חזרה בטוחה לבית הספר



רגע לפני שהתלמידים חוזרים לבית הספר, הנה כמה כללים שיסייעו לכם, ההורים, להבטיח את שלום ילדיכם בדרך ללימודים ובחזרה

כדי להבטיח את שלומם של התלמידים עם פתיחת שנת הלימודים, מפרסמת תוכנית "בטרם בעיר" ראשון לציון מספר כללים שיסייעו להורים להבטיח את שלום ילדיהם בחזרה לבית הספר ולגנים. המשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, המוביל את התוכנית בעיר, מסביר כי שמירה כל כללים אלו הן מצד ההורים והן מצד התלמידים, תוכל להבטיח את שלומם. נזכיר כי מושיוב יזם כבר לפני שנתיים הצעה שהתקבלה לפיה גננת תצלצל אל ההורים אחרי השעה 09:00 בבוקר במידה וילדם לא הגיע לגן. מטרת ההצעה היא למנוע שכחת ילדים על ידי ההורים ברכב. במסגרת זו מנחה בטרם להקפיד ולוודא שהילד הוצא מהרכב. כללים נוספים המתייחסים לילדי הגנים- יש לסגור את שער הכניסה הגן בבוקר גם אם הורה נוסף תיכף נכנס.
 

כלל נוסף מייעץ להורים להלביש את ילדי גיל הגנים בבגדים ללא שרוכים, קישוטים או תכשיטים העלולים לגרום לחנק במהלך משחק. אם הורה מזהה מפגע במתחם הגן וגם בסביבתו, יש לדווח מיידית לצוות הגן. הכלל הנוסף מתייחס בעיקרו לילדי הגנים הפרטיים, יש לוודא כי כל אמצעי הבטיחות הנדרשים מותקנים במקום, כמו גלאי עשן, משטחים בולמי זעזועים, שערים ועוד. באשר לילדי בתי הספר, יש לוודא שילדים עד גובה 1.45 מ' נוסעים בבוסטר בכל נסיעה. ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. תוכנית בטרם ממליצה לתרגל עד גיל זה הליכה בטוחה וחציית כביש. יש לוודא כי גם באוטובוס כולם חוגרים.  יש לעלות ולרדת מרכב ההסעה מהדלת הקדמית וכלל נוסף המתקשר לתחבורה- יש לזכור לחבוש קסדה בכל רכיבה.

תוכנית בטרם מזכירה כי 95% ממקרי היפגעות ילדים ניתנים למניעה, שכן רובם מתרחשים בשל חוסר מודעות ותשומת לב. מבדיקה שנעשתה בשיתוף המוקד העירוני, בטרם ובית החולים וולפסון, עולה כי קבוצות הגיל המועדות ביותר לפגיעה הן 0 עד 2 ו-15 עד 17, בדיקה זו נתמכת על ידי הספרות המקצועית. גורם הפגיעה הנפוץ ביותר הוא נפילה, שכיח עוד יותר בקרב הגילאים הרכים. מקום ההיפגעות השכיח ביותר הוא בבית ואחר כך במרחב הציבורי.

תמונות באדיבות עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה