הרי הטטרה עם ילדים



הרי הטטרה בסלובקיה אינם מוכרים לרוב הישראלים ורק בשנתיים האחרונות הפך האזור ליעד תיירותי פופולרי בקרב משפחות עם ילדים מישראל.

 הרי הטטרה (Tatra) הגבוהים ממוקמים בצפון סלובקיה, זהו רכס הרים אירופאי המהווה גבול טבעי בין סלובקיה לפולין, הרכס ההררי מהווה חלק בלתי נפרד משרשרת הרי הקרפטים.

הלהיט החדש בקרב משפחות עם ילדים

משפחות רבות מישראל החלו לגלות את נפלאות הרי הטטרה, האזור נחשב ללהיט התיירות החדש בקרב הישראלים. באזור הרי הטטרה שפע אטרקציות ואתרים תיירותיים מעניינים, יש מגוון פתרונות לינה במחירים משתלמים, שלל אפשרויות לטיול בחיק הטבע, ובין רכסי ההרים מסתתרים כפרים עתיקים וציוריים, עיירות עתיקות ושלוות, טירות מרשימות ומפוארות, מבנים עם ארכיטקטורה יוצאת דופן, וגם מתחמי נופש ופנאי מלהיבים עם מבחר אפשרויות בילוי לילדים.

מתי כדאי לטייל בהרי הטטרה?

חופשה בהרי הטטרה מתאימה לכולם, למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, לבני גיל הזהב, לזוגות רומנטיים, לחובבי הטבע והתרבות, לצעירים ולחובבי הספורט האתגרי. ניתן לטייל בהרי הטטרה כל עונות השנה, עם זאת חשוב לזכור כי בחורף הטמפרטורות צונחות מטה, לעתים מתחת לאפס, פסגות ההרים מושלגות ואתרים מסוימים נסגרים בעונה הקרה. יחד עם זאת, בחורף נפתחים אתרי סקי בהרי הטטרה וניתן ליהנות מחופשת סקי עם הילדים במחיר משתלם.

אתרי חובה לטיול עם הילדים בהרי הטטרה

מומלץ לתכנן היטב את הטיול עם הילדים בהרי הטטרה, האזור גדול ויש בו שלל אתרים מעניינים ומגוון אפשרויות בילוי. כדאי להזמין טיסות לסלובקיה מחברת תיירות מובילה המתמחה בטיולים בהרי הטטרה, יש אפשרות לנחות בודפשט ולהגיע להרי הטטרה באמצעות רכב שכור, יש גם טיסות ישירות לצפון סלובקיה.

בין אתרי החובה בהרי הטטרה ניתן למנות את שמורת גן העדן הסלובקי, זוהי אחת משמורות הטבע היפות במדינה ובכל אירופה. יש מגוון מסלולי הליגה בגן העדן הסלובקי, למשפחות עם ילדים קטנים כדאי לבחור במסלול הקל שמתחיל בעיירה השלווה והציורית Podlesok, המסלול הירוק נקרא Sucha Bela, אורכו כ-10 ק"מ, וניתן לסיים את ההליכה תוך כ-5 שעות בלי לחץ. למשפחות עם ילדים גדולים יותר כדאי לבחור במסלול הצהוב שמתחיל בעיירה צ'ינגוב, אורך המסלול כ-14 ק"מ.

במהלך הטיול עם הילדים אין לוותר על סיור במערת הקרח Dobsinka Ladova Jaskyna, הסיור במערה מודרך ונמשך כשעה. כדאי לבקר גם במערת הנטיפים המדהימה ביופייה שנקראת דומיצה, ניתן לשוט בנחל הזורם בתוך המערה וליהנות מחוויה נפלאה יחד עם הילדים.

בהרי הטטרה שלל אטרקציות לילדים כמו פארק חבלים אתגרי, רפטינג בנהרות שוצפים, שייט באגמים קסומים, ואין לוותר על יום כיף בפארק המים טטרלנדיה, במקום שלל מתקני שעשועים לגילאים שונים, בריכות שחייה פתוחות ומקורות, מגלשות מים ועוד. כמו כן, כדאי לבקר בקושיצה, העיר השנייה בגודלה בסלובקיה ובה מסעדות טובות, בית כנסת עתיק, מוזיאונים ואטרקציות נוספות.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה