רבבות השתתפו בטקס יום הזיכרון במותם ציוו



הטקס שהתקיים בפארק עמד השנה בסימן מכתבים מנופלים ומבני משפחותיהם * הסיפורים לוו בשירי אמנים * "לעד נזכור וננצור בליבנו את הנופלים, שלזכותם נזקפים התגברותה וקיומה והדרה ועוצמתה של מדינת ישראל" אמר ראש העירייה, דב צור.

טקס יום הזיכרון " במותם ציוו" שמתקיים מדי שנה בפארק הזיכרון היה הומה אדם. עשרות אלפי תושבים הגיעו להתייחד עם זכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה בערב מרגש ועוצמתי שהצליח לנגוע בכל אחד מהנוכחים ובצופים בבית (הערב שודר בשידור חי בערוץ 10).

משדר יום הזיכרון  עמד השנה בסימן מכתבים מנופלים ומבני משפחותיהם. לא אחת, לאחר נפילתם של חיילים, מתגלה כי השאירו אחריהם מכתבי פרידה, לפני מבצעים מסוכנים, או מתוך תחושה פנימית צופה פני עתיד נורא. מכתבים אלה, הם ציוו, ייקראו לאחר מותם. כך למשל כתב גיא בוילנד ז"ל, לוחם גדוד הנדסה קרבית שנפל במבצע 'צוק איתן' ב-25.7.2014 בפנקס שהותיר אחריו: "אם אתם קוראים את זה סימן שעברתי הלאה, לעולם קצת יותר טוב מהעולם שאנחנו חיים בו. האמת שאני לא מפחד למות...לא בקטע של גבורה או אצילות ולמות בשביל המדינה... אני בחרתי להיות לוחם וזה חלק מהדיל, שיש מצב שאמות. ביום שישי כשנכנסנו לתוך עזה הבנתי שזה יכול להיות אני שאמות ושאנחנו כבר לא במגרש המשחקים".

מעוניינים להתעדכן בכל מה שקורה בעיר? לחצו כאן  ותנו לייק לדף הפייסבוק שלנו.

בתום הריאיון עם אמו אדוה, לא נותרה עין יבשה ברחבת פארק הזיכרון. סיפורים נוספים שהובאו על סמל ראשון אמיר מנצורי ז"ל, חייל גבעתי שנפל ב-18.2.2002 מירי מחבל בציר כיסופים וסגן אלוף נועם רון ז"ל, טייס מסוקים שנהרג ב-12.3.2013 במהלך טיסת אימון במילואים. כמו כן בני המשפחות השכולות קראו מכתבים הממוענים לנופלים ולמי שנשאר אחריהם ובאים לספר את גודל האובדן, את הריק ואת האין הגדול שנפער לאחר לכתם.

קראו וזכרו: אודי רוטנברג על אחיו, סמל ראשון רם רוטנברג ז"ל מחיל שריון שנפל ב-10.7.99 במהלך פעילות מבצעית בלבנון.  ורדה לב-רן, אמו של סרן גל לב-רן ז"ל ששירת בחיל המודיעין, נהרג ב-29.9.1997 מירי טיל נ"ט כשהיה בעמדת תצפית ואילה כץ – אלמנתו של רב סמל ראשון רמי כץ ז"ל שנפל ב-17.7.1990 בתאונת אימונים בבסיס צאלים. הסיפורים קורעי הלב לוו על ידי מיטב אמני ישראל בגרסאות חדשות לקלאסיקות של שירי זיכרון, תקווה ונחמה שפילחו את הלב בליווי תזמורת ראשון לציון. בין האמנים שלוו את סיפוריהן של המשפחות: עברי לידר, שרית חדד, מירי מסיקה, קובי אפללו, שמעון בוסקילה, דיקלה, דנה לפידות, ירדנה ארזי ויונתן רזאל. כמו כן שולבו דואטים שהוכנו במיוחד לערב זה.

ראש העירייה, דב צור, נשא דברים בטקס: "מיכל קסטן קידר, שאיבדה את בעלה סגן אלוף דולב קידר במבצע "צוק איתן", אמרה 'עבורכם יום הזיכרון צריך להיות יום מפחיד, לא יום עצוב. אל תשקעו בו בעצב על העבר אלא תתמלאו בפחד ויראה, וגם באחריות כלפי העתיד. כי כל אחד מכם יכול לעבור לצד שלנו'. ביום הזיכרון, יום חשבון הנפש הלאומי, אני קורא לכל אחד ואחת מכם: אל נמעיט בערכו של הכוח הטמון בנו כיחידים, לשאת על כתפינו את האחריות הזאת, המעצבת את פני ההיסטוריה, את פני האומה ואת הפנים הניבטות לנו מן המראה.

לקחת אחריות פירושו לאהוב את הארץ הזאת, את אנשיה, את הדומים והשונים, בלי הבדלי דת, תרבות והשקפה פוליטית. ברגע שניקח אחריות, איש איש בחלקת אלוהים הקטנה שלו, נהיה ראויים. ראויים לקורבנם ולזכרם של אלה, שמסרו את נפשם כדי שאנו נוכל להמשיך לחיות בבטחה בארצנו. לעד נזכור וננצור בליבנו את הנופלים, שלזכותם נזקפים התגברותה וקיומה והדרה ועוצמתה של מדינת ישראל. מזה 69 שנה הם מגינים עליה בגופם, נחבלים ונפצעים ונהרגים למענה ולמעננו, מרווים את אדמתה בדמם הצעיר ולא מרפים מעצמאותה, ומחרותה. חובתנו ואחריותנו היא להיות ראויים לקורבן הגדול שהקריבו."

 צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה