מה ההבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?



בעלי עסקים שמפעילים אתרי אינטרנט, מתלבטים לא פעם כיצד לחלק את תקציב הפרסום שלהם ברשת. האם להציב את הכסף שעומד לרשותכם על קידום אורגני, על קידום ממומן או שמא לפצל בין השניים בצורה מסוימת. בדרך כלל מקדמי אתרים סבורים וממליצים, שיש לעשות פיצול על מנת לאפשר לבעל העסק להרוויח מכל הכיוונים.

 

במאמר זה אנחנו נבחן את ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן, הן מהצד של בעל האתר שמשקיע את כספו והן מהצד של הגולש שמחפש את האתר בגוגל. מאחר ובסופו של דבר, המטרה היא להגיע אל הגולש ולהביא אותו לידי כך שהוא יבחן באתר שלנו על פני אתרים אחרים, חשוב שנבין כיצד הגולש רואה את שתי האופציות.

לפני שנתחיל נסביר בקצרה מה זה כל אחד מהסוגים של תהליכי הקידום. קידום אורגני הוא קידום שמבוסס על עבודת מחקר מקדימה, הוא בנוי על בניית אתר על פי פרמטרים מסוימים, עדכונו לעיתים קרובות והפיכתו לרלוונטי עבור הגולש. קידום אורגני מבוסס על עבודה הרבה יותר ממושכת ובמובנים רבים, מדובר על עבודה שלא נגמרת לעולם, גם בגלל שאתרים עושים את אותו דבר וגם בגלל שגוגל עצמה מעדכנת את הכללים על פיהם עובד הקידום במנוע החיפוש שלה, וכל הזמן יש צורך להתאים, הן את האתר והן את הקידום לכללים אלו.

קידום ממומן, הוא למעשה פרסום מודעות במנוע החיפוש של גוגל ובכל אתר שעובד עם מערכת הפרסום של החברה. הרעיון הוא לשלם סכום מסוים עבור מילות מפתח, על פי הפופולאריות שלהן, יוצרים פרסומת ובהתאם למה שאנשים אחרים מציעים על אותה מילה, נקבעת עוצמת החשיפה של הפרסומת, הן מבחינת מיקום, שעה וכן קהל יעד.

באופן כללי, קידום אתרים בגוגל נועד לענות על שני צרכים, הראשון, להביא לחשיפה ממוקדת של האתר בקרב גולשים שמחפשים אתרים בתחומו, הצורך השני הוא, להגדיל את כמות החשיפה של האתר לגולשים בצורה רלוונטיות ומעודכנת.

ההבדלים בין קידום אתרים אורגני וממומן מנקודת המבט של בעל האתר

כאן טמון ההבדל המרכזי, מן הסתם, הרי אם בעל האתר מחליט לקדם אותו בצורה מסוימת ומעדיף צורה זו על פני צורה אחרת, אז ברור מאליו שזו בחירה אסטרטגית עסקית שנובעת משיקולים שונים, בידיעה שהוא עלול להפסיד מכך משהו ולהרוויח משהו אחר.

בעל אתר שמחליט ללכת על קידום אתרים אורגני, מחליט למעשה בדרך הארוכה והקשה מצד אחד, אך מצד שני, זה אומר שמאוד חשוב להגיע לגולשים בצורה ישירה וכן שהאתר שלו יעמוד בתנאים של גוגל, מאחר וזה מה שדורש קידום אתרים שכזה. לעומת זאת אם הוא בוחר בקידום אתרים ממומן, זה אומר שהוא רוצה לראות תוצאות כאן ועכשיו, הוא מוכן לקחת הימור, שמא אולי הוא לא יצליח להביא גולשים אבל הוא מוכן לשלם כסף בשביל להצליח. העלויות של קידום כזה, פר חודש, יכולות להיות גבוהות יותר והבעיה הגדולה היא, שחייבים לעשות את זה כל הזמן, כי ברגע שמפסיקים לפרסם, האתר לא יהיה בשום מקום בשביל לזכות בחשיפה.

ההבדלים בין קידום אתרים אורגני וממומן מנקודת המבט של הגולש

לכאורה לגולש זה לא אמור לשנות, הרי הוא כותב שאילתה בגוגל ונכנס לתוצאות הראשונות בעמוד, אך זה לא מדויק. כי מרבית הגולשים יעדיפו להיכנס לתוצאות אורגניות ולא ממומנות, בידיעה ששם נמצאים העמודים האמיתיים ולא עמודי נחיתה למשל. לכן עבור הגולש הממוצע, גם זה שלא מבין בקידום אתרים בגוגל, עדיף קידום אתרים אורגני.

אם אתם רוצים לדעת עוד על שני סוגי הקידומים וכן על ההבדלים ביניהם, זה הזמן ליצור קשר עם חברת מדיה גרופ, חברה מובילה בתחום של קידום אתרים אורגני וממומן. אתם מוזמנים לפנות אל צוות החברה והם ישמחו לעמוד לרשותכם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה