חגיגת שבוע הספר בראשון לציון



שבוע הספר השנתי במדרחוב רוטשילד יתקיים בשבוע הקרוב (15-23 ליוני) עם שלל הפעלות לכל המשפחה, סדנאות יצירה, דוכנים, ערב לימוד במוזיאון ראשון לציון, הצגות, מופעים מוסיקליים וכמובן מפגשי סופרים* וגם- מופע מרכזי "היינו כחולמים" – אמנים שרים את התנ"ך * כניסה חופשית

 שבוע הספר במדרחוב רוטשילד, המתקיים זה עשרות שנים, נחשב להצלחה גדולה בראשון לציון. בכל שנה נמכרים כעשרת אלפים ספרים, אלפי משחקים, פאזלים, חוברות עבודה ומוצרים נוספים במהלך שבוע ימים.

השנה יתקיים שבוע הספר בין ה-15 ל-23 ביוני, בין השעות 18:00 ל-22:00 בימים א' –ה' (שישי- 09:00-15:00, מוצ"ש 20:30-24:00) כאשר המופע המרכזי "היינו כחולמים" שבו אמנים שרים את התנ"ך, יתקיים ברחבת בית הספר חביב בשעה 21:30 במוצאי שבת (18.6.16). את המופע ינחה ד"ר דן אלמגור וישתתפו בו: יזהר כהן, להקת "נשות חווה", אנה שפיץ, עידן חיים דוד, עמרי רוזנצוייג, ניצן אשל עריכה ועיבודים מוזיקאליים: ניב קאופמן.
בשבוע הספר ניתן כמובן למצוא אלפי ספרים מכל התחומים והסוגות וגם יצירה מקומית. הרשות לתרבות ואמנות בחברה העירונית, בראשות אלי פולק, האמונה על קיום שבוע הספר מעודדת יוזמות יצירתיות של תושבי העיר ומעניקה להם, בהרשמה מוקדמת, אפשרות לקבלת דוכן ביריד ללא כל עלות.

השנה יוכלו התושבים לפגוש בדוכנים כשלושים יוצרים מקומיים שחלומם היה להוציא לאור ספר או כל יצירה אחרת. ברוב המקרים הם עשו זאת במימון עצמי המוערך בעשרות אלפי שקלים.
כמו כן יוצבו דוכנים, יתקיימו שלל הפעלות לכל המשפחה בתחנות ההפעלה הפזורות במדרחוב וברחבת בניין העירייה. חמש תחנות מסקרנות יחכו לילדים והוריהם כמו תחנת המצאת הכתב, הופעת הספר מכונת הדפוס, העידן הדיגיטלי ועוד.

בכל השבוע, מלבד שישי שבת, יעלו הצגות בין השעות 18:30 ל-19:15 ברחבת בית העירייה הישן במדרחוב. בין ההצגות שיעלו: הצרצר והנמלה, המסע אל הצליל הקסום, ביאליק – מסע בזמן, לילה טוב הלל, קברט סלים ומזוודות, קסמים מהספרים והרפתקה בשביל הקסמים.
גם השנה וכמיטב המסורת, יתקיים ערב לימוד עם מיטב הכותבים, המשוררים והיוצרים במוזיאון ראשון לציון. ערב הלימוד יתקיים ביום חמישי ויתחיל בשעה 18:00 עם לימוד על שירה, כתיבה ומה שבאמצע. יתקיימו מפגשי שיחות בין יוצרים וסופרים כמו בתיה פולינקוב, יהושע סובול ובנו יהלי סובול, רוני סומק ועוד. את הערב יחתום מופע לאלבום המופת: "סוף עונת התפוזים" בהנחיית יואב קוטנר ובהשתתפות יוצרים וזמרים. הערב בתשלום וכל ההכנסות על מכירת הכיבוד מיועדות לפעילות תנועות הנוער בעיר. יש להזמין כרטיסים מראש בטלפון 03-9650494, 03-9537000 או במייל [email protected] .

שלושה אירועים נוספים יפגישו את המבקרים עם הסופרים הבכירים עמוס עוז ומאיר שלו. עוז יספר על ספרו "סיפור על אהבה וחושך" בשעה 20:00 יום ראשון (19.6.16) בבית יד לבנים. ושלו יספר בבית העם על השפעת התנ"ך על ספריו. אירוע נוסף שיתקיים בבית העם ברחוב זד"ל יציג את סיפוריהם של חמישה אקטיביסטיים דוברי רוסית שנולדו בברית המועצות ומתארים את חווית ההגירה והתרבות.

בנוסף, לאורך שבוע הספר ניתן יהיה להיפגש ולהחתים סופרים, בינהם אורלי קראוס וינר על ספרה "השחקניות", מרב הלפרין על ספרה "בעלי לא בבית", איריס אליה כרהן על ספרה "גלבי", דנה אלעזר הלוי על ספרה "שליחות חשאית 1 מבצע מנהטן" ורוביק רוזנטל על ספר "חנות המילים של נעם".

ראש העירייה, דב צור, מזמין את תושבי העיר להגיע בהמוניו ולהשתתף בחגיגה: "כבכל שנה אנחנו מציעים מגוון רחב של פעילויות ומפגשי סופרים שכל אחד יכול למצוא את מה שמעניין ומסקרן אותו. השפה העברית היא חלק בלתי נפרד מסיפור הקמתה של ראשון לציון. ולכן אך טבעי שבמדרחוב רוטשילד, שהיה לב ליבה של המושבה, אנחנו מקיימים שנה אחר שנה את שבוע הספר העברי ומזמינים את תושבי העיר לקחת חלק בתרבות והיצירה העברית".

מחזיקת תיק התרבות, חברת המועצה, קרן דנה ג'דה, אמרה: "הטכנולוגיה מתקדמת, אך לספר עדיין אין תחליף. חגיגות שבוע הספר בעיר הן שבוע של חוויות תרבות לכל המשפחה. במהלך תקופה זו יתקיימו אירועים שונים ומגוונים , כגון הצגות ילדים , סדנאות יצירה, מפגשים עם סופרים ועוד, בנוסף ליריד הספרים. השנה ההפעלות השונות הן בנושא התפתחות הכתב מתקופת האבן, המצאת הדפוס ועד לעידן הדיגיטלי. אני מודה לחברה העירונית על הפעילות ומזמינה את כולכם לקחת חלק בחגיגות."
 
צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה