אפרים סידון, כזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל



לשון ראשון, כנס ראש הממשלה ה-11 לשפה העברית בראשון לציון גאה להכריז על היוצר, אפרים סידון, כזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל.

כנס השפה העברית הנערך בשיתוף משרד התרבות והספורט הפך במרוצת השנים למסורת. השנה יציין הכנס 11 שנה להיווסדו ויעמוד בסימן 70 שנה למדינה!!

בערבו השני של הכנס יתקיים, זו השנה החמישית, טקס הענקת פרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל, בהנחיית נועם גילאור. הפרס, על סך 36,000 אלף שקלים, ניתן על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה ונועד לבטא הוקרה על יצירה אמנותית הגותית אשר טבעה את חותמה והביאה לידי הנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים וחדשים.

השנה קבעה הוועדה בראשותו של ד"ר רוביק רוזנטל כי פרס ראש עיריית ראשון לציון ליצירתיות בלשון העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2018 יוענק ליוצר המוערך, אפרים סידון.

נימוק השופטים לבחירה: "אפרים סידון הפך לאורך שנים של פעילות פורייה ומקיפה לקולה הצלול של הסטירה הישראלית. הוא עמד על ערשן של יצירות סטיריות משפיעות, החל מ"זו ארץ זו", "ניקוי ראש", שבישרה את הופעתה של הסטירה פוליטית, "החרצופים" ועוד. לצד אלה כתב תוכניות סטיריות שעלו על במת התאטרון, וביניהן "חגיגות סיום הרוטציה" ו"שירת העצבים". בכתיבתו חושף סידון את הצד הנלעג של המערכת הפוליטית על כל צדדיה, ומעמיד מראה לא מחמיאה ועם זאת מבדרת לאופייה של החברה הישראלית. תרומתו של סידון לספרות הילדים יוצאת דופן בהיקפה ובאיכותה, והיא זכתה לאהבת דורות צעירים לאורך השנים. לצד ספרי הילדים הרבים, שחלקם עלו על הבמה, תרם סידון את חלקו להנגשת סיפורי התנ"ך בספריו "התנ"ך בחרוזים", שזכו ללבוש טלוויזיוני בטלוויזיה החינוכית. סידון פיצח את יסודות ההומור הגלומים בלשון העברית והוציא אותם מן הכוח אל הפועל במפעל חיים מרשים, שעוד נכונו לו עלילות".

צוות השופטים כלל את ד"ר רוביק רוזנטל (יושב ראש), חוה פנחס כהן, פרופ' תמר סוברן, אמיליו גלעד שנקר ואלי פולק.

מוטי עג'מי, מ"מ ראש עיריית ראשון לציון: "כנס השפה העברית מתקיים בעירנו זאת השנה ה- 11. אנו גאים להעניק השנה את הפרס ליוצר החשוב אפרים סידון ובכך להביע את הערכתנו והוקרתנו לאדם אשר הטביע את חותמו הסגנוני הייחודי ביצירה העברית. הכתיבה עבורו היא דרך חיים, ובדרך חיים זו הוא מעשיר את עולמנו ואת השפה העברית. "

הפרס, יוענק לו בפתיחת הערב השני לכנס שיתקיים ב8.2 במהלכו תתקיים מחווה ללהקת "צלילי הכרם" שנוסדה עם קום המדינה.

כנס השפה העברית מופק ע"י החברה העירונית ראשון לציון לתרבות, ספורט ונופש.

מנכ"ל החברה העירונית: אלי פולק

מנהלת הכנס: טלי צ'רנר

משרד התרבות והספורט – מנהלת טקסים ואירועים מנהל תרבות : נאוה קנדיל

ייעוץ אומנותי ועורכת תוכן: מאיה פוגל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה