קורס ספרות מקצועי לבני נוער



באמצעות תכנית "מחוברים" המיועדת לבני נוער יוצאי מדינות חבר העמים ואתיופיה, ובהתנדבות מלאה של ספר התורם מזמנו מדי יום ראשון בשבוע, נחשפים המשתתפים לרזי המקצוע

לפני כשבועיים נפתח קורס ספרות מקצועי לבני נוער של תכנית "מחוברים" ברשות העירונית למניעת אלימות סמים ואלכוהול ומשרד הקליטה. הקורס כולו נעשה בהתנדבות מלאה של רון לוי בעלים של מספרה ברחוב הרצל, שביקש להתנדב ולתרום מידי יום ראשון לקהילה. רון חבר אל רוני גוטליב מנהלת תכנית "מחוברים" ויחד הם בנו את מיזם קורס הספרות לבני נוער של תכנית "מחוברים".

תכנית "מחוברים" מיועדת לבני נוער עולים ובני עולים יוצאי חבר העמים ויוצאי אתיופיה בגילאי 12-18. מטרת התכנית הינה לצמצם תופעה של שוטטות והתגודדות ברחובות המובילות לא אחת להתנהגויות סיכון באמצעות מתן חלופות לבני הנוער בשעות אחר הצהריים והערב.

רון לוי: "הקורס הזה לא יהיה קל. מדובר בקורס מאוד אינטנסיבי ועמוס מידע. אין פה קיצורי דרך לאף אחד, אבל כל נער שיתמיד בתכנית ויגלה רצון טוב וכישרון,  אעזור לו למצוא עבודה התחלתית בתחום הספרות. הייתי נער בדיוק כמותם, אני יודע איך זה שאף אחד לא נותן לך סיכוי אמיתי להצליח, והתפקיד שלי הוא לעזור להם להגשים את החלומות שלהם, להאמין בעצמם ולהתפתח."

רוני גוטליב מנהלת תכנית מחוברים: "קורס הספרות מעניק לבני הנוער שלנו הזדמנות אמיתית לבנות לעצמם קריירה בתחום. זהו קורס ייחודי מאוד שכן הוא משלב בין תכנים פרקטיים לעבודה במספרה לצד הרצאות מקצועיות על ידי מתנדבים בנושאים מגוונים כגון: בניית עסק עצמאי, העצמה נשית, מניעת סמים ואלכוהול, קוסמטיקה וטיפוח ועוד. כמו כן, היה לנו חשוב שבכל קבוצה ילמדו יחד בני נוער יוצאי חבר העמים ובני נוער יוצאי אתיופיה."

דוד בן שושן מנהל הרשות העירונית למניעת אלימות סמים ואלכוהול: "ערך ההתנדבות הוא ערך עליון ואני רוצה להודות קודם כל לרון לוי על היוזמה הברוכה והמרגשת, ולרוני שקידמה את הפרויקט יחד איתו. אני מקווה שהנוער ילמד דרך העשייה הקהילתית של רון, את ערך הנתינה, ובמקביל ירכוש כלים מקצועיים שיסייעו לו בעתיד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה