בקרוב- אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית



עיריית ראשון לציון מבקשת לשפר את התנועה בצירי התחבורה הציבורית ברחבי העיר * בקרוב יוצבו מצלמות לאורך הצירים * נהג רכב שאינו נמנה בהגדרה של תחבורה ציבורית וייתפס צפוי להיקנס ב-500 ₪ * במקביל מקדמת העירייה כניסת מיזם רכב שיתופי ומקדמת את הקמת קו הרכבת הקלה בעיר.

נהגים שימו לב. אם עד עתה נהגתם לנסוע בחופשיות בנתיב תחבורה ציבורית בעיר, בקרוב מאוד תחל האכיפה. נהג רכב שייתפס נוסע בנתיב זה ואינו נמנה בהגדרה של תחבורה ציבורית, צפוי להיקנס ב-500 ₪. בעיריית ראשון לציון מבקשים לשפר את התנועה בצירי התחבורה הציבורית בעיר. החברה לבטחון תציב מצלמות לאורך נתיבים אלו והם ישדרו בזמן אמת לפקח שיושב במוקד העירוני. בשלב הראשון יחל פיילוט בדרך המכבים, מרחוב פיק"א ועד למכון וולקני. נהגים שיתפסו יקבלו אזהרות לפני מתן דו"ח.



נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צ) הינם נתיבים השמורים לשימוש רכבי תחבורה ציבורית, אוטובוסים ומוניות, וכמו כן לרכב פרטי בתפוסה גבוהה (4 נוסעים או יותר). כיום פועלים בראשון לציון שני נתיבים: נציב תחבורה ציבורית בשדרות הרצל בין צומת הרצל-פיק"א וצומת בית- דגן בשני כווני התנועה. ונתיב תחבורה ציבורית בשדרות משה דיין, בין מחלף ראשון לציון ודרך 4 ושדרות לישנסקי במערב העיר בשני הכוונים. נתיב זה מחבר את מזרח ומערב העיר.

לסיפורים הכי מעניינים בראשון לציון – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ראש העירייה, דב צור, אמר "אנו פועלים לשיפור והרחבת התשתיות, הקמת חניונים ציבוריים נוספים וסלילת שבילי אופניים, אבל במקביל אני מאמין שאין מנוס מצמצום כלי הרכב הפרטיים ושימוש גובר בתחבורה ציבורית ובנסיעות שיתופיות.



סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לבטחון, רז קינסטליך, הוסיף כי תושבים רבים בוחרים להשתמש באוטובוסים ומוניות שירות ומתפקידנו לוודא שנתיבי התחבורה הציבורית יהיו פנויים לשם כך "התחבורה הציבורית היא העתיד לאיכות החיים והעירייה מכוונת לשם עם מגוון תוכניות ומיזמים". המגמה בארץ והעולם היא לתעדף נסיעות תחבורה ציבורית ונסיעות משותפות ובכך להקל על העומס בכבישים. במסגרת זו מקדמת העירייה הכנסת מיזם רכב שיתופי CAR2GO במסגרתו יוצבו ברחבי העיר 70 רכבים במקומות חנייה ייעודיים. הזמנת הרכב תיעשה לפי שעה ובאופן עצמאי דרך אתר אינטרנט או אפליקציה.

עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית החדשה "ייזום ראשון", תסבסד את שנת הפעילות הראשונה לרווחת התושבים. במקביל העירייה מבקשת לדחוף קדימה את הקמת הקו החום של הרכבת הקלה, שיחל ממתחם ה-1000 בראשון לציון, יחצה את העיר וימשיך לבאר יעקב, רמלה ולוד.

בעיריית ראשון לציון יודעים שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים. לכן הצהירה העירייה, ואף קיבלה את ברכת משרד התחבורה, כי היא מוכנה לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה