יחידת הצעירים בעיריית ראשון לציון מציעה הכוונה וייעוץ ללימודים



מחפשים מסלול לימודים או מלגה? יחידת הצעירים בעיריית ראשון לציון מציעה הכוונה ויעוץ. העלייה בשיעור הלומדים לתואר ראשון בעיר, מתאפשרת בין היתר הודות לסיוע כלכלי והכוונה של יחידת הצעירים בעיריית ראשון לציון * במרכז הצעירים ניתן להיעזר בתוכנה למציאת מלגה מתאימה על ידי הכנסת נתונים ורקע אישי של המועמד * השירות בחינם.

מתכוונים להתחיל ללמוד השנה במכללה או באוניברסיטה? יחידת הצעירים בעיריית ראשון לציון מציעה לכם לקפוץ למרכז הצעירים הנמצא ברחוב יבניאלי 4 ולקבל ייעוץ והכוונה בחינם. במרכז ניתן להסתייע גם בתוכנה מיוחדת המתואמת למציאת מלגות רלוונטיות בהתאם לרקע המועמד ונתונים אישיים שיש להכניס למערכת. במאגר התוכנה קיימות למעלה מאלף מלגות. לאחר מציאת המלגות הרלוונטיות, ניתן להגיש בקשה ואף לבצע מעקב אחר סטטוס הבקשה. כמו כן לתוכנה יכולת לעדכן את הרשומים בה על מלגות נוספות שהתווספו למערכת, מועדי בקשה ואף הגשה אוטומטית באישור הסטודנט.



יחידת הצעירים בראשון לציון הוקמה בשנת 2011 ופועלת תחת אגף הנוער והצעירים בראשות הנית עזוז פרחן. ביחידה פועל מערך הייעוץ וההכוונה ללימודים ומלגות. במסגרת תחום זה מגיעים מידי שנה ליחידה כ- 800 צעירים וצעירות תושבי העיר לצורך קבלת הכוון ללימודים על כל הרמות, בין אם זה השלמת 12 שנות לימוד, השלמת בגרויות, לימודי מקצוע, לימודי תעודה וכמובן לימודים אקדמאים. התהליך מתבצע מול יועצת ההשכלה של היחידה ברמה פרטנית וגם קבוצתית.

לאחר סיום תהליך ההכוונה ובחירת מסלול לימודים מתאים, מתחילים בתהליך גיוס מקורות מימון חיצוניים ופנימיים עבור הצעירים על מנת שיוכלו לשאת בנטל שכר הלימוד. מנהל יחידת הצעירים, אחיקם ראובן, מספר: בשנה שעברה הצלחנו לגייס למעלה ממיליון ₪ עבור צעירי העיר. המרכז מפעיל ארבעה פרויקטים המעניקים לצעירים תושבי העיר מלגות". מלגה חברתית – זו השנה השישית שמלגה זו מוצעת לתושבי העיר. מלגה בסך 5500 ש"ח תמורתה מחויבים הסטודנטים ל-130 שעות התנדבות בקהילה. המלגה מתאימה לסטודנטים תושבי העיר הלומדים לתואר ראשון/שני במוסד במוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

מלגה ייעודית- במסגרת שיתוף הפעולה של מרכז הצעירים עם המכללה למנהל מוצעת מלגה בגובה 5000 ₪ לסטודנטים המתנדבים 80 שעות במסגרות השונות של מנהל קהילה, אגף הנוער ויחידת הצעירים. המלגה מיועדת אך ורק לסטודנטים תושבי העיר הלומדים לתואר ראשון או שני בקמפוס האקדמי המכללה למנהל. מלגת בוחרים מחר- מלגה בגובה 15 אלף ₪ הניתנת תמורת מגורים בשכונת רמת אליהו והתנדבות של 160 שעות ביזמות חברתית. פרויקט שמתאפשר הודות לשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית המטרה לצמצם את תופעת ההגירה שלילית של צעירים מהשכונה ולהקים במקביל גרעין חזק של צעירים בשכונה שיהוו מוקד משיכה לצעירים נוספים ויפעילו מיזמים חברתיים על פי צורכי השכונה. מלגת אורות ראשון – מלגה בגובה 4000 ₪ הניתנת בשיתוף קרן וולפסון ועמותת נפש יהודית. המלגה ניתנת לכל צעיר וצעירה מעל גיל 18 תושבי העיר הנמצאים בכל מסגרת לימודים מסוימת, תמורת מספר הרצאות בנושא מורשת ישראל במהלך תקופת הלימודים.

בתוך כך נזכיר כי לרשות הסטודנטים קיימת גם אפשרות למתן הלוואה. עיריית ראשון לציון מציעה, באמצעות קרן ראשון ויחידת הצעירים, קבלת הלוואה בתנאים נוחים למימון התואר או לכל מטרה אחרת.

ההלוואה עומדת על 12 אלף שקלים כאשר כל סטודנט יכול לקבל הלוואה עד שלוש פעמים. העירייה חברה לבנק לאומי ובאמצעות קרן ראשון לציון מעמידים הלוואה בריבית נמוכה הניתנת לשש שנים, כאשר ההחזר עליה הוא רק לאחר שלוש שנים, כאשר רוב הסטודנטים מסיימים את התואר. במהלך שלוש השנים הראשונות מממנת קרן ראשון לציון את כל תשלומי הריבית על ההלוואה.


ראש העירייה, דב צור: "כאשר יצאנו לדרך במהפכה בחינוך, זו בדיוק הייתה המטרה שלנו. להעניק ליותר ויותר צעירות וצעירים את ההזדמנות להגיע ללימודים אקדמיים. אנו רואים יחס ישיר בין העלייה באחוז הזכאות לבגרות לבין העלייה בבוגרי התואר הראשון בני העיר".
המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן, ציין: "יחידת הצעירים הוקמה כדי לתת מענה לצעירים וסטודנטים תושבי ראשון לציון. המגוון הרחב שיצרנו למתן מלגות והלוואות מאפשר לנו לסייע לסטודנטים בעלי פוטנציאל ולהטיב עם מעוטי אמצעים, ללמוד 'בראש שקט' ולרכוש השכלה גבוהה ומקצוע. התחייבנו בתחילת הדרך לדאוג לכך שבראשון לציון יכנסו למעגל הלימודים האקדמיים כמה שיותר צעירים ואכן הצלחנו. אנו רואים עלייה גבוהה של למעלה מ- 25% של צעירים הלומדים לתואר ראשון ואני מעריך שבשנים הבאות נמשיך במגמת חיובית זו.


הבטחתי שכסף לא יהווה מכשול עבור אף סטודנט, המטרה של ראש העירייה ושלי – 'יותר סטודנטים יותר השכלה בראשון לציון' אני מברך את מנהל יחידת הצעירים ואת הצוות שהם יד ימיני לקדם את המטרות שהתחייבתי עליהם".

לפניות או לפרטים נוספים: מרכז צעירים טל.03-6042598 [email protected] או בפייסבוק – מרכז צעירים ראשון לציון.

צילום: עיריית ראשון לציון 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה