איריס כגן -יועצת לקידום מעמד האישה



איריס כגן מונתה לאחרונה ליועצת ראש העירייה, דב צור, לקידום מעמד האישה

איריס כגן מונתה לאחרונה ליועצת ראש העירייה, דב צור, לקידום מעמד האישה, ותחליף בתפקיד את ישראלה בן אשר. כגן, 49, שימשה ב-5 השנים האחרונות כמנהלת אגף תרבות בעיריית ראשון-לציון. במסגרת תפקידה הייתה אחראית בין היתר על פיתוח תכניות העשרה תרבותיות לכל שכבות הגיל והאוכלוסייה, על מתן במה ראשונית והכשרת מנהיגות נוער מובילה בתחום, הטמעת מיזם סל תרבות עירוני בכל מוסדות החינוך בעיר, אחריות ניהולית על הסדנא לאמנות – מרכז תרבות, למידה וחברה, ובניית מערך הדרכות חווייתיות לתלמידי מוסדות החינוך בתחום: אמנויות השפה, עידוד הקריאה, לימודי מורשת ולימודי תרבות כתחום דעת.

לפני כן שימשה כגן במשך שנתיים כמנהלת המחלקה לגיל הרך בסוכנות היהודית לארץ ישראל – באנגליה.

לכגן תואר ראשון (BED) בהוראה עם התמחות באמנות ממכללת לוינסקי, ותואר שני (MA) בחינוך מהפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים.

"למרות החקיקה המתקדמת במדינת ישראל, עדיין קיימים פערי שכר ניכרים בין נשים לבין גברים בישראל, עדיין רווחות התופעות הקשות של אלימות נגד נשים ושל הטרדה מינית ועדיין הנשים מהוות מיעוט בפוליטיקה, בניהול ארגונים ובקרב בעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי", אומרת איריס כגן, ומוסיפה: "על אף שאוכלוסיית הנשים בישראל היא ברובה משכילה ואיכותית, רק מעטות נמצאות בעמדות השפעה ציבורית ומכך יוצאים נפסדים המשק, הכלכלה, המדינה והחברה הישראלית בכללותה.

ראש העיר מר דב צור, חברי המועצה והוועדה לקידום מעמד האישה פועלים נמרצות לצמצום הפערים בין החזון למציאות ומתוך הכרה ואמונה בחשיבותן של המשימות. נפעל בשיתוף פעולה מתוך מטרה להעלות את המודעות לסוגיות הראויות לבחינה ודיון מחד ולציין את ההישגים הרבים של נשים וארגוני נשים בחברה הישראלית. נדגיש את עיקרון שוויון הזכויות המלא בין גברים לנשים, מתוך שאיפה להביא לשוויון מוחלט בין המינים.

אני מאמינה כי הדרך לשינוי במעמדן של הנשים, כתהליך מורכב ורב פנים, לא יכול להתמקד רק במישור האישי ויש להוביל שינויים מערכתיים, בעקבות חוקים, נהלים ונורמות אבל בעיקר ביכולת שלנו הנשים להתאגד לקול אחד. אני מזמינה כל אחת ואחת להצטרף".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה