מדוע כל המוניות הפכו לחשמליות?



הזמנתם לאחרונה מונית לנסיעה לנתב"ג, לעבודה או אולי לאירוע? בוודאי שמתם לב שמוניות רבות בזמן האחרון שייכות למותג הרכב הידוע טויוטה. אבל אם תקדישו קצת יותר תשומת לב, תבחינו בכך שאחוז נכבד ממוניות טויוטה שייכות לדגמים החשמליים. אז מדוע בעצם (כמעט) כל המוניות הפכו לחשמליות? טוב ששאלתם. אין ספק שנהגי המוניות מקדימים להבין את היתרונות החשובים והרי הם לפניכם.

הרבה יותר משתלם לאורך זמן

לא מאתמול נחשבים הרכבים של טויוטה למשתלמים ובשל כך גם לכל כך פופולריים. אבל בהשוואה לרכבים רגילים (ממנועי בנזין או סולר), מוניות טויוטה החשמליות מציגות חיסכון עצום בעלויות. זה נכון שהעלות של הרכב עצמו גבוהה יותר אבל עם הזמן זה מוכיח את עצמו מבחינה כלכלית. שימו לב כי עלויות התפעול של הדגמים החשמליים הרבה יותר נמוכות ביחס לרכבים אחרים. המנוע החשמלי או ההיברידי זקוק להרבה פחות חלקים נעים, יש פחות חיכוך והפקה של חום ולכן הבלאי מינימלי ביותר. התוצאה: הרבה פחות הוצאות תחזוקה וחיסכון עצום בעלויות הטיפול והתפעול. כל זאת, עוד לפני שדיברנו בכלל על העובדה שחשמל כמקור אנרגיה הרבה יותר זול לעומת הוצאות על דלק שמזין מנוע של בעירה פנימית.

סוכנות טויוטה ראשל"צ

חוויית נסיעה ויעילות גם יחד

מוניות טויוטה חשמליות הרבה יותר יעילות מבחינה אנרגטית. ברכב טויוטה חשמלי הרבה יותר מהאנרגיה מתורגמת לכוח שמוקנה לגלגלים. מכיוון שלא נוצר חום וחיכוך כמו במוניות הרגילות, זה אומר שצריך הרבה פחות אנרגיה לכל קילומטר. אבל לא פחות חשוב מכך זו חוויית הנסיעה. במונית חשמלית חוויית הנסיעה משודרגת הן עבור הנהג והן עבור הנוסעים. נהג מונית, שכל היום שומע את המנוע מטרטר, לא באמת מתרגל לרעש הזה. רק כאשר עוברים למנוע חשמלי, מבינים עד כמה איכות הנסיעה משתפרת. את השקט הזה לא רק שומעים באוזניים. השקט של פעילות המנוע החשמלי מקנה רוגע נפשי, נטרול סטרס ובקיצור, יום העבודה נעשה הרבה יותר נעים! וכאשר חוויית הנסיעה שקטה ונעימה גם ללקוח, הרבה מהנוסעים הופכים ללקוחות קבועים שמחפשים את הנהג עם המונית החשמלית.

סוכנות טויוטה ראשל"צ

חשוב להוסיף עוד מספר דברים. ברכישת רכבים חשמליים ניתן ליהנות מהקלות מס בשל הרצון של המדינה לעודד שימוש ברכבים חשמליים או היברידיים כגון טויוטה ראב 4 פלאג אין ודגמים נוספים. בנוסף, בהחלט נעים לנהוג במונית לא מזהמת, שלא פולטת עשן. זהו פתרון ירוק וטוב לסביבה, לציבור בכלל אבל גם לנהג עצמו שלפעמים נוהג עם חלונות פתוחים. כשהמונית חשמלית, האוויר מסביב למונית נקי, צלול ונעים בהרבה.

 

 סוכנות טויוטה ראשל"צ

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה