מתעניינים במערכות BI? הכירו את Power BI מבית מיקרוסופט



Power BI של מיקרוסופט הוא כלי בינה עסקית נפוץ המשמש אנליסטים עסקיים ואנשי מקצוע. המשיכו לקרוא וגלו עוד על הפלטפורמה העוצמתית שעשויה לסייע לכם במגוון דרכים שלא היכרתם.

 I-LINK

מה זה power bi?

Microsoft Power BI היא פלטפורמת הדמיית נתונים ודיווח המשמשת עסקים ואנשי מקצוע מדי יום. בעוד שהפלטפורמה נמצאת בשימוש נפוץ על ידי אנליסטים עסקיים, היא נועדה גם להיות נגישה בקלות עבור אלה שאין להם ידע מיוחד בניתוח נתונים.

מדובר באחת ממערכות  BIהיעילות כיום, המשמשת להדמיית נתונים בעיקר למטרות בינה עסקית. Power BI ראשי תיבות של Power Business Intelligence מתייחס לסט של כלי תוכנה ומחברים שנועדו לעזור לכם להפוך נתונים ממקורות מרובים לתובנות ניתנות לפעולה.

הפלטפורמה תוכננה לשימוש על ידי אנשי מקצוע עסקיים עם רמות שונות של ידע בנתונים, לוח המחוונים של Power BI מסוגל לדווח ולהמחיש נתונים במגוון רחב של סגנונות שונים, כולל גרפים, מפות, תרשימים, עלילות פיזור ועוד. הפונקציונליות של Power BI של AI" Insights", בינתיים, עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי למצוא תובנות בתוך מערכי נתונים עבור משתמשים.

Power BI עצמו מורכב מכמה יישומים הקשורים זה בזה:

Power BI Desktop - יצירת דוחות אינטראקטיביים עם ניתוח חזותי.

Power BI Pro - שיתוף פעולה בין דוחות אינטראקטיביים בכל הארגון.

Power BI Premium - איחוד שירות עצמי ו- BI ארגוני.

Power BI Mobile - גישה לנתוני בינה עסקית מכל מכשיר.

Power BI Embedded -  POWER BIתווית לבנה שנועד לספק לוחות מחוונים וניתוח נתונים ללקוח במגוון האפליקציות השונות.

Power BI Report Server - פתרון מקומי כלול ב-Premium, באמצעותו ניתן להעביר מידע לענן.

בעוד שחלק מהיישומים הללו פתוחים לשימוש בחינם, מנויים בתשלום לגרסאות הפרופשיונל והפרימיום מספקות יכולות ניתוח גדולות יותר. 

Power BI הוא גם חלק מ-Power Platform  של מיקרוסופט, הכוללת Power Apps, Power Pages, Power Automate ו- Power Virtual Agents. יישומים אלה, שנוצרו בתור "כלי קוד נמוך", עוזרים לעסקים לנתח ולהמחיש נתונים, לעצב פתרונות עסקיים, להפוך תהליכים לאוטומטיים וליצור צ'אטבוטים ללא קוד. 

למה משמשות מערכות BI כמו Power BI?

בין אם אתם מקצועני נתונים או שאתם רק נכנסים לעולם העסקים מונעי הנתונים, Power BI נועד להעצים אתכם עם תובנות מונעות נתונים. אתם יכולים להשתמש ב-Power BI  במגוון דרכים, על פני תעשיות, צוותים ופונקציות בתוך ארגון. בואו נחקור כמה שימושים נפוצים לפלטפורמה המופלאה הזו:

הדמיית נתונים ודיווח

יצירת דוחות ודשבורדים המציגים מערכי נתונים בדרכים מרובות באמצעות חזותיים.

הפיכת נתונים למגוון רחב של פריטים ויזואליים שונים, כולל תרשימי עוגה, עצי פירוק, תרשימי מדידה, KPIs, תרשימי שילוב, תרשימי עמודות ותרשימים - בין אפשרויות רבות אחרות.

שילוב נתונים

חיבור מקורות נתונים שונים, כגון גיליונות Excel, מחסני נתונים באתר ואחסון נתונים מבוסס ענן, ולאחר מכן הפיכתם לתובנות עסקיות.

שילוב  Power BI עם אתר אינטרנט.

מודיעין עסקי

מעקב אחר מדדי ביצועי מפתח (KPI) ומדדים בזמן אמת.

שימוש ב-AI  מובנה ולמידת מכונה כדי ליצור תחזיות עסקיות על סמך נתונים היסטוריים.

שיתוף פעולה

אספקת גישה לכלל החברה לנתונים, כלים והדמיה של נתונים ותובנות כדי ליצור תרבות עבודה מונעת נתונים.

שיתוף פעולה בסביבות עבודה ובמערכי נתונים משותפים.

ניתוח פיננסי

יצירת דוחות כספיים ומאזנים.

ניתוח ביצועי מכירות ורווח.

שיווק ומכירות

שילוב של Power BI עם מערכת CRM כדי לנתח נתוני לקוחות ולהשתמש בתובנות כדי לשפר את חווית הלקוח.

ניתוח מגמות שוק והתנהגות צרכנים כדי לגלות הזדמנויות.

מי משתמש ב- Power BI? 

משתמשי מערכות BI מסוג  Power BI אינם מוגבלים לאנשי מקצוע בתחום הנתונים, ויכולים לכלול מגוון רחב של משתמשים עסקיים שונים. למעשה, הפלטפורמה תוכננה בכוונה כך שמשתמשים שאינם בעלי יכולות טכניות יכולים ליצור דוחות בקלות, לתפעל נתונים ולבצע פעולות ניתוח נתונים מעמיקות.

Power BI בעולם האמיתי 

ככל שהנתונים הופכים חשובים יותר ויותר לתפקוד היומיומי של הסחורות והשירותים שעסקים מספקים, כך גם פלטפורמות בינה עסקית שמסוגלות להפוך את הנתונים הללו לתובנות, דוחות והדמיות אינטראקטיביות.

לדוגמה, חברת פרסום המנהלת קמפיין שיווק דיגיטלי עשויה לנטר את יעילות הפעילות שלה על ידי חיבור מקורות נתונים שונים ל-Power BI  ויצירת לוח מחוונים שמדגיש דמויות מפתח. כאן, משווקים יוכלו להבין טוב יותר אילו ערוצי שיווק הם הטובים ביותר כדי להגיע לשוק היעד שלהםקראו עוד על איך להפיק יותר מהנתונים של הארגון באמצעות מערכות BI?

חלופות לפלטפורמת Power BI

בעוד ש-Power BI  של מיקרוסופט היא אחת מפלטפורמות הבינה העסקית הפופולריות ביותר, היא לא היחידה שקיימת בשוק. בזמן שאתם בוחנים פתרונות או מערכות BI עבור הארגון שלכם, אולי כדאי שתשקלו לבחון כמה חלופות נפוצות לה, כך תוכלו לקבל החלטה מוסמכת לגבי כלי המודיעין העסקי המתאים לכם או לארגון שלכם.

להלן כמה חלופות של מערכות BI לבדיקה: 

Tableau - פלטפורמה ידידותית וגמישה להדמיית נתונים. חלק מהתכונות העיקריות שלה כוללות חקר נתונים בגרירה ושחרור ושילוב של כניסה יחידה.

Domo - מציעה שילוב נתונים, בינה עסקית וניתוח, ניתוח אמבדד, יצירת אפליקציות ואבטחה.

Yellowfin - פלטפורמת ניתוח ארגונית אמבדד. תכונות המפתח שלה כוללות לוחות מחוונים מבוססי פעולה, ניתוח אוטומטי וסיפור נתונים.

Qlik Sense – מציעה אינטגרציה של נתונים, ניתוח מוטבע ומורחב ויכולות AI ו- ML.

SAP Business Intelligence - מאפשרת לקבל תובנות עסקיות מבוססות הקשר, להפעיל סימולציות ותחזיות מונעות נתונים, להפוך זרימות עבודה לאוטומטיות, לקבל החלטות עם AI ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה