ראשון לציון: העיר הגדולה המובילה בישראל בגיוס לצה"ל



ראשון לציון ממשיכה להחזיק בתואר בקרב הגברים כאשר עתה גם בקרב הנשים- שיעור הגיוס הוא הגבוה בארץ מבין 14 הערים הגדולות בישראל.

ראשון לציון ממשיכה להתבסס בצמרת הערים המובילות בישראל בגיוס לצה"ל. הנתונים המתייחסים לילידי 1995 משקלל פרמטרים של אחוז גיוס (50%), שיעור מיצוי לקצונה (25%), מיצוי ללחימה (25% לגברים) וגיוס משמעותי (25% לנשים). בשקלול כל הפרמטרים, ראשון לציון ניצבת, שוב, במקום הראשון מבין 14 הערים הגדולות בישראל עם ממוצע של 86.6% בשיעור לגיוס של גברים. השנה גם הנשים ניצבות במקום הראשון מבחינת שיעור הגיוס והוא עומד על ממוצע של 80.4%.


 
מבחינת הציון המשוקלל, הכולל שיעור גיוס, מיצוי לקצונה ומיצוי ללחימה, ראשון לציון ניצבת במקום השני עם מדד של 74.2%, מעט אחרי רמת גן (75%). בקרב הנשים, הציון המשוקלל הכולל שיעור גיוס, מיצוי קצונה וגיוס משמעותי, ראשון לציון במקום הראשון עם 78.7%, בפער של כמעט שני אחוזים מהמקום השני- רמת גן (76.9%).

הנתונים המוצגים הינם עבור ילידי שנתון 1995 אשר מרביתם התגייסו בשנת 2013 ומשתחררים השנה.

נתון זה מצטרף לרשימת הנתונים המחמיאים לעיר ומציבים את ראשון לציון במקומות הראשונים בקרב הערים הגדולות בישראל כמו אחוז הזכאות לבגרות העומד על 80%, ארבעה אחוזים לפני המקום השני- חיפה (76%) ומנגד- אחוז הנשירה הנמוך ביותר בזרם החינוך הממלכתי מבין הערים הגדולות בישראל.

ביו הפרויקטים הפועלים בעיר שנועדו לעודד גיוס לצה"ל, ניתן למנות את מרכז הכנה לצה"ל רשותי באגף הנוער, תוכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר, מיצג חילות בתל השומר, יום צה"ל, שבוע גדנ"ע, ערבי הורים, קבוצות "עוצמה" וההעצמה לבני הנוער הן במסגרת בתי הספר והן במרכזי הנוער ועוד. אחד מהפרויקטים המעניינים ביותר שנערכו כבר בשישה בתי ספר הוא "צו אחוד", במסגרתו יוצאת כל השכבה יחד לצו התייצבות בלשכת הגיוס.

יש לציין כי בנוסף לכל הפעילויות השוטפות פרוסים במוסדות החינוך בעיר עשרות חיילים המעניקים מענה מיידי למלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון) במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות. ראש העיר, דב צור, בירך את המנהלים והמנהלות במינהל החינוך ובאגף הנוער והצעירים על הנתונים המחמיאים: " צוות ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, מבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל. הנתונים מדברים בעד עצמם.

ומשתלבים בערכים שאנו מבקשים להקנות לתלמידנו". דורון אוזן המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער: "העובדה שראשון לציון נמצאת במקום הראשון בגיוס לצה"ל בשתי הקטגוריות גברים ונשים זו השנה השלישית ברציפות מראה על איכות הצעירים בראשון. כמחזיק תיק הצעירים והנוער בשמי ובשם ראש העירייה אני מצדיע לבני הנוער שלנו על ההישג המרשים. החינוך לתרומה למדינה מתחיל בבית אצל ההורים וממשיך אצלנו באגף הנוער והצעירים עם כל תכניות הכנה לצה"ל ב- 9 השנים האחרונות. בני הנוער של ראשון לציון הם גאוות העיר שלנו וההישג הוא של העיר כולה".
בתמונה  - ראש אגף כוח אדם בצהל- אלוף חגי טופולנסקי עם דינה אזולאי- רכזת הדרכה וגיוס בעיריית ראשון לציון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה