעט לכל תפקיד, עבודה או תחום עיסוק ולמנהלים רבים בחברות וארגונים יש כבוד רב כלפי תעודה זו. יחד עם זאת, יש בארץ לא מעט אנשים שאין להם את התעודה וזאת משלל סיבות – לא סיימו את לימודיהם בבית הספר התיכון, לא השלימו את לימודי התיכון בארץ (ואין להם את האישור המקביל) ועוד. נשאלת השאלה – מה עושים אנשים אלה בבואם לקרוא מודעות חיפוש עובדים?

איך משלימים בגרויות בגיל מאוחר?

לשמחתם של אנשים אלה קיים כיום תחום רחב ומגוון של השלמת בגרויות שכשמו כן הוא – עוסק בנושא של השלמת הבחינות המדוברות וקבלת תעודת הבגרות המיוחלת. קהל היעד לקורסים אלה יכול להיות רחב ומגוון ויש בו לא מעט מרחב תנועה ובחירה, שכן לרוב מדובר באנשים בוגרים שכבר סיימו את השירות הצבאי שלהם ויש להם פנאי רב יותר להשקיע בלימודים ובבחינות. הם יכולים לבחור בין ביצוע הבחינות הבסיסיות והמבוקשות בלבד או לגשת גם לבחינות נוספות על מנת ליצור לעצמם תעודת בגרות עם ציונים טובים וממוצע גבוה.

מה חשוב לדעת על השלמת בגרויות?

על מנת לבחור את המקום שבו יתקיימו הלימודים להשלמת בחינות הבגרות חשוב לשים לב לכמה דברים חשובים:

  • המורים שמעבירים את הלימודים – הניסיון של המורים, הגישה שלהם אל התלמידים (בעיקר הבוגרים מבינם) ודרך הלימוד שלהם.
  • מתקנים ללמידה ואביזרים – איך נראות כיתות הלימוד, האם המסלול כולל את הספרים הנדרשים ומה הימים והשעות של השיעורים.
  • מידע היקפי חשוב – האם ניתן לתלמידים כל המידע אודות הבחינות, לרבות מה שעליהם לבצע בעצמם – רישום במשרד החינוך, הגעה למוסד לימודים זה או אחר לצורך כך ועוד.
  • סיוע נפשי ורגשי – לימוד לקראת בחינות הבגרות, בעיקר בגיל מאוחר מלווה בהרבה לחץ ועומס אישיים. חשוב לוודא שגם לנושא זה ניתן מענה מטעם המקום שבו מתקיימים הלימודים.
  • יצירת אווירה חברתית נעימה – גם בחיים הבוגרים יותר – חשוב שלתלמיד תהיה אווירה טובה של למידה, של חברותא ושל תמיכה הדדית בינו לבין חבריו לספסל הלימודים.

משלימים בגרויות ומצליחים בחיים!

כאמור, מכיוון שתעודת הבגרות היא נושא כל כך חשוב ומהותי עבור מעסיקים רבים, אין ספק שהשגתה עשויה לפתוח דלתות מקצועיות במגוון רחב של תחומים עבור כל מי שמשיג אותה ולכן יש לכך חשיבות גבוהה. מי שמוצא לנכון להשלים את בחינות הבגרות בגיל בוגר עושה בחוכמה רבה ולבטח יוכל להשיג עבודה בקלות רבה יותר מאשר לו היה מחפש עבודה ללא קיומה של התעודה בחזקתו. גם אם ממוצע הציונים שלו לא גבוה ואין הוא מצטיין – עצם קיומה של התעודה תסייע לו רבות בשלבים רבים בחיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה