גמר גביע המדינה- ה-11 של מימון, או ה-8 של נאמן?



9 לב אדום יוכל לקבוע ביום ראשון שיא הנפות גביע, ומנגד מי שנאמן לגביעים יותר מכל אחד אחר במילניום הנוכחי זומם לצמצם את הפער. השניים מדברים על התחושות, ונאמן מפרגן ליריב-חבר באדום, וגם עם גילוי מפתיע. אגב, האבות שלהם, קובי מימון ובני נאמן היו שותפים למשחק הדרבי הראשוני הראשון שנערך ב-1972 והסתיים ב-23:23

 ה-30 במרץ 94', הפועל ראשל"צ מנצחת את מכבי ראשל"צ במשחק גמר גביע המדינה, 18:26, ולצד דוד עמר שמניף את הגביע, עומד לו עידן מימון, אז עוד ילדון בן 20, שכבש 5 שערים (כמו שי יפה), ואחד פחות מז'ניה ספצ'וק האגדי.

למימון יש 10 גביעי מדינה בקריירה העשירה שלו, אבל זה היה הראשון שהוא מנצח בדרבי ראשוני. קצת יותר מ-20 שנה אחרי, ורגע לפני שהוא עומד לפרוש, מימון בוודאי יעמוד במרכז הגמר הזה. שלשום, הוא כבש את שער הליגה ה-3003 שלו, אחרי שחצה לאחרונה את רף 3000 השערים ובעונה שעברה הפך למלך השערים בכל הזמנים, כשעקף את עקיבא לפלר.

למימון יש אומנם שותף ל-10 זכיות, אותו ספ'צוק, אבל גם אם המסע הזה לא ייגמר בגביע, הוא כבר הטביע את חותמו על כל נתון ומספר, ואם חשבתם שאין איזה שיא שקפטן נבחרת ישראל בעבר שבר, אתם טועים. מימון בן ה-40 הוא השחקן הפעיל עם הכי הרבה זכיות בגביע – 10, וזו תהיה ההופעה ה-16 והאחרונה שלו כאמור בגמר גביע.

מימון הוא מלך שערי כל משחקי גמר גביע המדינה עם 85 כיבושים בסה"כ, ב-4 גמרים הוא כבש במספרים כפולים של 10-11 שערים (השניים שמחזיקים בשיא הבקעה בגמר הם עקיבא לפלר יחד עם בויאן בוטוליה 12 כ"א), וכאמור הוא יוכל להיות שיאן בלעדי בכמות הזכיות, ולהגדיל את המאזן של הפועל ראשל"צ שיאנית הזכיות ל-14 גביעי מדינה (הפועל מחזיקה אגב ברצף הארוך ביותר במפעל שלה זכיות, 11, בין שנת 1989 שבה השיגה את הניצחון הראשון שלה מול מכבי ראשל"צ בגמר גביע, לבין שנת 1999).

מימון: "לגמר הזה יש משמעות שונה לגמרי מכל גמר אחר, וזה ה-דרבי, הסופר קלאסיקו של הכדוריד הישראלי, ומבחינה אישית אין לי רצון יותר גדול מאשר לסיים את פרק המשחק ולהניף גביע. בטח אחרי כמה שנים שלא זכיתי בו. אני מחכה לרגע הזה, והמשימה הולכת להיות קשה, כי מכבי ראשל"צ מגיעה בפורמה מצוינת ואי אפשר להשוות בין הקבוצה שפתחה את העונה לבין זו כעת.

 
"יש לנו משימה וחייבים לעמוד בה. אנחנו מרגישים את זה כמה ימים, בהתנפלות על הכרטיסים, הדיבורים על כדוריד בכל מקום בעיר, האוהדים והילדים שמפרגנים. זה הרגעים שאזכור, את כל האווירה המדהימה הזו מסביב. כולם מבינים את החשיבות של המשחק, ובאופן אישי, אני מניח שאת הצמרמורות אתחיל להרגיש בעוד כמה שעות... ובטח כשנעשה את האימון הראשון ב'דרייב אין'...
 
"כולם יודעים כמה אני אוהב את הפועל ת"א, ולשחק באולם הזה בגמר הגביע זו סגירת מעגל עבורי. זה יהיה מרגש, ואני אוהב את התמודדות הזאת עם הרגעים של ההתרגשות והלחץ, ואני יודע שעוד אתגעגע אליהם...אי אפשר להסביר את המתח והרגעים לפני משחק כזה, אבל אני אקח את זה בוודאי למקום הטוב, כי מי יודע מתי זה יחזור...פשוט להנות ולעשות הכל לנצח.
 
"מה אני אומר לשחקנים בחדר הלבשה? אני ממעט לדבר איתם, כי נאמרים כל כך הרבה דברים, אבל אני אומר משפט אחד, אולי שנייה, 'תנו לי להניף את הגביע, זה חשוב לי מאוד'. זהו, נותר רק לבוא מוכנים ולעשות את מה שצריך בגמר הענק הזה". 

צילום: דוד פליגל

יואב נאמן

המקביל לו, בצד של מכבי, ומי שמתקרב אליו, הוא קפטן מכבי ראשל"צ יואב נאמן (34), שכבר זכה ב-7 גביעי מדינה, ורוצה לרשום את הזכייה השמינית שלו, בגמר ה-20 של הצהובים מראשל"צ שזכו עד היום ב-11 גביעים.

נאמן אגב לא הפסיד לעולם למימון בגמר גביע, בכל 3 המפגשים ביניהם  ב-2006 – 31:36, ב-2011 – 28:32, לאחר ההארכה, וב-2013 – 25:27. הוא גם הניף את 3 מתוך 4 גביעי המדינה האחרונים של מכבי ראשל"צ.

נאמן: "התחושות הן שאני כבר מת לשחק את הגמר הזה, והשעות שלפני הן הכי קשות, ממש כפי שהכי חשוך לפני עלות השחר...פשוט משתוקק לשריקת הפתיחה, אפילו שאנחנו מרגישים טוב לקראת המשחק ויודעים שאנחנו נהיה שם. אנחנו יודעים שגם הפועל יהיו שם. זה יהיה מבחן מעניין לספורט שלנו, לבוא ולכבוש את הטריטוריה הלא ידועה הזאת מבחינת הכדוריד שנקראת 'דרייב אין', ואין ספק שזה נותן המון דרייב ומוסיף לריגוש.
 
"בטח במסע שהקבוצה שלנו עוברת השנה, יותר מכל שנה אחרת שאני במועדון. אפילו שאף עונה לא דומה, העונה הזו באמת שונה. דם חדש על הספסל, ג'ו מתתיה שעושה עבודה אדירה. הקבוצה של שנה שעברה הייתה הכי מבוגרת, ואנחנו כבר ממש לא כאלו, כך שלעשות את החוויה עם חבר'ה שהם 'פרשים', זה להתרגש יחד איתם".

זה הולך להיות גמר מיוחד, הגמר האחרון של עידן מימון. איך אתה מביט בדברים כיריב וכחבר?
 
"בעיקר מסרב להאמין שזה הגמר האחרון של עידן. אמרתי את זה כמה פעמים, הפועל והוא כמייצג הכי גדול שלה, היא מצד אחד הפועל השנואה עלי ספורטיבית, אבל מצד שני יש שם חומר אנושי של חבר'ה מדהימים, שחקנים נהדרים, והיא הקבוצה השנייה שאני הכי אוהב. הם פשוט מייצגים את אותם ערכים כמו שלנו, מועדון שבנוי כל כך דומה למכבי ראשל"צ, ואמרתי וכתבתי לעידן ביום ההולדת שלו, ש'לכבוד הוא לי שאני נחשב ליריב הגדול שלו. לא ברמה האישית, אלא של הדמות כל כך גדולה הזו בכדוריד'. אני מקווה שאצליח להכשיל אותו ביום ראשון, וננצח.
 
"מעבר לזה אני שמח בשבילו, מעריך אותו מאוד, ועברנו המון יחד. ראיונות משותפים, משחקים משותפים, חוויות אדירות כיריבים, ואין רבים בספורט בכלל שיכולים לחוות את מה שאנחנו חווינו אחד מול השני ואחד לצד השני. אז אני שמח שיוצא לי בגמר כנראה האחרון שלו להיות שם מולו. לדעתי שהוא הולך להוציא במעמד הזה את הטוב ביותר שלו מולי, ואני מאוד מקווה שזה יגרום לי להוציא גם את הטוב ביותר שלי מולו".

אגב, הנתון המעניין הוא שהאבות שלהם, קובי מימון ובני נאמן, שיחקו אחד נגד השני, במאי 1972, בדרבי הראשוני הראשון אי פעם בליגה, שהסתיים ב....23:23.

קרדיט: אלון סגל   |   צילום: עמית שיסל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה