פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון חוגג 30 שנה



אביב גפן, אייל גולן, אמיר דדון, אריאל זילבר, גידי גוב, גליקריה, דיויד ברוזה, דני ליטני, דני סנדרסון, דקלון, החברים של נטשה, הראל סקעת, זהבה בן, חיים משה, יהודה פוליקר, יהונתן גפן, ילדי בית העץ, יעל לוי, מארינה מקסימיליאן, מוש בן ארי, משה פרץ, סגיב כהן, צביקה פיק, שלום חנוך ואחרים

לפני 30 שנה, הרבה לפני שהארץ נשטפה בעשרות פסטיבלים נוסד בראשון לציון פסטיבל מוסיקה ייחודי שהתמקם במתחם הקסום של יקב ראשון לציון ומכאן נבע גם שמו: "פסטיבל היין של ראשון לציון" . בין חביות הענק , בריכת דריכת הענבים ומשטחי הבקבוקים  הוקמו במות קטנות עליהן הופיעו האמנים וההרכבים השונים  . 30 שנה חלפו, הפסטיבל הקטן והאינטימי בפך  לפסטיבל המוסיקה הגדול והמוביל במדינה עם למעלה מ- 100 אמנים והרכבים המופיעים בפני שלוש מאת אלף  צופים ב- 6 מתחמי הופעות , חלקם פתוחים לקהל הרחב וחלקם בתשלום. לאורך השנים הקפיד הפסטיבל לשמור על ייחודו ולארח אמנים והרכבים ישראלים בלבד ועל כך גאוותו הגדולה.  

חגיגת ה-30 לפסטיבל תכלול  סידרה של הופעות ייחודיות בלייב פארק , היכל התרבות , "הרובע" כיכר העירייה, גן המושבה, בית העם והמדרחוב . . הפסטיבל יפתח ב-5 באוקטובר ויסתיים ב- 10 באוקטובר.

הפקת הדגל של הפסטיבל תהיה חגיגה לציון יום הולדתו ה- 70 שנה של יהונתן גפן.

בניהולו האמנותי של בנו אביב גפן יעלו ויצדיעו לפועלו של יהונתן, שלום חנוך, יהודה פוליקר, גידי גוב, מתי כספי, דיוויד ברוזה, דני ליטני, קורין אלאל, יעל לוי  ואחרים.

החברים של נטאשה  חוגגים 25 שנה לאלבום המופת שינויים בהרגלי הצריחה. לרגל האירוע המיוחד יארחו הנאטשות את מארינה מקסימילין , אמיר דדון ואביב גפן.  אייל גולן במופע מיוחד וחגיגי לרגל יציאת אלבומו  "זה לא פשוט להיות פשוט". דני סנדרסון יהיה אורח מיוחד של תזמורת צה"ל בהפקה מיוחדת לפסטיבל בשיתוף פעולה עם כאן 88 ,  אריאל זילבר יהיה אורח מיוחד של התזמורת הסימפונית - ראשון לציון בהפקה מיוחדת לפסטיבל. מירי מסיקה תארח את גליקריה בהופעה חגיגית לרגל יציאת אלבומה החדש "אלוהי הדברים הקטנים", מוש בן ארי יתארח בהפקה המקור של ילדי בית העץ, חיים משה יארח את דקלון וסגיב כהן וצביקה פיק  ואורחים במופע פסנתר בהפקת מקור לפסטיבל, הראל סקעת יארח את זהבה בן במופע מיוחד לפסטיבל .  משה פרץ יארח את אגם בוחבוט בחגיגה ים תיכונית בשיתוף פעולה עם רדיו לב המדינה ועוד ועוד.

ראש  עיריית ראשון לציון מר דב צור אמר כי "אין כל ספק שראשון לציון מובילה בשנים האחרונות מגוון גדול של אירועי תרבות המושכים אליהם קהל שוחר מוסיקה ויצירה. פסטיבל ראשון לציון הוא אחד מעמודי התווך בעיר ראשון לציון, שהצליח להפוך, במהלך שנות קיומו לשם דבר ולאכסניית היצירה הישראלית.

למעלה מ-300,000  צופים המגיעים לצפות במופעים השונים באולמות ובמתחמים הפתוחים לקהל הרחב וביניהם ה-  לייב פארק, היכל התרבות, גן המושבה כיכר העירייה, רחבת בית העם , הרובע  והמדרחוב. אנו שמים דגש על המופעים הפתוחים ללא תשלום  במטרה לאפשר לתושבי העיר ואורחיה ליהנות ממגוון רחב של אמנים ומופעים ברמה הגבוהה ביותר. "

הפסטיבל מופק על ידי החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש של עיריית ראשון לציון.

מנכ"ל – אלי פולק
מנהלת הפסטיבל – טלי צ'רנר
מנהל אמנותי – אמיליו גלעד שנקר
ניהול הפקה – גלעד וייס 

קרדיט תמונה: יוסי אלטרמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה