יוצאים לקניות? איך תוציאו מהכרטיס שלכם יותר



המחירים עולים ועולים, המשכורות נשארות מאחור – והישראלים לומדים להכיר את הדרכים החדשות לחסוך בלי לפגוע ברמת החיים

Shutterstock

היום, עוד יותר מתמיד, הישראלים שואפים להיות צרכנים נבונים יותר – לרכוש מוצרים ושירותים במחירים משתלמים, והיכן שאפשר, לנצל הטבות והנחות. המטרה, בימים בהם יוקר המחיה עולה ועולה וקשה לראות מתי ייבלם ויתחיל לרדת, היא להקל ככל האפשר על תזרים המזומנים של משק הבית, אך בלי להוריד דרמטית את רמת החיים לה אנו רגילים.

יש דרכים רבות לשלם פחות ולקבל יותר – מעקב אחרי סיילים והנחות בחנויות ובאתרי האינטרנט החביבים עלינו; השוואת מחירים מעמיקה לפני קנייה של מוצר או שירות, וכן בחידוש מנויים, ביטוחים וכן הלאה; מעקב אחרי מוצרים שאנו רוצים לקנות, כדי לגלות מתי ניתן להשיג אותם בהנחה; ועוד. כדאי לדעת כי גם כרטיס האשראי שלנו, באמצעותו אנו מבצעים את הרכישות, יכול להיות כלי עזר משמעותי במאמץ לצמצם עלויות, ולהגדיל את התמורות.

איך להוציא מהקניות שלנו יותר?

מחכים להנחות: כמו בתחומים אחרים, גם בתחום הצרכנות דחיית סיפוקים יכולה להיות מועילה מאוד. מועדי מכירות סוף העונה לרוב ידועים מראש, וכך גם חגי הקניות הבינלאומיים ששוטפים אותנו בשנים האחרונות: בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני ועוד ועוד. צרכנים שנערכים מראש, בוחרים באתר האינטרנט את המוצרים שהם רוצים לרכוש, מוסיפים אותם לסל וממתינים לתחילת הסייל, כדי למהר ולרכוש אותו במחיר משתלם הרבה יותר.

משווים מחירים: העידן הדיגיטלי מאפשר לנו לעשות כמעט כל דבר מהבית – ובזמן קצר. אם פעם כדי להשוות מחירים היינו צריכים לכתת רגליים בין חנויות או להתקשר לשורה של ספקים, כיום אפשר לעשות זאת על כוס קפה מהספה בבית. גם העובדה שכיום אנו יכולים לרכוש מוצרים כמעט מכל מקום בעולם, מסייעת לנו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר, ולקנות במחיר המשתלם ביותר. כמובן, חשוב לזכור להשוות פרמטרים נוספים, כגון זמן משלוח, אחריות, שירות לקוחות וכן הלאה.

כרטיס האשראי שנותן יותר: בימים אלה, אמריקן אקספרס משיקה מחדש את כרטיס הגולד שלה – עם מגוון אדיר של הנחות והטבות ללקוחות חדשים וקיימים. כרטיס זהב של החברה מאפשר צבירות נקודות על ההוצאות בכרטיס וקבלת הטבות והנחות באמצעותן, בנוסף הכרטיס גם צובר הטבות בונוס. עבור כל 3,000 שקל של שימוש בכרטיס, יקבלו הלקוחות הטבת בונוס אחת בחודש הבא, וניתן יהיה לצבור עד 4 הטבות בונוס בכל חודש.

ההטבות הן במגוון תחומי צרכנות, מתיירות ועד מסעדות, בתי קפה ומקומות בילוי. בתוכנית הגולד נהנים מהטבות כמו  חברות במועדון פתאל וחברים לשנתיים ללא עלות בשווי 250 ₪  (תמורת 2 הטבות בונוס); משלוח ללא עלות ב wolt- גיפטקארד בשווי 20 ₪ ; ארוחת ילדים ללא עלות במקדונלד'ס; פופקורן ושתייה ללא עלות ברשת סינמה סיטי; מנה ראשונה או קינוח ללא עלות בעשרות מסעדות בארץ בשווי 50 ₪  – כל אלה תמורת הטבת בונוס אחת. הטבה נוספת היא צבירה כפולה בשימוש בארנקים דיגיטליים. כמו כן, ייהנו מצטרפים חדשים מפטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה ועוד הטבות רבות ונוספות.  

שימוש בכרטיס CashBack Premium: לקנות בכרטיס האשראי ולקבל כסף בחזרה – נשמע כמו חלום, אבל זה בדיוק העיקרון שעומד מאחורי כרטיס אשראי CashBack Premium. לקוחות המשתמשים בכרטיסים אלה לרכישת מוצרים ושירותים, צוברים כסף חזרה בו הם יכולים להשתמש בקניות הבאות. כרטיס ה- CashBack Premium של אמריקן אקספרס הוא בעל שיעור ההחזר הגבוה בישראל – עד 1.6% מגובה ההוצאות החודשיות, בשימוש בכרטיס בהיקף של 10,000 שקל ומעלה בחודש. בסך הכל, ניתן לקבל מהכרטיס עד 6,000 שקל מדי שנה – סכום משמעותי למדי. יתרון נוסף של הכרטיס הוא, שבעלי חשבון בנק משותף יכולים לצבור יחדיו בשיוך שני כרטיסי קאשבק לחשבון – כך ניתן להגיע במהירות ובקלות למדרגת הצבירה הגבוהה ביותר ולקבל יותר החזר כל חודש.  את ההחזר הכספי אפשר לטעון לגיפטקארד דיגיטלי, המתאים לשימוש במבחר גדול של חנויות ורשתות. 

מצטרפים למועדון: מועדוני לקוחות הם לרוב עסקה המשתלמת לשני הצדדים. הלקוחות מקבלים מענה לדפוסי הרכישה שלהם, למשל, אם הם מרבים לרכוש באחת מרשתות הקמעונות הגדולות, הם נהנים משורה של הטבות והנחות ייעודיות; ואילו העסקים שבצד השני, מקבלים לקוחות נאמנים יותר, שקונים אצלם שוב ושוב, כי זה משתלם להם. לרוב מועדוני לקוחות מבוססים על רשת מסוימת, או על מאפיין מקצועי – למשל, מועדון לאנשי הוראה, לאנשי כוחות הביטחון, לאנשי הייטק ועוד.

בשורה התחתונה, גם בימים כתיקונם, כדאי לכולנו לסגל הרגלי צרכנות נבונים, הכוללים השוואת מחירים, תכנון מראש, מעקב אחרי סיילים והנחות והימנעות מקניות אימפולסיביות. בתקופה הנוכחית, כשאי הוודאות עדיין שולטת בחיינו ונדמה שכל ההוצאות עולות, החשיבות של הרגלים אלה גדולה עוד יותר.

* הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של פרימיום אקספרס בע"מ ובכפוף לתנאיה. אי עמידה בפירעון האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל| בכפוף לתקנון תוכנית הגולד ולתנאי ההטבות| התוכנית תקפה לכרטיסים בנקאיים וחוץ בנקאיים, ללא שיוך מועדוני| בתוקף עד ל- 31/12/24|

*בכפוף לתקנון התוכנית, לאישור החברה ותנאיה. בתקופה שבין 25.6.23-25.6.25 תינתן כפל צבירה בשיעור של 2% עבור השימושים בבי עסק בחו"ל ובאתרי אונליין (לא כולל אתרים ישראלים) במקום הצבירה הקבועה בשיעור של 1%. בעבור מחזור חודשי כולל הגבוה מסך של 10,000 ₪ תינתן תוספת של 0.6%.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה