בית כנסת במקום גן ציבורי



בית כנסת הוקם ללא אישורים בגינה ציבורית בשכונת נאות שקמה.

בית כנסת הוקם ללא אישורים בגינה ציבורית בשכונת נאות שקמה. מבקר המדינה מתח ביקורת על התנהלות העירייה בנושא וקבע שיש להסדיר את חוקיות בית הכנסת. העירייה: "נעשה ניסיון להשאיר את בית הכנסת במקום, באמצעות הליך החלפת קרקעות"

ללא היתרים:

רק בשבוע שעבר נכתב על בית כנסת בראשל"צ, שנבנה ופועל שלא כחוק. השבוע מתברר שזה אינו סוף פסוק ברשימת המבנים הציבוריים שהוקמו בחטף וללא היתרים. כשבע שנים פועל בית הכנסת הספרדי במרכז גינה ציבורית שהקימה העירייה לרווחת התושבים בשכונת נאות שקמה. את המבנה הקימה קבוצת מתפללים, מבלי שהמתינו לקבלת האישורים הנחוצים ובנו את בית הכנסת בלא היתרים כחוק.

"קנינו דירה מול הפארק הירוק ובמקום זה קיבלנו מבנה בטון", אומר דייר שגר ליד בית הכנסת. לדבריו, לפני קניית הדירה הוא בדק ולא מצא כל תוכנית שבה צוין כי במקום מתוכנן לקום בית כנסת. מספר עורכי דין טיפלו בנושא ונציגי העירייה הצהירו שיפתחו בהליכים משפטיים.

מהתכתובת שהגיעה לידי mynet, עולה שעוד בחודש נובמבר 2002 החלה העירייה בפעילות אכיפה בנושא ואף הוציאה צו הריסה למבנה. מפעילי בית הכנסת הורשעו בדין ובית המשפט החליט להמיר את כתב האישום וההרשעה בצו הריסה בלבד. ההריסה לא מתבצעת והעירייה מבקשת למחוק חלק מסעיפי האישום.

בעקבות תלונת אחד השכנים, נכנס באחרונה לתמונה משרד מבקר המדינה, שבדק והודיע לתושב שתלונתו נמצאה מוצדקת. המבקר מציין שהעירייה ניסתה להסדיר את מבנה בית הכנסת בדרך של הצרחה, אך יחד עם זאת, לא מתעלם משרד המבקר מ"התנהלותה הלקויה" של העירייה, כשבית הכנסת עומד על תילו עוד משנת 2002 ואף גורם מוסמך מהרשות לא דאג לאכוף את חוקי הבנייה במקום. "יש להסדיר את חוקיותו של בית הכנסת", כתב המבקר.

לפני כחודש פתחה העירייה בהליכים משפטיים נוספים נגד מפעילי בית הכנסת ומקימיו. הפעם בגין אי ביצוע צו ההריסה הקודם. מהעירייה נמסר שבישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הוחלט לאשר את התוכנית לחילופי השטחים הציבוריים.

מהנהלת בית הכנסת נמסר, שרק לפני כשבוע ביקר במקום מהנדס מטעם העירייה, שערך מדידות הנוגעות לתוכנית חילופי השטחים שעליה מדברת העירייה. "העניין נמצא תחת פרצלציה, זה בטיפול, או-טו-טו לא תהיה בעיה. יש אישורים", נמסר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "כיוון שמדובר בבית כנסת, שהינו מוסד מיוחד, וכיוון שהמבנה קיים במקום במשך שנים, נעשה ניסיון להשאיר את בית הכנסת במקום באמצעות הליך החלפת קרקעות, בטרם ננקטים הליכים חריפים של הריסה. בימים אלו ההליך נידון בוועדות השונות. עבודות נוספות שבוצעו בזמן האחרון כתוספת לבית הכנסת נהרסו בצו הריסה מיידי. ראש העירייה רואה בחומרה את בניית בית הכנסת באופן לא חוקי, אך סבור כי ראוי למצות את כל ההליכים האחרים בטרם נוקטים בהריסת המבנה הרגיש".

קרדיט: גיל סימה ynet


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה