ספי ריבלין הלך הלילה לעולמו- העיר ראשון לציון מרכינה ראשה



אבדה נוספת לעולם התרבות: ריבלין בן ה-66, אחד מגדולי השחקנים הישראלים, הלך לעולמו לאחר שנאבק שנים ארוכות במחלת הסרטן שגרמה לו לפגיעה במיתרי הקול. ריבלין אושפז בהוספיס בתל השומר לפני שבועיים, והוקף במשפחה וחברים

בבית החולים תל השומר נפטר הלילה (ג') ספי ריבלין, מגדולי השחקנים והקומיקאים הישראלים בכל הזמנים.

ריבלין חלה לפני מספר שנים בסרטן ומאז נאבק במחלה שידעה עליות ומורדות. במהלך המאבק במחלה איבד השחקן את קולו. לפני כשבועיים הוא אושפז בהוספיס של תל השומר שם נאבק על חייו עד שכאמור הערב הלך לעולמו.

ריבלין, חתן "פרס האקדמיה לטלוויזיה" ו"פרס מסך הזהב" על מפעל חיים, נושא אות יקיר העיר ראשון לציון, הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושבעה נכדים. הוא נולד ב-7 בנובמבר 1947 בשכונת נחלת יהודה, שכיום שייכת לראשון לציון. בילדותו שיחק בקבוצת הכדורגל של העיר, אך כשבגר עבר ללמוד משחק ב"בית צבי".

משפחתו של ספי ריבלין ביקשה להודות לאלפי הישראלים שתמכו, עודדו והעניקו לו כוחות מחודשים ואהבה אין קץ לאורך כל התקופה.

בהודעה שהוציא הלילה בית החולים נכתב: "ספי ריבלין הלך הלילה לעולמו לאחר שנאבק שנים במחלת הסרטן. ריבלין אושפז לפני כשבועיים בהוספיס והוקף באהבה על ידי בני משפחתו, חבריו הקרובים והצוות הרפואי, ששהו לצדו ברגעיו האחרונים".

מחלת הסרטן התפשטה בגרונו, וגרמה לו לפגיעה במיתרי הקול. ב-2010, לאחר תקופה ממושכת של טיפולים כימותרפיים, הודיע כי החלים מהמחלה. אולם כשנתיים אחר כך היא שבה ותקפה את גופו, וניתוח שעבר בגרונו הוא שגרם לו לאבד בסופו של דבר את קולו. בכל אותן שנים של המחלה סיפר כי אינו יכול לעבוד כשחקן בשל הטיפולים הרבים שעליו לעבור.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר ? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

ההוספיס שבו אושפז ריבלין בתל השומר מספק טיפול תמיכתי כוללני בחולה ובמשפחתו כאשר מחלתו אינה מגיבה לטיפול מרפא. נוסף על כך, מעניקה המחלקה תמיכה פסיכולוגית חברתית ורוחנית לחולה ולמשפחתו.

החולים המתקבלים למחלקה סובלים ממחלה מתקדמת, סיימו לקבל את כל הטיפול המרפאים ונדרשים לטיפול המקל על סבלם הפיזי והנפשי. הם לוקים, בדרך כלל, באחד או יותר מהתסמינים הבאים: כאב, בחילות, הקאות, קוצר נשימה, חולשה כללית, דיכאון, חרדה ועוד.

ריבלין הספיק לזכות בתחילת השנה באות יקיר העיר ראשון לציון, שבה התגורר ובה גם כיהן כחבר מועצה שנים ספורות.

הלווייתו של השחקן והקומיקאי ספי ריבלין תיערך היום (רבעי 4/14) ב-15:00 בבית העלמין הישן בראשון לציון.

צילום: אבי קקון Rishonet.com


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה