חומר נגד עכברים: כל מה שצריך לדעת לפני השימוש



מי מאיתנו לא נתקל לפחות פעם אחת בחייו במכרסם לא רצוי בבית? עכברים הם מזיקים שגורמים נזק רב לרכוש, עלולים להפיץ מחלות וגורמים לבהלה רבה ואי נוחות. לשמחתנו, יש לא מעט פתרונות שיעזרו לכם למגר את התופעה המעיקה, וביניהם דרכים שונות להדברת עכברים. במאמר זה נבחן איזה חומר הכי יעיל, ואיך ניתן להשתמש בו בצורה בטוחה. מהם הסכנות בשימוש ברעל עכברים, ולמה כדאי להזמין מדביר מוסמך לביצוע ההדברה?

FREEPIK

סקירה על חומר נגד עכברים: איך זה עובד?

המלחמה נגד העכברים קיימת כבר מאות שנים, ועם הזמן פיתחו חומרים שונים ומשודרגים להדברתם. כיום החומרים מחולקים לשתי קבוצות עיקריות, רעלים וחומרים דוחים. החומרים הרעילים משפיעים על מערכת העצבים של העכבר וגורמים למותו, ואילו החומרים הדוחים מרחיקים עכברים מהמקום אודות לריח החזק והמרתיע.

  • רעל דור 1, 2:

בעבר היה נהוג להשתמש ברעל דור 1 שהיה אפקטיבי ומהיר במיוחד, אולם גילו שרעלים אלו מסכנים גם בני אדם וחיות מחמד, ולכן הם יצאו מכלל שימוש. בנוסף, העכברים המתוחכמים פיתחו "חרדת רעל", אשר גרמה לעכברים להימנע מהחומרים אחרי שצפו בחבריהם ללהקה מתים מהרעלה.
כתוצאה מזה פותחו רעלים דור 2, אשר פועלים בצורה איטית יותר ומשפיעים עד 72 שעות, כך שהעכברים לא מקשרים את מותם לרעל ונושאים אותו איתם עד לקן.

  • רעל מבוסס כלורוז:

זהו רעל אבקתי שפועל על מערכת העצבים המרכזית של העכבר. ניתן ליישם את החומר בפתחי מחילות ובורות ביוב, והוא מתאים לשימוש שיש צורך בהדברה נרחבת של עכברים.
הרעל גורם לשיתוק מוחי בקרב העכברים ומוביל למותם.

למה לא כדאי להשתמש ברעל נגד עכברים לבד?

שימוש בחומרים רעילים נגד עכברים יכול להיות מסוכן מאוד, בעיקר אם משתמשים בהם בצורה לא נכונה ולא מקצועית. החומרים הרעילים עלולים לפגוע בבני אדם, בילדים, בחיות מחמד וכל מי שנמצא בסביבה.
פיזור חומר נגד עכברים צריך להיעשות בצורה מושכלת, תוך הבנה וחשיבה אסטרטגית אשר תמנע מצד אחד גישה של בני אדם אל החומר בצורה ישירה, ומצד שני תהיה אפקטיבית כנגד המכרסמים המזיקים.
עוד דבר חשוב שכדאי לקחת בחשבון, שאם מרעילים עכבר בצורה לא נכונה הוא עלול למות בתוך הקירות או במקומות שקשה להגיע אליהם.
בנוסף, שימוש לא נכון בחומר נגד עכברים עלול לגרום למכרסמים לפתח עמידות, דבר שישפיע לרעה על ניסיונות ההדברה בעתיד. 

חומר טבעי נגד עכברים: נסו זאת בעצמכם

אם אתם מעדיפים להימנע משימוש בחומרים כימיים, תמיד תוכלו לנסות את השיטה הטבעית עם חומרים שנמצאים בכל בית. יש לקחת בחשבון שהשיטות אינן יעילות כנגד הדברת עכברים באופן וודאי, אבל יכולות לסייע בהרחקתם.

 

ריחות חזקים – עכברים לא מחבבים ריחות מסוימים כמו שמן אתרי בניחוח מנטה, פלפל שחור, פלפל חריף וחומץ. יש לפזר את החומרים במקומות המסתור שלהם, או בקרבת פתחים ומחילות שמובילים אותם לתוך הבית.

כדורי נפטלין – החומר שנמצא בתוך הכדור נקרא נפתלן. הוא אמנם לא הורג עכברים, אבל הם לא ממש מתים על הריח שלו. ניתן לפזר את הכדורים באזורים שאתם רוצים להרחיק את העכברים, אך חשוב לנהוג בזהירות כשיש ילדים קטנים וחיות מחמד בסביבה.

איך מיישמים חומר נגד עכברים בצורה בטוחה?

כשמדובר בהדברת עכברים או הדברת חולדות , חשוב להבין שהבטיחות היא מעל הכל. שימוש לא נכון בחומרי הדברה עלול לגרום ליותר נזקים מאשר לתועלת, ולכן מומלץ ביותר להזמין חברת הדברה.
מדביר מוסמך יודע כיצד ליישם את החומר בצורה בטוחה ויעילה, תוך הימנעות מפיזור החומר במקומות בעייתיים, או שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה.
כך שהיום אין צורך לשחק "בחתול ועכבר" שאתם מתמודדים עם מכרסם, אלא פשוט להזמין מדביר מוסמך ומקצועי.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה