למעלה מ-46 אלף תלמידים יפתחו את שנת הלימודים תשע"ח



בגני הילדים ימשך פרויקט החלפת משטחי החול בדשא סינטטי, בבתי הספר היסודיים מעמיקים את הייחודיות הבית ספרית ומשלבים תוכניות מתוקשבות ובבתי הספר העל יסודי יינתן דגש למצוינות וערכים * ההשקעה בתלמיד חצתה את סכום ה-4000 ₪ רק מתקציב עירוני

כ-3000 ילדי כיתות א' יצעדו ביום שישי הקרוב (1.9.17) לבתי הספר ויחזרו על המשפט המוכר "שלום כיתה א'". 46,190 תלמידים וכעשרת אלפים ילדי גנים בלמעלה מ-350 גני ילדים יפתחו את שנת הלימודים תשע"ח. מספר הבוגרים, תלמידי כיתות י"ב, יעמוד על כ-2700 תלמידים.



יעדי מינהל החינוך גובשו בהלימה למטרות תכנית העבודה של משרד החינוך עם התמקדות במתחמי רצף חינוכי מגן עד י"ב. מינהל החינוך ממשיך בטיפוח סביבה אוריינית דיגיטלית להשגת יעדים כמו קידום הישגי לומד, טיפוח אקלים חינוכי מיטבי, חיזוק המעטפת הרגשית טיפולית ועידוד יוזמות לאוטונומיה בגן ובבית ספר.

לסיפורים הכי מעניינים בראשון לציון – הצטרפו לפייסבוק שלנו
 

שישה מנהלים חדשים יכנסו לתפקידם השנה, סיגל פנט תיכנס לתפקיד מנהלת מקיף י"ב- המעיין ובכך תחליף את עדנה וידל. מנהלת חטיבת הביניים במקיף, יעל אוריאל, גם סיימה את תפקידה וטרם אויש התפקיד. מנהלים חדשים גם בבתי הספר היסודיים פרס נובל, רננים ונווה דקלים. בשנת הלימודים הקרובה יפתח בית ספר יסודי חדש- בית ספר האירוס.

מספר גני הילדים בעיר חצו את ה-350. כזכור בשנה האחרונה החלה התוכנית להחלפת משטחי החול בגני הילדים לדשא סינטטי ואבנים משתלבות. עד כה הוחלפו משטחים בעשרות גנים וההערכה היא כי עד סוף השנה יגיע מספר הגנים שבהם הוחלפו המשטחים לכמאה. הפרויקט ימשיך בשנתיים הקרובות.



כל בתי הספר בעיר פועלים במסגרת תכנית התקשוב העירונית. במערכת החינוך פועלות מספר תכניות מתוקשבות (פדגוגיה דיגיטלית חדשנית) כמו מנהיגוטק, מאיצי חדשנות, מיזם כתיבה דיגיטלית, קידום אתרי בתי הספר, "גוגלה" בגני החובה ועוד.

בשבוע האחרון פרסם משרד החינוך את "תמונת החינוך" לכל הרשויות בישראל ממנו עולה כי גם בשנת הלימודים תשע"ו, ראשון לציון עומדת בראש שבע הערים הגדולות בישראל באחוז הזכאות לבגרות בעיר עם 76.6% בזכאות בקרב הלומדים בעיר. חצי מהקיפים בעיר חצו את 90% זכאות לבגרות, כאשר שניים מהם עברו את ה-98% זכאות.

בשנה החולפת נרשמה גם עלייה בהיקף התלמידים הלומדים ל-5 יחידות מתמטיקה. 25% מתלמידי י"ב בשנת תשע"ז לעומת 17% בשנה שעברה. גם השנה נמשך גידול ההשקעה בתלמיד, כאשר ב-2007 עמדה ההשקעה בתלמיד כל 1600 ₪ מתקציב עירוני ואילו בשנה האחרונה על יותר מ-4000 ₪. בעירייה מסבירים כי המגמה צפויה להימשך גם בשנים הקרובות.

נמשך תהליך הייחודיות בבתי הספר היסודיים בעיר, בין היתר בתי הספר התמקדו במגוון תחומים כמו מנהיגות, העצמה ופיתוח אישי, מדעים וסביבה, יזמות, תרבות ישראל, מצוינות, שילוב אמנויות, שפה ותקשורת, פדגוגיה משחקית, ים וסביבה ועוד.

ראש העירייה, דב צור, איחל לכל התלמידים שנה מוצלחת, פורייה ורוויה בהישגים "התפקיד שלנו הוא להעמיד לרשות צוות ההוראה והתלמידים את הסביבה הלימודית הטובה ביותר. לאור נתוני משרד החינוך בדבר זכאות, מצוינות, התמדה ולצד זה גם ערכים ואחוז גיוס גבוה, אני מניח שאנחנו בכיוון הנכון".

מחזיקת תיק החינוך, חברת המועצה פרופ' תמי רונן, הוסיפה: "אין חשובה יותר מן המשימה החינוכית. אני מאחלת לצוות החינוכי בבית הספר שיובילו תהליכים חינוכיים מלאי אתגרים ומעוררי חשיבה, יוזמה והצלחה."

מאות שוטרים, פקחים, מאבטחים ואף חיילים צפויים ללוות את התלמידים ביום הראשון ללימודים ולשמור על הסדר. גם מתנדבי המשמר האזרחי צפויים לסייע לפקחי החברה לבטחון במעברי החצייה, בצמתים ובכניסה למוסדות החינוך.

נציין כי במהלך חופשת הקיץ שופצו עשרות בתי ספר ומאות גני ילדים בהיקף של 35 מיליון שקלים. השיפוצים במוסדות החינוך הן חלק מהתכנית שגובשה על ידי מינהל שפ"ע ומינהל החינוך. עד עתה הושקעו כ-210 מיליון שקלים בשנים האחרונות בתכנית מקיפה לשיפוצי קיץ במוסדות החינוך, שתיתן מענה ארוך טווח לבעיות הפיזיות במוסדות החינוך בעיר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה