ביה"ס לסייעות הייחודי לראשון לציון הגיע לכנסת ישראל



במסגרת כנס "תכנון מהיסוד לגיל הרך" שנערך בכנסת ביוזמת ח"כ מנואל טרכטנברג, הוזמנה מחזיקת תיק החינוך בעירייה, פרופ' תמי רונן, כדי להציג את התפיסה של ראשון לציון בנושא * "קיבלתי פניות מרשויות רבות שרוצות ללמוד מאיתנו" מספרת רונן

 ראשון לציון היא העיר היחידה בישראל שכל סייעת שמשתלבת במערכת החינוכית, נדרשת לעבור קורס בן 270 שעות על פני שלוש שנים בבית ספר לסייעות, במהלך התקופה היא גם נמדדת בשביעות רצון המערכת וההורים. את המיזם המיוחד הזה שהובילה עיריית ראשון לציון כבר לפני שנתיים, ביקשו ללמוד ולשמוע בכנסת ישראל.

במסגרת כנס "תכנון מהיסוד לגיל הרך" שעסק בחיבור שבין תכנון אורבני לגיל הרך ונערך בכנסת ביוזמת ח"כ הפרופ' מנואל טרכטנברג, הוזמנה מחזיקת תיק החינוך בעירייה, פרופ' תמי רונן, כדי להציג את התפיסה של ראשון לציון בנושא.

לפני כשנה הובילו משרד החינוך, האוצר והשלטון המקומי את רפורמת "הסייעת השנייה" במסגרתה תתווסף סייעת לכל גני הילדים העירוניים בגילאי 3-4. מטרת המהלך היא להרחיב ולהעמיק תכניות חינוכיות חדשות ובכך להעניק יחס חם ואישי יותר לילדים, סביבה חינוכית ועשירה יותר.

בעוד מאות רשויות בישראל נערכו לקלוט עשרות אלפי סייעות חדשות למערכת החינוך, מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון היה כבר ערוך לקלוט ויותר מכך- להכשיר אותן לתפקיד הרגיש בעבודה עם ילדים בבית הספר לסייעות שפועל בגימנסיה הריאלית ומכשיר, מלבד סייעות חדשות, גם סייעות בעלות ותק ביניים ואף חלק מהסייעות הוותיקות. יש לציין כי עיריית ראשון לציון הקצתה תקציב הנאמד בכמיליון שקלים להקמת בית הספר והפעלתו וכן מתקצבת את ימי ההשתלמות לסייעות החדשות.

מחזיקת תיק החינוך וחברת המועצה, פרופ' תמי רונן, שמלווה את התהליך והובילה את גיבוש תוכנית ההכשרה יחד עם אגף החינוך הקדם יסודי ובשיתוף משרד החינוך, סיפרה בכנס את התפיסה העירונית.

הפרופ' מנואל טרכטנברג נתן במה רחבה להצגת בית הספר לסייעות של עיריית ראשון לציון וכן לתפיסה החינוכית שמקדמת עיריית ראשון לציון. "קיבלתי פניות מרשויות רבות שביקשו ללמוד איך אנחנו עושים את זה ואיך ניתן ליישם את המיזם אצלם" מספרת פרופ' רונן.

בכנס השתתפו גם מנהלת אגף שירות פסיכולוגי חינוכי, ליאורה גשרי-רוזנסקי ומנהלת אגף חינוך קדם יסודי, שולמית זכאי, שאמרה: "אנו מבינים שהשלב של הגיל הרך הוא שלב קריטי בהתפתחות הילד ויש חשיבות רבה לתת לסייעות את כל הכלים לטפל היטב בילדי העיר".

נציין כי לאחרונה הוחלט להרחיב את ההכשרה גם לסייעות החינוך המיוחד וסייעות הצהרונים. את ההכשרה בת 270 שעות, מובילים מיטב העוסקים בתחום החינוך ונוגעים בשורה של נושאים, ביניהם בריאות ובטיחות בגן, פעילות גופנית, תקשורת בין אישית, שילוב ילדים עם צרכים, הרגלי תזונה, חינוך סביבתי, שפה ואוריינות וכן היבטים חברתיים, קוגניטיביים ורגשיים התפתחותיים של הגיל הרך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה