קולינריה מקומית- מסעדת FISH



עיצוב מרהיב ומוזיקת רקע שמשרה אווירה נהדרת, שירות מצוין תפריט הייטקי על טאבלט הכולל תמונה של כל מנה. ובעיקר אוכל מעולה.אותה גברת בשינוי מיקום. זו אכן מסעדת FISH הוותיקה אשר נפתחה לפני 14 שנים, והעתיקה משכנה מחוף הים בראשון לציון אל אזור התעשייה המערבי החדש והמתפתח בעיר, לא רחוק ממתחם יס פלנט.

הבעלים של פיש הם המסעדנים זאב ואילן רחמני (בעלי "נאפיס", "פרנצ'סקה" מקימי ובעלי בעבר של המסעדות "פרנק", "פיץ' טיים", "לופט", "רפאלו" ), דיוויס דויד (איש היין והאירוח), ויואב שוורד, הצעיר בחבורה שאירח אותנו.

יואב, הגיע למסעדה אחרי עשר שנות ניסיון בשטח הקולינריה. אהבתו לדגים באה מאביו שהיה דייג ואמו שבשלה את הדגים. גם יואב מבלה שעות רבות (כשהוא לא נמצא במסעדה) בדייג. את הדגים שהוא דג, הוא אוכל עם חבריו, לעיתים עוד בסירה..יואב פעיל מאד  בפייסבוק ומעלה מעת לעת חידונים נושאי פרסים ודילים. . בעברו הספיק גם ללמוד משפטים, לעסוק בשיווק אבל השטח הקולינרי קסם לו יותר. ברור שיש שימוש מבורך במסעדה בכל ניסיונו המשפטי והשיווקי.

דייג אוהב דגים?
"בהחלט ולכן אני לעולם לא דג סתם לשם שעשוע. אם אני דג, אני אוכל. ואם יוצא דג קטן לא ראוי למאכל, הוא ישמש כפיתיון לדגים אחרים".

מי הקהל של פיש?
"בממוצע אוכלים כאן מדי יום ביומו יותר ממאתיים איש. בדרך כלל קהל לא צעיר. הרבה אנשי עסקים. רק אתמול היו כאן קבוצה גדולה של עורכי דין מירושלים. וזו לא פעם ראשונה שהם עורכים את המפגשים שלהם כאן. המסעדה עובדת הרבה מאד על לקוחות קבועים וחוזרים. יש לקוחות גם מהצפון. 90% מהלקוחות שנכנסים, חוזרים".

מה סוד ההצלחה?
"הדיוק בהכנת האוכל. מעבר לחומרי גלם מצוינים, טריים ועונתיים, יש הקפדה יתרה על אופן הביצוע ודיוק רב. הכל עשוי ביד. מתברר שאדם שחוזר למסעדה נוהג להזמין אותה מנה שהזמין. הוא חייב לקבל בדיוק אותו טעם ולא משהו דומה או אחר. הרטבים, משך ההקפצות של הרכיבים על האש, שכל שנייה חשובה בקביעת הטעם, הכל מדוייק. ובסופו של דבר התפריט מורכב מנשמה ופשטות ישראלית".

מי אחראי לעיצוב המרהיב?
"האדריכל ניר פורטל, שמתמחה בעיצוב מסעדות, עיצב את המסעדה במראה מודרני כלופט ניו-יורקי שמשדר יוקרה בצבעוניות של שחור ושילובי מתכות, כולל מונומנט של גלגל שיניים עצום בכניסה למסעדה. במרכז המסעדה בר משקאות עשיר ומפואר ומטבח פתוח למחצה אליו יכולים הסועדים להציץ. המסעדה מעוטרת בציורים של הצייר אילן אדר.

 

אין ספק שהמעצב יודע את עבודתו. כשבנה את הגשר, חשבתי שאולי עדיף שיהיה גשר רחב יותר שיוכלו אנשים שרוצים הפסקה, לשהות על הגשר. אבל הוא לא הסכים והוא כל כך צדק. הוא גאון. הוא הקפיד על תקרה גבוהה שגורמת לרוגע יחד עם אלמנטים שממש מתקשרים זה עם זה."

איך חשבתם על תפריט בטאבלט?
"התפריט בטאבלט הוא לא רק גימיק אלא עוזר מאד כשרוצים לעשות מבצע. כל שינוי בתפריט קל מאד. ומה שממחיש את המנות, אלה התמונות שעוזרות מאד להתרשם."

מה החזון של המסעדה?
"להקים מתחם קולינרי יוצא דופן, שיספק לאורחיו חוויה ים תיכונית מפתיעה, בניצוחו של השף איתן פאר, לצד מוזיקה טובה, בר עשיר, שירות מחויך ואווירה נעימה. בלוגו של פיש כתוב: אוכל, שתייה, אנשים ובעצם אנשים הם הדבר הכי חשוב לנו. אנחנו מקשיבים ללקוחות ולטעמים שלהם. מנסים כל הזמן להשתפר.

יש לנו קונספט ״פותחים שולחן״, שסביבו נבנה התפריט החדש, שמזמין את האורחים במסעדה ליהנות משפע מנות ראשונות מהים ומהיבשה, המוגשות אל מרכז השולחן ובכך מאפשרות לסועד ליהנות מכמה שיותר טעמים, ריחות וצבעים, במחירים נוחים לכל כיס." 

מה לגבי אירועים?
במסעדה שני חדרים פרטיים המיועדים לקיום אירועים קטנים, פרזנטציות ופגישות ומאובזרים במערכת הגברה, מסך פלסמה, DVD, וחיבור למחשב. מתאים לאירוע פרטי או מפגש עסקי בין 10 ל-30 איש.

ועכשיו לעניין העיקרי: האוכל. היינו ארבעה אנשים כך שהצלחנו לטעום מגוון רחב מאד של מנות. תחילה הגיעה צלחת ענקית ובה קרפצ'ו פטריות חם – פטריות צרובות עם קציפת שיטאקי, בלסמי ופרמז'ן. זו הייתה הפתעה למן הביס הראשון. מנה מדהימה שמעולם לא טעמתי כמוה.

פילה סלמון ברוטב טריאקי עם ירקות ירוקים חמים ותוספת תפו"א. הסלמון היה בדיוק במידה שצריך להיות. הם בהחלט יודעים את העבודה כאן.


סלט נבטים
ושורשים עם פקאן סיני מסוכר. אישית הייתי מעדיפה פחות סוכר, פחות מתוק. חוץ מזה טעים מאד.

ועוד מעדנים ערבים לחיך: פילה דניס על הגריל עם קרם כרובית ומנגולד. סשימי טונה אדומה צרובה, קבב דגי ים, קרם חציל שגם מי שלא אהב חציל את המנה הזו ממש אהב. רביולי קרם בצל מטוגן – ברוטב גבינת בושה ותרד טרקי- מנה שהיא השראה. נתחי אנטריקוט מיושן – מוכר וטעים ביותר.

ואף על פי שהעונג היה בעיצומו והקיבה כבר מלאה, הגיעו הקינוחים. קודם כל גודלם הפיזי, שזה הדבר הראשון שראינו, בהחלט ראוי לציון. לא דומה לגודל המנות האחרונות שיש בדרך כלל במסעדות. גולת הכותרת הטירמיסו. בעוד אנחנו מתענגים על כל ביס, יואב סיפר ממה הוא עשוי. אבל מי הקשיב. היה כל כך טעים, שרק היינו עסוקים בעונג. ומנה ששמה תוצרת הארץ- גלידת קפה שחור, קרם וניל, חלוה, טחינה גולמית, סילאן ופיסטוקים. אחד הקינוחים היותר מיוחדים שנתקלתי.

לסיכום, לא חשבתי שיצליחו להפתיע אותי כפי שבאמת קרה. מסעדה מומלצת ביותר. עשיתי להם לייק! וסוד קטן שיכול לחסוך הרבה: בימי א' ארוחה זוגית ב-140 ₪!!!

עסקיות מוגשות בין הימים א-ה בשעות 12:00-18:00 וביום ו' 12:00 – 17:00  בטווח המחירים 58-128 ₪;

תפריט ערב: פרק פותחים שולחן נפתח במנות קטנות, החל מ-14 ₪, וממשיך עד 48 ₪; פרק העיקריות נע בין 58 ל-128 ₪.

 

FISH - רחוב בני חבוט 7 ראשון-לציון טלפון 03-9611169

שעות פעילות המסעדה: כל השבוע – 12:00 עד 24:00

פייסבוק:

https://www.facebook.com/pages/מסעדת-פיש-החדשה-FISH/231867163648175

 

חנה דרורי קשי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה