בתים פתוחים בראשון לציון - 2017



75 אמנים מראשון לציון * 53 בתים * עיריית ראשון לציון מזמינה אתכם לספוג אמנות ראשונית מקורית ועל הדרך להתחדש ביצירות ומתנות לחג הפסח * וגם- תערוכות בבית גורדון-לונדון ותערוכה פתוחה בפארק נאות שקמה על עשייה ארוכת שנים של מכון וולקני.

פתחו יומנים, בסוף השבוע הקרוב יהיו לפחות 53 בתים בראשון לציון שפתוחים בפניכם. האירוע השנתי המאפשר הצצה לביתם של אמני ראשון לציון מספק חוויה תרבותית עשירה ומגוונת עם הרבה מאוד גאווה לוקאלית. תכשיטים, קרמיקה, פיסול, ציור, עיסת נייר ואפילו סדנאות לעוגיות מרוקאיות, עיצוב שולחנות לחג ועבודות בעץ ובזכוכית.

75 אמנים מהמזרח, המרכז והמערב יפתחו את בתיהם ביום שישי בין השעות 10:00 ועד 14:00 וביום שבת בין השעות 10:00 עד 14:00 ו-16:00 עד 20:00. תוכלו להתרשם מהאמנות ראשונית מקורית ועל הדרך להתחדש גם ביצירות ומתנות לחג הפסח. זו השנה השנייה שמתקיים בעיר "בית פתוח" ביוזמת הרשות לתרבות ואמנות בחברה העירונית וחברת המועצה, מחזיקת תיק התרבות, קרן דנה ג'דה.


תושבי העיר מוזמנים גם לתערוכות שיהיו פתוחות לקהל הרחב במהלך סוף השבוע. בבית גורדון-לונדון ברחוב אחד העם, יוצגו התערוכות "חוט גורל" של לימור יוסיפוביץ, "אני רואה" של גלית אלוש, "מיהות" של מיכאל בן אבו והתערוכות "רישומלל" של רותם מקרית גת ו"שירת חפצים". בפארק שקמה (הכניסה מרחוב השירה העברית) תוצג בגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה תערוכה המציגה את העשייה של מכון וולקני בעשרות השנים האחרונות.


ראש העירייה, דב צור: "אנו רואים באמנות וביצירה חלק מהרוח של העיר,, ופועלים לתת לאמנים
בני העיר את האפשרות והמקום לפרוח וליצור. העירייה מפעילה בתים וסדנאות לאמנים בחלקיה השונים של העיר, מעניקה להם מקום להציג את יצירותיהם ומעודדת חיבור בין הקהילה לאמנים.
מחזיקת תיק התרבות, חברת המועצה קרן דנה ג'דה, הוסיפה: "תושבי העיר מוזמנים ליהנות מחוויה המאפשרת הצצה לעולם היצירה ולהיכרות עם האמנים העוסקים בה, תוך התרשמות מעבודותיהם ויצירותיהם האישית, בביתם הפרטי. זו השנה השנייה שמתקיים בעיר "בית פתוח", רעיון שמהווה בעיניי חיבור אמיתי בין אומנות לקהילה. תודה לאמנית יוני עוזר שיזמה את הרעיון ולוקחת אחריות על הפרויקט זו השנה שנייה, לאמנים הלוקחים חלק בפרויקט ופותחים את בתיהם, לחברה העירונית, לרשות לתרבות ולתחום אמנות על שיתוף הפעולה".

תמונות בתים פתוחים בשנה שעברה- צילום אבי קקון 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה