איך להרחיק יונים לבד?



היונים מהוות חלק מהנוף שלנו בכל מקום כמעט. במקומות רבים ניתן לראות כיצד יונים מרגישות בנוח ליד בני אדם, כשאותה קרבה באה לידי ביטוי גם כשהן בוחרות להתמקם במקומות מסוימים בבית שלנו.

FREEPIK

חלק מהיכולת לבצע הרחקה של יונים ממקום המגורים שלנו מתאפשר באמצעות חברות הדברה, שלהן גם הידע והניסיון בהרחקתן. במקרים רבים, נשאלת השאלה כיצד ניתן להרחיק יונים גם באופן עצמאי.

ניקוי חללים ברחבי הבית

חלק מהרצון של יונים להתמקם בבתים שלנו נובע מרצונן למצוא חלל סגור למחצה בו הם יוכלו לקונן לאורך זמן. בבנייני מגורים, ולא רק שם, נהנות היונים מחללים קטנים וצרים הקיימים בשכבה החיצונית של הבניין, כשהם מנצלות חללים אלו לטובתן.

באותם מסתורים בבתים, דוגמת ניקוי מסתור כביסה , נאספים בחלק מהמקרים חומרים המשמשים כמצע נוח עבור היונים, בין אם מדובר על קרטונים ועיתונים ועד פרטי לבוש ושמיכות שנפלו לתוך מסתורי הכביסה.

במקרים בהם באותם חללים מתאספים חומרים שונים, שיכולים לשמש ולמשוך לשם יונים, יש ואלו יהפכו לחללים מועדפים עליהן, זאת על פני חללים אחרים הזמינים להן. במקרים אלו, חשוב לדאוג, בראש ובראשונה, לניקוי מתמיד של אותם חללים ולהימנע מהשארת חומרים וכלים שונים שם, כשאלו יכולים לשמש לטובת קינונן של יונים ואף בהימצאות והתרבות של מזיקים אחרים.

התקנת רשתות לבדנו

במקרים רבים, הרחקת מעופפים ושאר מזיקים מצריכה תליית של רשתות באופן שמצריך הזמנה של חברות המתמחות בתלייתן. במקרים בהם תליית הרשתות רחבה ומצריכה טיפוס ועבודה בגובה, הזמנה של חברה המתמחה בתליית רשתות הינה הכרחית ומצדיקה את המחיר שיש לשלם.

ישנם מקרים בהם נרצה לתלות רשתות למניעת כניסה של יונים לפתחים שונים בבתים שלנו, כשתליית אותן רשתות מהווה פעולה פשוטה וקלה, שאותה נוכל לבצע לבדנו מבלי הצורך להזמין איש מקצוע.

ברשתות לאביזרים ומוצרים לבית, ניתן למצוא רשתות איכותיות ועמידות העשויות פוליאתלין ופוליאמיד, כשאלו המתאימות למניעת כניסה של יונים לחללים שונים הן רשתות בצפיפות של עד 5 ס"מ.

את הרשתות יש להתקין כשהן מתוחות ומקובעות בצורה חזקה, מה שימנע כניסה של יונים, הן כאקט מרתיע של הרחקת יונים לצמיתות והן במקרים ובהם היונים ינסו לאתגר את הרשת, כשהן ינסו בצורה מעשית למצוא דרך להיכנס על אף הרשת שמולם.

חשוב לציין כי בחללי מרפסת לתליית כביסה, בהם אוהבים היונים לקונן, כששם נמצאים בחלק מבתי המגורים גם המזגנים, התקנת רשת בצפיפות של 5 ס"מ מאפשרת עדיין מעבר של אוויר לאותם חללים, כך שהתקנת הרשת לא פוגעת בפעילות היומיומית של המזגן.

התקנה של דוקרנים על חלקים חיצוניים של המבנה

לצד חסימת דרכם של יונים בתוך חללים סגורים למחצה, אנו נרצה גם להרחיק יונים שבוחרות להתמקם על גבי השטחים החיצוניים של מבנים. התמקמות היונים על גבי המבנים נעשית לכל אורכם, מהגג עצמו ועד התמקמות שלהן על גבי מרפסות, אדני חלונות, מזגנים, גגונים ועוד.

התמקמות היונים על גבי המבנים מובילה לפגיעה מתמשכת בנראות שלהם. אותם יונים בוחרות להטיל את צואתם כשהן עומדות על גבי המבנים, לפגוע בחלונות ובתריסים ואף בפיזור נוצותיהן.

חלק מהיכולת למנוע התמקמות של יונים על גבי המבנים, נעשה באמצעות התקנה של דוקרנים על משטחים שונים, כשדוקרנים אלו מונעים מהן את האפשרות לעמוד בצורה נוחה על גבי המשטח.

התקנת הדוקרנים נעשית באמצעות קיבוע שלהם למשטח, כשישנם דוקרנים המקובעים למשטחים באמצעות מסמורם, כשאחרים מקובעים באמצעות חומרים דביקים. ברוב המקרים, מדובר בפעולה ישימה ופשוטה שנוכל לבצע לבדנו מבלי הצורך להזמין איש מקצוע.

בשוק הדוקרנים ניתן למצוא מגוון רחב של רצועות דוקרנים, כשישנן כאלו המגיעות לאורך של 50 ס"מ ולגובה של 11 ס"מ. ההמלצה הרווחת היא ברכישת סט דוקרנים איכותי עשויים נירוסטה, עמידים לקרינת UV, כשלהם בסיס רחב שאינו נשבר בקלות, בין אם במגע עם היונים ובימים של רוחות חזקות.

צמצום הגעת יונים באופן נרחב

התקנה של רשתות ודוקרנים בצורה נכונה תוביל לצמצום משמעותי ביכולתם להרחיק יונים מהבית או הבניין בו אתם גרים. לצד זאת, ישנם מקרים בהם השימוש באותם רשתות ודוקרנים יעיל, אך עדיין ישנן נקודות בהן היונים מצליחות להתמקם בבית או הבניין שלכם.

כאן, חברות הדברה מקצועיות ומנוסות יוכלו לתת מענה משלים, מקיף ומקצועי. בהזמנת צוות מדבירים, אלו יוכלו לבחון אילו צעדים נוספים יש לבצע וזאת בכדי להוביל, בסופו של תהליך העבודה, לסביבת מגורים נטולת יונים או כל בעל כנפיים אחר שירצה לבוא ל"ביקור" אצלכם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה