זעזוע בעולם הרפואה: ביציות מופרות עם המופיליה הוחזרו לנשים בארץ



במשרד הבריאות התקבלו דיווחים על ייבוא ביציות מופרות ממרפאה בחו"ל (BIRTH, גיאורגיה) מתורמת נשאית של מחלה גנטית (המופיליה B)
על פי החשד, על אף שהמידע על הנשאות הגנטית למחלה היה מצוי לכאורה בידי הצוותים במרפאה בחו"ל ובישראל, העוברים הועברו ארצה ואף בוצעה החזרה של הביציות המופרות למספר מטופלות ישראליות.

depositphotos  אישה בהריון

ראשיתה של החקירה החלה בבדיקה פנימית של משרד הבריאות והגשת תלונה למשטרה, אודות חשד להחזרת ביציות מופרות עם מחלה גנטית למספר מטופלות בארץ.

במסגרת חקירה סמויה, המנוהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של מחוז ת"א, בשת"פ מת"מ חטיבת המודיעין ובסיוע משרד הבריאות והפרקליטות, הצטברו חומרי חקירה נגד שני חשודים (צוות רפואי) העוסקים בתחום הפרייה חוץ גופית, אשר פעלו במספר מועדים במהלך החודשים האחרונים ביבוא ביציות מופרות מגאורגיה, במטרה לבצע פעולת הפרייה בארץ למטופלות שלהם, כאשר חלק מהביציות התגלו עם מחלה גנטית (המופיליה B) קשה.

עפ"י החשד, עולה כי הביציות נשאבו מנשים הנושאות את מחלת ההמופיליה בגאורגיה והוחזרו למספר נשים בארץ, מהן גבה צוות החקירה עדויות, לאחר שנפגעו מהטיפול וההחזרה של העוברים.
במקביל, התקבלה החלטה במשרד הבריאות שלא לאפשר, בשלב זה, המשך יבוא ביציות וביציות מופרות מיחידה זו.

משרד הבריאות הורה לכל מנהלי היחידות להפריה חוץ גופית בארץ לאתר את הנשים שיובאו עבורן ביציות מהיחידה המדוברת, על מנת ליידע אותן לגבי הסיכון ולאפשר להן לקבל החלטה מושכלת לגבי השימוש בביציות.

נציב קבילות הציבור הורה על הקמת ועדת בדיקה שפעלה בשיתוף עם הפרקליטות ומשטרת ישראל לבירור החשדות.
במקביל, נערכו צעדים מיידים על ידי משרד הבריאות וכן התקבלה החלטה במשרד הבריאות שלא לאפשר, בשלב זה, המשך יבוא ביציות וביציות מופרות מיחידה זו.

החשודים הובאו לחקירה ובהמשך היום וככל שיידרש מבחינה חקירתית, יובאו לדיון בבימ"ש השלום בת"א בבקשה להאריך את מעצרם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה