עשו זאת בעצמכם - מתי אפשר לחסוך איש מקצוע



שיפוצים ותיקונים הם שירותים אשר יכולים להיות כרוכים בעלויות גבוהות. החדשות הטובות הן, שעם קצת יוזמה, קצת מאמץ והרבה רצון טוב, באפשרותכם לבצע בכוחות עצמכם פעולות רבות, ועל ידי כך לחסוך את העלויות של אנשי המקצוע. אז מה עושים וכיצד, כל זאת בכתבה הבא:

 

צביעת קירות
צביעת קירות היא פעולה שאתם יכולים לבצע באופן עצמאי, וזה נכון גם אם אתם בהליכי שיפוצים של דירה חדשה אליה אתם נכנסים, וגם אם הצבע הישן על הקירות כבר לא נראה זוהר ומרשים – כפי שאולי היה נראה בתחילת דרכו.
כל שאתם צריכים לעשות זה לרכוש את הציוד המתאים, אותו תוכלו למצוא בכל חנות חומרי בניין. ציוד זה כולל: מברשות, רולרים, שפכטל וכמובן צבעים בגוונים הרצויים – ואם אין ברשותכם סולם מתאים, כמובן שתצטרכו להשיג אחד כזה.
אם אתם כבר גרים בבית אותו אתם צובעים, מומלץ להזיז ו/או לכסות רהיטים ומוצרים חשמל על מנת להגן עליהם. השלב הבא, הוא להפשיל שרוולים ולהתחיל בעבודה – בשלב הראשון לאטום חורים באמצעות השפכטל, ובשלב הבא לגשת למלאכת הצביעה.
ההמלצה היא להתחיל בשלב הראשון לצבוע את הפינות עם מברשת קטנה – 5 עד 7 סנטימטר, ורק לאחר מכן לעבור לקירות.
יש לצבוע שכבה ראשונית, לחכות שהיא תתייבש באופן מוחלט, ורק לאחר מכן לבצע צביעה נוספת.

טיפול בעובש על הקירות
אז זה נכון שעובש בקירות או בתקרות מעיד על בעיה של רטיבות, ובשביל לאתר את הבעיה ולטפל בה, יש להיעזר באינסטלטור מקצועי. אך בפגמים האסטטיים אשר נגרמו כתוצאה מהעובש, ניתן לטפל עצמאית.
בחנות לחומרי בניין ניתן למצוא חומר ייעודי לטיפול בעובש ופטריות. לאחר השימוש בחומר, ממתינים לייבוש הקיר, ובשלב הבא, ניתן לצבוע אותו בצבע אקרילי, אשר בכוחו לעכב הופעה חוזרת של עובש או פטריות – ולמנוע את הצורך לחזוק גם בעתיד על הליך הטיפול בעובש.

פתיחת סתימות
יש לכם סתימה בבית? זה לא נעים, אבל אם תגלו קור רוח ויוזמה, תוכלו לפתוח את הסתימה באופן עצמאי. הכלי הראשון אשר ישרת אתכם לצורך המטרה הוא פומפה – באמצעות הפומפה ניתן ליצור לחץ רב, אשר בכוחו למשוך את הגורם לסתימה בכיור כלפי מעלה ולפתור את בעיית הסתימה בתוך זמן קצר.
אמצעי נוסף לפתיחת סתימות הוא על ידי שימוש בחומר כימי ייעודי בשם סודה קאוסטית. חשוב לציין שמדובר בחומר מאוד מסוכן, לכן חשוב להיצמד להוראות ולהשתמש בו בזהירות המרבית האפשרית – יש להימנע ממגע ישיר עם החומר.
יש לשפוך את החומר באזור הניקוז של הכיור, לאחר מכן לשפוך ליטר של מים רותחים ולחכות כשעה עד לסיום פעולת החומר.

חידוש רהיטים
הרהיטים שלנו לא חסינים מפני הזמן ועם הזמן, הם מתבלים, דוהים ומאבדים מזוהרם. אחד הפתרונות להתמודד עם הנושא הזה, הוא באמצעות חידוש רהיטים אשר יתבצע באופן עצמאי.
השלב הראשון לחידוש וצביעת רהיטים, הוא בחירת הצבע המתאים – כמובן, בחירת הצבע אמורה להתבצע בהתאם לחומר הגלם ממנו עשוי הרהיט אותו אתם מעוניינים לצבוע. בשלב הבא תוכלו לגשת לעבודה, כאשר להתחיל עם שיוף הרהיט, באמצעות מלטשת – פעולה אשר ייעודה להסיר את הצבע הישן – במידה וזאת הפעם הראשונה בה הרהיט נצבע, מומלץ לאטום אותו באמצעות שמן מתאים.. השלב הבא הוא הצביעה עצמה, כאשר יש לחזור על הפעולה מספר פעמים, על מנת לקבל צבע אחיד. עם סיום הצביעה, והתייבשות הצבע באופן מוחלט, יש למרוח על הרהיט שכבת לקה שקופה.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה