סוגי מפוחים השימושים שלהם בתעשייה



לא מעט מבנים תעשייתיים, מסעדות, בתי קפה ועסקים מסוגים אחרים, מכילים בתוכם מפוחים.

מטרתם העיקרית היא לייצר תנועת אוויר שתאפשר תחלופה של האוויר הקיים בחדר באוויר אחר, בכל זמן נתון. בצורה כזו ניתן לאוורר את חלל החדר בו מותקן המפוח.

השימוש במפוחי אוויר הוא הכרחי מכמה סיבות, ראשית, במקרים רבים נעשה שימוש בחומרים מסוימים שאסור שהם ישהו באוויר יותר מדי, המפוח מאפשר כניסה של אוויר חדש ויציאה של אוויר קיים, ובכך אותם חומרים לא יכולים להשפיע על בריאות העובדים.

שנית, במקרים רבים, כמו למשל במטבחים, יש שימוש בתנורים ובמכונות אחרות שיוצרים חום אדיר, לכן זה חשוב שיהיה מפוח אוויר שיכניס אוויר נעים וקריר יותר למקום.

שלישית, במקרים רבים, בין אם זה מבנים על פני הקרקע או מתחת לפני הקרקע, אין חלונות בחלל החדר או שאין אפשרות אמיתית לייצר חלון, מסיבות שונות. המפוח מאפשר להכניס אוויר נקי לאותו חלל.

כיצד קובעים כיצד להשתמש במפוחי אוויר

השימוש במפוח אוויר נעשה על פי מספר גורמים. הגורם העיקרי הוא כמובן סוג העסק וסוג המבנה. כלומר, יש הבדל בין מפוח אוויר שמשרת מסעדות או בתי קפה לבין מפוח אוויר שאמור לשרת חדרי שרתים למשל. במקרה של מסעדות או בתי קפה, זה יכול להיות מפוח סטנדרטי, לעומת זאת בחדר שרתי מחשב, סביר להניח שהמפוחים יהיו הרבה יותר מסיביים וזאת בשביל שיהיה ניתן לבצע תחלופה מהירה יותר של האוויר.

גורם אחר שאמור להשפיע הוא תנאי המבנה והבידוד שלו. אנחנו נבחר להתקין מפוח מסוים, על פי האופן בו המבנה בנוי, גודל החדר, סוג החדר וכן תנאי הבידוד שלו, כלומר היכולת שלו לקלוט אוויר ולשמור אותו או לאפשר לו לצאת החוצה.

ישנו גורם נוסף שישפיע על סוג המפוח שאנחנו נבחר להתקין והוא אופי העבודה שמתבצעת במקום. נניח במעבדות רפואיות רבות, המטרה של המפוח היא למנוע כניסה של אוויר מלוכלך שעלול לגרום נזק למעבדה ולתוצרים שלה, לעומת זאת במקומות אחרים, ייתכן מאוד שלא תהיה חשיבות לשאלה האם האוויר הוא נקי או לא. לכן אנחנו גם לא נתייחס לשאלה זו.

אילו סוגי מפוחים אנחנו מכירים

ישנם שני סוגים עיקריים של מפוחי אוויר, מפוח רדיאלי שמעביר את האוויר בצורה מעגלית, וישנו מפוח צירי, שמזרים אותו בצורה ישרה.

המפוחים באופן כללי, נבדלים גם בגודל שלהם, במהירות הסיבוב, המיקום שנהוג להתקין אותם וכן בכוח שלהם.

בסיכומו של דבר, יש חשיבות עצומה לשימוש במפוח אוויר, אך היא תבוא לידי ביטוי רק אם אנחנו נדע היכן למקם אותם וכיצד. במידה ונעשה זאת בצורה נכונה, אין ספק שנוכל גם ליהנות מזרימת אוויר טובה למקום וגם נוכל ליהנות מאוויר נקי שיאפשר לנו לבצע את עבודתנו כנדרש.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה