מבט לעתיד הנדל"ן בראשון לציון



ראש עיריית ראשון לציון, מר דב צור, הצהיר פעמים רבות כי יפעל להגדלת מספר תושבי העיר ויהפוך אותה לעיר השלישית בגודלה בארץ. אוכלוסיית העיר מונה כיום כ 240,000 תושבים וגודל העיר 58,000 דונם.

לצד אזורים צפופים מאוד כגון: מרכז העיר/ המערב החדש, ישנם אזורים דלילים מאוד בתושבים. תכנון עתידי יתרום לפיזור נכון יותר.

מבט על מפת העיר מסמן את ההזדמנויות העתידיות ואת האתגרים הצפויים לתושבי העיר בעקבות גידול מאסיבי במספר התושבים.
 

ניתן להבחין בשלוש מגמות עיקריות שיישנו את פני הנדל"ן בעיר:

1. בנייה מאסיבית והקמת שכונות חדשות תוך כדי ניצול שטחים פתוחים בעיר.

2. הפיכת העיר למטרופולין והיי טק תעשייתי שיהוו אלטרנטיבה טובה וזולה יותר לתל אביב.

3. פיתוח והעמקת פרויקט תמ"א 38 ופינוי בינוי ברחבי העיר.

מגורים: בעוד כ 15 שנים העיר ראשון לציון צפויה לגדול ב40,000 יחידות דיור וזאת מלבד הגידול הטבעי בעיר.

 על פי התחזיות, העיר אמורה לגדול ב100,000 תושבים. מתחם צריפין, המפונה בימים אלו, צפוי להכיל את רוב הבנייה החדשה בעיר. במתחם אושרו 17,000 יחידות אשר יחולקו בין הערים ראשון לציון ובאר יעקב.

בימים אלה אושרה תכנית במזרח העיר בשטח הממוקם בין הרחובות עקיבא, נחמיה ומחנה צריפין. השכונה תכלול 1,600 יחידות דיור בבניינים בני 4 עד 23 קומות.

כל הקרקעות הצמודות למתחם צריפין צפויות לעלות משמעותית בערכן ויתכן כי שטחים חקלאיים באזור יהפכו לקרקעות לבנייה רוויה.

מתחם צפון נחלת יהודה אמור לשמש גם הוא לבנייה חדשה וזה יהיה המשך טבעי לתנופת השכונה ששינתה את פניה ב4 השנים האחרונות.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? לחצו כאן  ותנו לייק לדף הפייסבוק שלנו.

בשכונת גן נחום החדשה הממוקמת באזור רכבת ראשונים מוקמים בימים אלה הבניינים הראשונים של השכונה על ידי חברת פרשקובסקי.

במתחם האלף הסמוך ל- YES PLANET יוקמו 4,900 יחידות דיור שיכללו דירות למגורים לסטודנטים ודיור מוגן. 

הוספת 100,000 תושבים חדשים לעיר תכביד מאוד על תשתיות העיר ועל התנהלות התושבים בה. בתכנית המתאר 2030 מוקדש פרק שלם לנושא התחבורה והתאמתה לעומס הנוסף הצפוי בעיר. העירייה מצהירה "פיתוח מושכל של מערך התחבורה באופן התומך בפיתוח האורבני. יצירת מערכת תחבורה יעילה, אמינה, בטוחה וברת השגה מבחינת המקורות התקציביים הזמינים אשר עונה לצרכי הנגישות של האוכלוסיה ואינה פוגעת באיכות הסביבה"

תעשייה והיי טק: מתחם האלף, שהוא מתחם YES PLANET , יהפוך לאזור ההיי טק של ראשון לציון. במקום יוקמו משרדים רבים.

אזור זה אמור להוות אלטרנטיבה לתעסוקה לתושבי העיר ואבן מושכת לחברות בתחום ההיי טק. הקמת מתחם זה יכולה להפוך את הנגישות בעיר לבלתי אפשרית ולכן בימים אלה מתכננים צירי תנועה חדשים שייקלו על התנועה בה.

שטחים באזור האלף הפכו כבר מזמן ליקרים בעקבות השמועות על תכניות אלו והיום, לאחר הנעת התהליך, יהפכו חולות מתחם האלף לאוצר בידי בעליו.

תכנית המתאר זכתה לאישור ראשוני של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. התכנית מוצגת לתושבים היכולים להגיש התנגדויות למימושה. במידה וכל התכניות יצאו לפועל העיר תשנה את פניה עד שנת 2030.

ניתן לראות כי העירייה מייחסת חשיבות רבה לנושא הנגישות במתחם האלף ומבינה כי מספר רב של תושבים ועובדים שגרים מחוץ לעיר אמורים לפקוד את המתחם.

במסגרת הבנייה המאסיבית נפתחת הזדמנות אמיתית לפתרון בעיית הזוגות הצעירים בעיר. אני קורא ליזמים לבנות דירות בנות 3 חדרים לזוגות צעירים ולהקל על תנאי הרכישה. הגרלת הדירות לזוגות הצעירים בנחלת יהודה הוכיחה את יכולת העירייה לבצע מהלך אמיץ לטובת אוכלוסיה זו.

זוג צעיר הרוכש את דירתו הראשונה מקבל משכנתא בגובה של עד 75% מערך הדירה, דבר שמוביל לצמצום משמעותי את האופציות הקיימות בפני תושביה הצעירים של העיר. הזוגות הצעירים רוכשים נכסים רבים במרכז העיר בשכונות רמז, כצנלסון, אברמוביץ וראשונים, ונכס ממוצע באזור נמכר ב 1,350,000 ₪ לעומת 1,700,000 ₪ במערב החדש.

הבנייה החדשה בעיר מבוססת לרוב על נכסים בני 4 עד 5 חדרים בעוד דירות קטנות של 3 חדרים לא ניתן למצוא.

בשנים האחרונות ניתן לראות פריחה של ערים שכונות לראשון לציון המעניקות אופציות זולות יותר למגורים. יבנה, מצליח ובאר יעקב הן הערים מובילות בתחום, ותושבים רבים מראשון לציון נאלצו למצוא את מעונם החדש בערים אלו.

ציון לילוז זכיין רימקס פריים 052-6767675

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה