עורך דין תאונת עבודה ביטוח לאומי - המדריך המלא להשגת פיצוי כספי משמעותי



עורך דין תאונת עבודה חיים הקמן נאות לפרט אילו פעולות יש לבצע במידה ונפגעים בתאונת עבודה ואיך להגיש פיצוי כספי משמעותי מכל הגורמים.

 צילום מיטל אזולאי

במידה ונפגעת בתאונת עבודה, יש לעדכן את המעסיק שנפגעת בתאונה לצלם את המפגע שגרם לתאונה אם זה ארגז כבד מכונה או רטיבות על גבי הרצפה ולאסוף פרטים של עדים לתאונה אם היו.

 

לאחר שיש בידכם הוכחה לקרות התאונה ועדכנתם את המעסיק, יש לפנות מוקדם ככל הניתן לקבל טיפול רפואי לאחר תאונת עבודה ולציין בפני הרופא המטפל גם שהתאונה היא תאונת עבודה, גם כיצד התרחשה וגם לפרט את מלוא האברים שנפגעו לא לחסוך פרטים.

 

כעת לאחר דאגתם גם שלא יהיה ספק באשר לקרות התאונה וגם פירטתם מלוא האברים יש לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה להכרה,  בתביעה זו גם מכירים גם בכך שקרתה תאונה בעבודה וגם באילו אברים נפגע אותו עובד, אם ביצעתם את כל הפועלות שצוינו לעיל לא תהיה כל בעיה שביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה ובכל אותם האברים שנפגעו.

 

במידה וביטוח לאומי לא הכיר במלוא האברים, יש לפנות לפקיד התביעות ולהסביר שלא הכיר במלוא הפגיעות תוך הפניה למסמך הרפואי הרלוונטי - אם אכן היה תיעוד רפואי ראשוני על אותה הפגיעה לא תהיה כל בעיה וכל האברים שנפגעו יוכרו כאלו שנפגעו באותה תאונת עבודה.

 

המוסד לביטוח לאומי ישלם עבור 91 ימי היעדרות בכפוף להגשת תעודה רפואית לנפגע בעבודה.

 

לאחר סיום 3 חודשי האי כושר יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי שיקבע את נכותו של אותו אדם, ועדות רפאיות של המוסד לביטוח לאומי מחלקת נפגעי עבודה תחילה יקבעו נכות זמנית ואם לאחר 3 חודשים אותו נפגע בתאונת עבודה טרם שב לעבוד, יש להגיש תביעה לנכה נזקק במטרה שיקבל שכר עבודה מלא עבור התקופה שבה לא עובד עקב תאונת העבודה.

 

בסוף הטיפול בביטוח לאומי ועדת רפואית תבדוק את הנפגע ותקבע שיעור נכותו הקבועה והוא יקבל פיצוי כספי בהתאם לגובה הנכות, יתכן ולא יהיה זכאי למענק או יקבל מענק חד פעמי או קבצה לכל החיים הכל בהתאם לגובה הנכות בעקבות תאונת העבודה.

 

לאחר סיום הטיפול בביטוח לאומי יש לבחון האם ניתן להגיש תביעה נגד המעסיק אשר מבוטח בביטוח אחריות מעבידים במידה ולא דאג לסביבת עבודה בטוחה או לא הדריך הנפגע באשר לשיטות עבודה בטוחות ועוד שלל פעולות רשלניות בגינן תוגש התביעה נגד המעסיק, במרבית המקרים בפיצוי הכספי מהמעסיק גובה בהרבה מהפיצוי שמתקבל מביטוח לאומי.

 

במידה וקיימות פוליסות ביטוח פרטיות כגון תאונות אישיות או כל פוליסה רלוונטית אחרת לאחר פגיעה תאונת עבודה ניתן לקבל פיצוי כספי נוסף

 

לסיום נציין כי בתי המשפט נוטים פסוק לטובת המעביד אשר נפגע במיוחד כאשר נפגע תוך כדי ביצוע עבודתו אשר נועדה לרצות את המעסיק ולא את טובתו האישית של העובד, במקרים רבים העובדים לא מסרבים לכל בקשה גם אם מדובר בפעולה מסוכנת של הרמת משא כבד או כל פעולה מסוכנת אחרת ונפגעים בתאונת עבודה, אם חלילה נפגעתם בתאונה דעו את זכויותכם ודאגו לקבל הפיצוי הראוי ושמגלם את נזק שנגרם.

חיים הקמן עורך דין תאונות עבודה

ילדי טהרן 10 ראשון לציון

טל ישיר: 050-7123474 פקס: 077-4704593

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה