חגיגת שבוע הספר בראשון לציון



שבוע הספר השנתי במדרחוב רוטשילד יתקיים בשבוע הקרוב (3-11 ליוני) עם מפגשי סופרים, דוכנים, מופעים מוסיקליים, פינות יצירה ומגוון פעילויות סביב המילה הכתובה * וגם- ספרייה נודדת בין השכונות ופרויקט "הספר המטייל" של תלמידי בית הספר "חביב" ילוו את שבוע הספר

 שבוע הספר במדרחוב רוטשילד, המתקיים זה עשרות שנים, נחשב להצלחה גדולה בראשון לציון. רק בשנה שעברה נמכרו למעלה מעשרת אלפים ספרים, אלפי משחקים, פאזלים, חוברות עבודה ומוצרים נוספים במהלך שבוע ימים.השנה יתקיים שבוע הספר בין ה-3 ל-11 ביוני כאשר המופע החגיגי של חודש הקריאה "בוא שיר עברי"- יתקיים ברחבת העירייה במוצאי שבת, ה- 6/6 ,בהשתתפות האמנים: אסף אמדורסקי, ישראל גוריון, יעל דקלבאום, רבקה זהר ולירון לב, שי צברי ולהקת A-WA.

האירוע בסימן שירה ומשוררים בהשתתפותו של המשורר ארז ביטון, חתן פרס ישראל, שיקריא שיר חדש אותו הלחין אסף אמדורסקי ויושמע לראשונה במופע. כמו כן יופיעו היוצרת נועם פרתום והמשורר רועי חסן.

בשבוע הספר ניתן כמובן למצוא אלפי ספרים מכל התחומים והסוגות וגם יצירה מקומית. החברה העירונית האמונה על קיום שבוע הספר מעודדת יוזמות יצירתיות של תושבי העיר ומעניקה להם, בהרשמה מוקדמת, אפשרות לקבלת דוכן ביריד ללא כל עלות. השנה יוכלו התושבים לפגוש בדוכנים למעלה משלושים יוצרים מקומיים שחלומם היה להוציא לאור ספר או כל יצירה אחרת. ברוב המקרים הם עשו זאת במימון עצמי המוערך בעשרות אלפי שקלים. גם יוצרים מעמותת אלו"ט, סניף ראשון לציון, יציגו את עבודותיהם.

כמו כן יתקיימו פעילויות מגוונות, אירועי ספרות ולימוד לצד יריד הספרים בשיתוף סטימצקי, שבו מיוצגות כל הוצאות הספרים ולקשת קהלים רחבה. בכל אחד מימי היריד יתקיימו מפגשי סופרים, פינות יצירה והפעלות לכל המשפחה וכן מופעים ייחודיים, בינהם "שירים קטנים לילדים גדולים"- מופע מוזיקלי תיאטרלי משיריהם של לאה גולדברג, תרצה אתר, יונתן גפן, יהודה אטלס, נורית זרחי. דודי – מופע המבוסס על שיריו של ע. הלל וכן להקת "קול ראשון" תציג חלקים מהמופע החדש "מכשפיה".

את "שבוע הספר" ילוו שני פרויקטים חינוכיים מקסימים, האחד הוא מיזם הנקרא "ספרייה נודדת" שתעבור בין השכונות ותאפשר לילדים להחליף ספרים ישנם בחדשים, לזכות בספר חדש ולהאזין לסיפורים. הספרייה תנדוד במקומות הבאים: הסדנא לאמנות רמת אליהו, הרובע, מתנ"ס שיכון המזרח, ספריית נווה חוף, גן המוסיקה ובית הספר "חביב". פרויקט נוסף שהחל בשנה שעברה וממשיך גם השנה הוא- "סיפור מטייל"- תהלוכה מספרת של תלמידי בית הספר "חביב". 500 תלמידים ותלמידות יצאו עם סיפור שכתבו בהנחייתה של הסופרת שוהם סמית.

 

את שבוע הספר יחתום, כמיטב המסורת, ערב לימוד ועיון בארון הספרים הישראלי -"ברית עם מלה" עם מיטב היוצרים, הכותבים והמוסיקאים. יקחו בו חלק: הסופרת עירית לינור בספרה "גברת וורבורג", אורלי קסטל בלום בספרה "הרומאן המצרי" דקלה קידר- "בתים של אחרים" תתקיים "שיחה בשניים" עם שמעון בוזגלו על תרגומו מיוונית של הספר "קלירואה" ועוד. המופע החותם יהיה "פתאום עכשיו פתאום היום" – מחווה לפסטיבלי הזמר העברי וליוצריהם.

ראש העירייה, דב צור, מזמין את תושבי העיר להגיע בהמוניו ולהשתתף בחגיגה: "השפה העברית היא חלק בלתי נפרד מסיפור הקמתה של ראשון לציון. ולכן אך טבעי שבמדרחוב רוטשילד, שהיה לב ליבה של המושבה, אנחנו מקיימים שנה אחר שנה את שבוע הספר העברי ומזמינים את תושבי העיר לקחת חלק בתרבות והיצירה העברית".

מחזיקת תיק התרבות, חברת המועצה, קרן דנה ג'דה, אמרה: "חגיגות שבוע הספר בעיר הן שבוע של חוויות תרבות לכל המשפחה. במהלך תקופה זו יתקיימו אירועים שונים ומגוונים , כגון הצגות ילדים , סדנאות יצירה, מפגשים עם סופרים ועוד, בנוסף ליריד הספרים. אני מזמינה את כולכם לקחת חלק בחגיגות. "

מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, הוסיף: "בכל שנה אנחנו מרחיבים את הפעילויות סביב שבוע הספר, השנה יהיו יותר מופעים, יותר סופרים מהשורה הראשונה, יותר יוצרים מקומיים שיציגו את יצירותיהם, ולראשונה אנחנו לא נשאר רק במרכז העיר אלא נגיע לשכונות עם הספרייה הנודדת שלנו. תושבי העיר מוזמנים להשתלב בכל הפעילויות".
צילום: אבי קקון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה