150 איש בגמר ליגת האלופות בקפה אליהו



יוזמה של סטודנטים חדורי מוטיבציה להקים מוקד מפגש חברתי לצעירי השכונה הפך לסנסציה ברמת אליהו * המקום היה גדוש והומה * רכזת הפרויקט: "אנחנו עושים כאן דברים נפלאים, רק בואו קחו"

150 מבלים נהנו השבוע מקפה, פיצוחים וצפייה בגמר ליגת האלופות על מסך ענק. לא מדובר בפאב או בית קפה רגילים אלא במיזם של סטודנטים כחלק מתוכנית "בוחרים מחר" בה עוברים הסטודנטים להתגורר בשכונת רמת אליהו, נטמעים בה ומייצרים בה שינוי חברתי שאמור להכות גלים. אם נבחן את התוכנית עלי פי האירוע האחרון, אז גלים הוכו גם הוכו.

המיזם "קפה אליהו" הוצג לראש העירייה, דב צור לפני כשנתיים כמוקד מפגש חברתי לצעירי השכונה. ראש העירייה, דב צור, התלהב מהרעיון ושיתף את הסטודנטים היוזמים -איתי וייס וגלית אלבג שזה היה החלום שלו. השניים נכנסו לעניינים, פתחו את המקום בסדנא לאומנויות ברחוב שאול המלך ברמת אליהו והפכו לסנסציה בשכונה. מתקיימות שם קבלות שבת שכונתית, ערבי מוזיקה ובמה פתוחה, ערבי מפגש ושיח בנושאים חברתיים עם אישים רמי דרג ואפילו שוק אמנים ותוצרת מקומית התקיים שם בחודש שעבר. בגמר ליגת האלופות שכאמור התקיים במוצאי שבת, עלו להופיע במחצית אמנים מקומיים.



"הרמנו את השכונה במוצאי שבת" מספרת בהתלהבות רכזת הפרויקט, הדר זמל "ליגת האלופות הפכה למסורת אצלנו. פרסנו פוטונים, כסאות ושולחנות, אנשים ישבו על קפה ופיצוחים, היו אומנים בשכונה שהופיעו במחצית, זה היה מוצלח. אנחנו עושים כאן דברים נפלאים ויאאלה רק בואו תקחו, אנחנו פה בשבילכם" פונה הדר לתושבים ומוסיפה: "התגובות היו כל כך חמות שאנחנו מבינים כמה השכונה זקוקה למקום הזה."

תוכנית "בוחרים מחר" פועלת ב-14 ישובים ברחבי הארץ ומשתתפים בה למעלה מ-200 סטודנטים. ברמת אליהו פועלת התוכנית בשותפות יחידת צעירים באגף הנוער והצעירים בעירייה, הסוכנות היהודית, המתנ"ס השכונתי, קהילת מטרו וסט ג'וינט ישראל, פרויקט "עצמאות" והמכללה למינהל בראשון לציון.

חלק מהסטודנטים הם תושבי השכונה שחזרו אליה אחרי כמה שנים וחלק עברו להתגורר בשכונה בדירה שכורה. הסטודנטים נחלקו לקבוצות כאשר כל קבוצה יוזמת פרויקט חברתי בקרב תושבי השכונה עליו הם מקבלים מלגת לימודים בסוף השנה.

ראש העירייה, דב צור,: "אני כל הזמן חושב איך אפשר להפוך את רמת אליהו למוקד משיכה ולא מוקד בריחה. השכונה זכתה בשנים האחרונות להרבה מאוד משאבים, אבל תמיד חיפשתי את המשהו שיעשה את התפנית. הפרויקטים בתוכנית מכוונים למקום שאנחנו כיוונו ובעיני זה מקסים".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן הוסיף: "כיליד שכונת רמת אליהו אני נרגש מהתהליך, בשנים האחרונות אנו יוזמים ומקדמים פרויקטים רבים לצעירי ראשון, אני חושב שבזכות הפרויקטים שלכם נצליח ליצור משהו חדש בשכונה".
צילום: ממו פרינט- מארק סמיונוב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה