לא מקשיבים למציל? קנסות בחוף ראשון לציון



נכנסתם לים בניגוד להוראות המציל? מעכשיו תשלמו - וביוקר • היום: שני צעירים נעצרו לאחר שלא נשמעו להוראות המציל

לא מקשיבים למציל? תחשבו שוב. עונת הרחצה החלה וכמדי קיץ חוששים ברשויות ממקרי טביעה המתרחשים, למעשה, בשל חוסר משמעת מצד אזרחים שנכנסים לים שלא בשעות הפעילות, או כשהים סוער, או כשאין מצילים או בחופים לא מוסדרים.

על פי החוק יש בידי פקחי הרשויות הפועלים בחופים סמכות לקנוס אדם שנכנס למים לרחצה לאחר שעות הפעילות או בניגוד להנחיות שלא להיכנס, והוא לא נשמע להוראות לצאת מהמים. בנוסף יש בסמכות הפקחים לעכב את אותם אזרחים ולהזמין משטרה עם הם מפרים את הסדר, משמיעים מוזיקה בווליום גבוה או שותים משקאות משכרים על החוף עצמו.


בחוף ראשון לציון למשל עצרו היום שוטרי התחנה המקומית, שני אחים לאחר שלא שמעו לבקשת השוטרים להזדהות לאחר שפקחים הוציאו אותם מהמים בעת שהרחצה היתה מסוכנת, והם סרבו לעשות זאת ולא נשמעו לקריאות המצילים. ממשטרת ראשון לציון נמסר כי השניים אף תקפו שוטר ושוטרת וגרמו להם לחבלות. השוטרים פונו לקבלת טיפול והעצורים נכלאו להמשך חקירה.

השבוע התלונן זוג מראשון לציון שנדרש לשלם 1500 שקל קנס שקיבל בקיץ שעבר, ולא שילם אותו, על סירוב להיענות לקריאת פקחים לצאת מהמים בעת שלא היו מצילים בחוף ובים היה דגל שחור. הזוג טען כי הקנס אינו חוקי. אלא שבירור העלה כי בסמכות הרשויות לקרוא לאזרח לצאת מהמים אם הוא מסכן את עצמו בחוף ללא מצילים, ואם האזרח לא נשמע לבקשת הפקחים.

בעיריית ראשון לציון הסבירו כי הזוג, לא רק שלא נשמע להוראות הפקחים אלא, נכנס למים בשטח שבו שלט המורה על רחצה אסורה במקום עקב סכנה. מהעיריה נמסר כי "לאור מקרי טביעה בעבר, הפקח לא לקח סיכון והורה להם לצאת מהמים. הם סרבו להזדהות או להישמע להוראות והקנס הוא על הפרת חוק עזר עירוני של הסדרת מקומות רחצה. עיריית ראשון לציון לא מסירה מעצמה אחריות ודואגת לשלום המתרחצים בחוף. פקחי החוף עושים עבודתם נאמנה ולא פעם הצילו מתרחצים מטביעה". 

צילום: אבי קקון
קרדיט כתבה: שלומי דיאז "ישראל היום"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה