החי כיף יפתח מחדש



הושלם תחקיר משרד החקלאות, שקבע כי וטרינר המקום פעל ללא דופי וכמצופה בעניינה של הזברה, שמתה לאחר סיבוך בהמלטה * יחד עם זאת, גובשה שורת המלצות כאשר גולת הכותרת היא השקעה עירונית של כ-40 מיליון ש"ח בשדרוג ושיפור התשתיות ותנאי מחייתם של בעלי החיים בחי כיף

חודש אחרי הסיבוך בהמלטה של הזברה תמי בחי כיף בראשון לציון שהוביל למות הוולד ולאחר מכן למות הזברה, החי כיף יפתח מחדש בשבת הקרובה. את ההחלטה לסגור את המקום לביצוע תחקיר על נסיבות המקרה קיבל מ"מ וסגן ראש עיריית ראשון לציון, מוטי עג'מי. בתקופה זו הושלם התחקיר של אגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות שקובע כי בנסיבות הקיימות באירוע חריג זה, ההתנהלות הווטרינרית המקצועית הייתה תקינה וללא דופי. יחד עם זאת, צוות הבדיקה שכלל גם את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בהנהלת השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות- ד"ר איילת שמואלי, ראש תחום החזקת חיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים- אורי ליניאל, המליץ על קידום תוכנית שתיטיב עם תנאי מחייתם של בעלי החיים ותשפר את חווית הביקור במקום.

במסגרת זו, גיבשה העירייה והחברה העירונית, האמונה על ניהול המקום, תוכנית פעולה רחבת היקף, אשר תיטיב עם תנאי מחייתם של בעלי החיים ותשפר את חווית הביקור במקום. גולת הכותרת היא השקעה אדירה של כ-40 מיליון שקלים בשדרוג ושיפור התשתיות ותנאי מחייתם של בעלי החיים בחי כיף. נציין כי תשתיות המקום שודרגו לאחרונה בשלושה מיליון ש"ח וכבר עתה הוקצו עשרה מיליון שקלים נוספים לשדרוג מתחם הכניסה לגן, מתחם ראשון מתוך חמישה, ובוצעו התקשרויות עם זואולוג, אדריכלית ומנהל פרויקט לקידום התוכנית. תוכנית העבודה כוללת גיבוש וחידוד נהלי עבודה ובטיחות, שדרוג המרפאה וחידוש הציוד במקום.

כמו כן החברה העירונית והנהלת החי כיף יפתחו תוכנית חינוכית שתיצור פעילות משותפת של ילדים והוריהם. כחלק מהתוכנית יוקם מתחם חושים בן שישה דונמים שייצר חוויה לימודית. בנוסף, לגבי סיבוך ההמלטה של הזברה, צוות הבדיקה המליץ כי במקרים אלו יש לפעול לבידוד בעל החיים עד כדי מניעת גישת מבקרים לאזור התצוגה.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר:"ערכנו בחינה מקיפה של החי כיף וגיבשנו שורת המלצות שתביא לשיפור תנאי המחייה של בעלי החיים והמגוון שלהם,  החלטה זו משקפת את אהבתנו לבעלי החיים ורצוננו להיטיב עמם".

צילום: אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה