הפעמון הוחזר למוזאון ראשון לציון



אתמול (שלישי 26/8) הונף סוף סוף פעמון המושבה ההיסטורי במוזיאון ראשון לציון. ראש העירייה, דב צור, צלצל בפעמון בפעם הראשונה מזה 54 שנים, מאז שנגנב לפני 54 שנים על ידי שני נערים כמעשה שובבות, ופתח את הטקס להשבת הפעמון.

כזכור, לפני כשלושה חודשים החליטו אותם נערים, שכיום בני 70, להחזיר את הפעמון ההיסטורי לאחר שבכל השנים הללו מצפונם לא הניח להם. מקורבם, ג'קו גבאי, יצר קשר עם כתבת גלי צה"ל, הדס שטייף, וביקש להחזיר דרכה את סמל העיר. 

"זה הפעמון של הילדות שלי. הסיפור הזה מחזיר אותי הרבה שנים אחורה" אמר ראש העירייה, דב צור שקיבל את הפעמון לפני כחודש מג'קו גבאי, איש עסקים מגבעת שמואל "כילד אני זוכר שהפעמון היה גדול יותר" אמר צור "אבל אולי כך זה נראה בעיני ילד". 

 

צילום: אבי קקון
רוצים להישאר תמיד מעודכנים? אז תנו לנו לייק בדף הפייסבוק של ראשונט לחצו כאן
 
מנהלת המוזיאון, נאווה קסלר, אמרה: "זה פשוט מרגש. הפעמון הזה צלצל באירועים היסטוריים וגם ניהל את חיי היום יום של המושבה וליווה את ראשוני ראשון לציון. הפעמון ראה היסטוריה והשתתף באירועים מאוד מאוד גדולים וזה בשבילנו יום מאוד מאוד מרגש". אגב, הפעמון חוזר לעיר בדיוק בעיצומה של תוכנית שימור מקיפה לעיר ההיסטורית אותה מוביל ראש העירייה, דב צור. התוכנית כוללת שימור מבנים היסטוריים, פיתוח המרכז ההיסטורי לביקורי תיירים ותושבים, קידום מרכז העברית העולמי שתפקידו לשמר את השפה והתרבות העברית, הפרחתה והעצמתה לדורות הבאים בארץ ובעולם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה