סוף לדילמה: האם נעדיף פרילנס SEO, חברת SEO או חברת שיווק דיגיטלי?



קידום אתרים הוא עדיין חלק משמעותי מכל אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי. מרבית הגולשים הישראלים עדיין יפנו לגוגל כאשר הם מחפשים למשל שירותים, מוצרים או מידע ספציפי וחלק גדול מהם יעדיפו להסתכל בתוצאות האורגניות (ולא התוצאות הממומנות).

Photo by SumUp on Unsplash

מרבית העסקים שרוצים להתחיל תהליך של קידום בוחרים באחת משלוש אפשרויות:

1.פנייה למקדם אתרים עצמאי (פרילאנס)

2.פנייה לחברת שיווק דיגיטלי שמעניקה קשת של שירותים, כולל שירותי קידום אתרים

3. 2.פנייה לחברות SEO: חברה המתמקדת בעיקר בקידום אתרים או תחומים קשורים (לדוגמה, ניהול מוניטין בדיגיטל)

לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות, אך השאלה היא איזו אפשרות מעניקה בסופו של דבר את התמורה הטובה ביותר לכסף וגם מתאימה למרבית בעלי העסקים.

עבודה עם מקדם אתרים עצמאי

עבודה עם מקדם אתרים עצמאי מתבצעת לרוב ישירות מול מקדם אתרים שמנהל מספר גדול של פרויקטים בעצמו.

יתרון שיכול להיות גם חיסרון בעבודה מול מקדם אתרים פרילאנס היא הזמינות. מקדם אתרים שיודע לנהל נכון מספר פרויקטים הוא בעל זמינות גבוהה ויכול לטפל בכל בעיה או שאלה שיש לכם תוך זמן סביר.

מנגד, אם אתם "נופלים" על מקדם אתרים שלא מצליח להשתלט על כל הפרויקטים שהוא לוקח, אתם עלולים לגלות שתהליך הקידום נעשה בצורה לא מסודרת, לא ברור מה בדיוק קורה בשטח ובסופו של דבר בזבזתם לא מעט כסף וזמן.

בנוסף לכך יש את כל עניין יחסי האנוש: יש כל מיני סוגים של טיפוסים. פרילאנס צריך לשמש גם כמנהל תיקי לקוחות. אם הוא והלקוח לא משדרים "על אותו גל" זה יכול להיות בעייתי.

גם המחשבה שמקדם אתרים פרילאנס תמיד יהיה זול יותר היא לא בהכרח נכונה. אומנם הוא לא משלם דמי שכירות של משרד ענקי, אך הוא עדיין מעסיק לעיתים מזכירה (או מזכיר...). בנוסף לכך הוא מקבל שירותים שונים כמו למשל שירותי כתיבת תוכן לאתרים שלו מפרילאנסרים או חברות אחרות, כך שיש לו לא מעט הוצאות אותם הוא חייב לגלגל באיזשהו אופן ללקוחות.

חברת שיווק דיגיטלית

חברות שיווק דיגיטליות נולדו מתוך הצורך לספק קשת של שירותים: קידום אורגני, קידום ממומן (PPC) ונוכחות ברשתות החברתיות.

למרות שיש דמיון בין התחומים האלו, לרוב נדרשת התמחות ספציפית. אפשר לחשוב על זה קצת כמו תזמורת שכל הנגנים בה חייבים להיות מסונכרנים באופן מושלם.

היתרון הכי ברור כאן הוא שאתם לא צריכים לדאוג לכל האסטרטגיה השיווקית שלכם ומקבלים את כל מה שאתם צריכים במקום אחד.

לעומת זאת יש גם חסרונות: הביצועים של "התזמורת" תלויים במנצח. לא רק שלא כל אנשי המקצוע בחברות שיווק דיגיטלי הם בהכרח באותה רמת מקצועיות וידע, אלא גם לא תמיד יש מנהל פרויקטים או מנהל תיקי לקוחות מספיק מוכשר שיכול לנצח על כל התזמורת הזו.

במקרים שבהם אין סנכרון מספיק טוב, הלקוח לא תמיד מבין מה הוא בדיוק מקבל בפועל ומהי תמונת המצב הנוכחית. הדבר האחרון שהלקוח רוצה זה שיעבירו אותו מאדם אחד לשני והוא יצטרך לנהל את עצמו...

בנוסף לכך, לא תמיד יש גיבוי של אנשי המקצוע מכל שכל אחד מהם מתמחה במשהו אחר והחפיפה לא תמיד מלאה. לכן בחברות קטנות יחסית יכול להיווצר מצב שבו עובד שיוצא לחופש או לא זמין מסיבה כלשהי מאט את העבודה.

מכל הסיבות האלו, גם רמות המחירים בחברות שיווק דיגיטלי יכולות להשתנות באופן קיצוני. לפעמיים רק להבין איזו חברה אני כבעל עסק צריך ומהי הצעת מחיר סבירה זו משימה שיכולה לקחת יותר מדי זמן.

חברת קידום אתרים (SEO)

חברת קידום אתרים אורגני מקצועית היא הפתרון המאוזן ביותר למי שתלוי בעיקר בערוץ האורגני.

עולם ה-SEO הוא עולם רחב שמשתנה ומתפתח כל הזמן. זוהי הסיבה שמקדמי אתרים עצמאיים וגם חברות SEO מעדיפים לעיתים שלא להתרחב גם לתחומים נוספים.

היתרון עבור הלקוח הוא קבלת שירותים מקצועיים ללא פשרות. אומנם לכל עובד בחברה יש בדר"כ פן אחר של SEO שהוא מתמחה בו (בניית קישורים, תוכן, קידום אתרים טכני), אבל בסופו של דבר הם מדברים באותה השפה ולכן יכולים לגבות אחד את השני.

עם זאת, יש להיות הוגנים ולציין שיש גם חברות שעובדות עם נותני שירותים חיצונים כגון בוני אתרים על מנת לספק שירותים שהן לא יכולות לתת בעצמן.

גם כאן המחיר אותו הלקוח משלם עשוי להשתנות, אך מכיוון שמדובר בשירות ספציפי, קל יחסית להעריך את העלויות על פי פרמטרים כמו גודל האתר, המצב הנוכחי שלו, גודל החברה הנותנת את השירות וכו'.

לסיכום

 

מקדם אתרים פרילאנס

חברת שיווק דיגיטלית

חברת SEO

זמינות

משתנה

משתנה

גבוהה

יחסי אנוש

תלוי בכימיה בין המקדם ללקוח

יחס אישי של מנהל תיקי לקוחות

יחס אישי של מנהל תיקי לקוחות

מחיר

בינוני עד נמוך, קל יחסית להעריך

משתנה וקשה להעריך

משתנה, קל להעריך

מקצועיות

משתנה

משתנה

גבוהה (בדר"כ...)

תלות בנותני שירותים

גבוהה

נמוכה

נמוכה

"שרידות" גם במצבים בעייתיים

נמוכה ביותר

בינונית (תלוי בגודל החברה והמחלקות)

גבוהה

 

לסיכומו של דבר, אין כמובן פתרון מושלם, אבל אם אנחנו מסתכלים על מי שזקוק לשירותי  SEO והתקציב שלו לא מאוד מוגבל (מה שבכל מקרה יהפוך את הקידום לפחות אפקטיבי), בחירה בחברת קידום מקצועית היא ללא ספק הבחירה הטובה ביותר בעבורו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה