ילדי העיר הציעו לראש העירייה יוזמות להטבת חיי הילדים



מאתיים תלמידים מ-28 בתי ספר יסודיים בעיר לקחו חלק בפרויקט ראשון מסוגו בישראל שבו לתלמידים ניתן מנדט להשפיע על חייהם * "לא כל עיר מאפשרת לילדים לקחת אחריות ולהגשים חלום" אמרה מפקחת משרד החינוך

בעיריית ראשון לציון החליטו שאחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את חיי הילדים בעיר, היא פשוט להקשיב להם. זו הסיבה שראשון לציון לוקחת חלק בפרויקט ראשון מסוגו בישראל, פרויקט אותו יזם אגף חינוך יסודי במינהל החינוך בשיתוף משרד החינוך ובפיתוח מכון יעדים.

מאתיים תלמידים מ-28 בתי ספר יסודיים ברחבי העיר קיבלו כלים להפיכה לסוכני שינוי בסביבתם. הילדים קיבלו כלי מנהיגות, נחשפו לאמנת האו"ם בדבר זכויות הילד, ערכו סקרים בקרב חבריהם, נפגשו לדיאלוגים עם מבוגרים כולל מנהיגים חינוכיים בעיר כמו יו"ר מנהיגות הורים עירונית ועוד, ולמעשה התמודדו עם דילמות חברתיות מעולם הילדים. הילדים יצרו אמנה עירונית וגיבשו מסמך שבו תשע יוזמות בתחומי תוכן שונים שאמורים להיטיב את חיי הילדים בעיר. את המסמך הגישו לראש העירייה, דב צור. בין היוזמות- הפחתת אלימות בשיח ברשתות החברתיות, אורח חיים בריא בנושאי תזונה ופעילות גופנית, שעות הפנאי של הילדים, שמירה על קיימות ואיכות סביבה, פעילות תרבות לילדים בעיר ועוד.

ראש העירייה, יחד עם מינהל החינוך, ידונו ביוזמות שהוגשו ויחליטו אלו מהן לקדם. בשלב הזה הכדור חוזר לידיים של הילדים שיסייעו בהטמעתן בשנת הלימודים הבאה.

"כשקיבלתי את ההחלטה שראשון לציון תשתלב בתוכנית" אמר ראש העירייה, דב צור "עשיתי זאת מתוך תחושה אמיתית, שלכם, הילדים ובני הנוער בעיר, יש את היכולת לגלות מעורבות, לסמן מטרות ולהגיע אל היעד. מרגע שהפקדנו בידיכם את המפתחות ויצאתם לדרך, קיבלתם את המסר הברור: ראשון לציון מעמידה את בני הנוער במרכז, ומוסרת לידיהם את המילה הזאת, שרבים כל כך מבקשים לברוח ממנה: אחריות". צור המשיך והסביר שלכל אחד ואחת מהילדים יש יכולת להשפיע על אורח החיים ואיכות החיים בעיר "ראשון לציון היא העיר הראשונה שבחרה להפקיד בידי צעיריה את הכלים לקראת מחר טוב יותר. אנחנו היינו החלוצים, שראו בכם את המועמדים המתאימים ליטול את המושכות, להפוך לסוכני שינוי בבית הספר ובעיר ולהקרין על סביבתם סמכות, השראה ויכולת ביצוע. אני מבטיח לכם שאתייחס להצעות במלוא הרצינות וכובד הראש, כי אני מודע לחשיבותן וליכולתן לתרום לעתיד עירנו". בתום הדברים חתם ראש העירייה על אמנת הילדים.

"לא כל עיר מאפשרת לילדים לקחת אחריות ולהגשים חלום" אמרה מפקחת משרד החינוך האחראית על זכויות הילד, טובה בן ארי "זה הדבר הראשון בגילוי של מנהיגות, לדעת לשמור על הזכויות של האחרים באותה מידה שאני שומר על הזכויות שלי".

מנהלת האגף לחינוך יסודי במינהל החינוך, קאמי כהן, הוסיפה: "כל ילד שיושב כאן יכול להשפיע, ולהצליח להפוך את החברה של מדינת ישראל לחברת מופת. עקבתי אחר התהליך ונמלאתי גאווה שאלו ילדי העיר שלנו, ילדים מעורבים שרוצים להשפיע ולחולל שינוי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה