לפני שמזמינים טכנאי הליכון – המדריך המלא לתחזוקת ההליכון הביתי



כשאתם מחליטים לעסוק בפעילות גופנית סדירה, הליכון ביתי יכול להיות החבר הכי טוב שלכם, ולחברים טובים חשוב לדאוג. אז לפני שהוא מתקלקל ועוצר את שגרת האימונים שלכם ולפני שתזעיקו טכנאי הליכון, הקפידו על תחזוקה שוטפת פשוטה שתאפשר לכם ליהנות ממנו שנים רבות

 

היום כולנו יודעים עד כמה חשובה פעילות גופנית סדירה לבריאותנו. עם זאת, בשגרה הלחוצה מתקשים רבים מאתנו למצוא את הזמן לעסוק בפעילות גופנית ולהתמיד בכך לאורך זמן.

פתרון מצוין לכך הוא הליכון ביתי המאפשר לכל אחד להתאמן בשעות הנוחות לו ביותר ובתנאים האופטימליים ביותר בעבורו ואף לקיים שגרת אימון יציבה ללא קשר למזג האוויר, שלא כמו באימון באוויר הפתוח.

הכול מתחיל בהחלטה. ראשית יש להחליט כי הגיע הזמן להתחיל לעסוק בפעילות גופנית ובשלב השני יש להחליט איזה הליכון מתאים לכם ביותר. לאחר מכן עליכם לבנות לעצמכם, או בעזרת מאמן, שגרת אימונים שתתאים לרמתכם, למטרותיכם ולסדר היום שלכם.

אך לפני שאתם עולים על המסלול  עליכם לדעת שעל מנת שההליכון שלכם יהיה אפקטיבי לאורך שנים רבות מומלץ להקפיד על תחזוקה שוטפת שלו ובכך למנוע תקלות העשויות להפחית מן ההנאה והיעילות המופקות מהפעילות הספורטיבית.

טכנאי הליכון מקצועי ומנוסה ידע לאתר תקלות במכשירכם ולתקנן על הצד הטוב ביותר, אך על מנת להימנע ככל האפשר מתקלות, מומלץ להקפיד על חמש פעולות תקופתיות אלו:

הכול מתחיל בשמירה על הניקיון

רוב התקלות בהליכון נגרמות כתוצאה מהצטברות אבק בין חלקי המכשיר השונים. האבק מפריע לפעולתו התקינה של המכשיר ופוגע בתנועתו. על כן מעת לעת מומלץ לנקות את האבק בעדינות בעזרת מטלית יבשה.

תכשירי ניקוי הם מחוץ לתחום

הליכון יש לנקות בעזרת מטלית יבשה ולאחריה בעזרת מטלית לחה ומבלי להשתמש בחומרי ניקוי משום סוג, זאת מכיוון שחומרי ניקוי שונים עשויים להזיק להליכון באופן שיצריך את תיקונו ולעתים אף ידרוש החלפת חלקים. בסיום הניקוי חשוב לייבש את ההליכון היטב על מנת למנוע קורוזיה, עובש וכדומה.

שימון יעזור למנוע את תיקון ההליכון בעתיד

מומלץ לשמן את המתקן באופן סדיר על מנת לוודא שיזכה לאריכות ימים. את הטיפול מומלץ לעשות אחת לחודש ורק לאחר ניקוי. בשוק קיימים מוצרים ייעודיים למכשירי כושר, דוגמת ספריי סיליקון להליכון, המתאימים לפעולה זו.

בדיקת תקינות המכשיר

אחת לתקופה מומלץ להיעזר בטכנאי הליכון לצורך עריכת בדיקה מקיפה לכל חלקי המכשיר. בדיקה זו תאתר רכיבים הסובלים משחיקה ומבלאי, ברגים רופפים, בעיות סמויות וכו', ותמנע תקלות רציניות בעתיד.

ניקוי חלקיו הפנימיים של המכשיר

מלבד הניקוי החיצוני של המכשיר, מומלץ אחת לתקופה לנקות את חלקי המכשיר הפנימיים. אם אינכם יודעים כיצד לבצע זאת בעצמכם, תמיד תוכלו להיעזר בטכנאי הליכונים המכיר היטב את המכשיר שברשותכם.

ומה עושים במקרה של תקלה?

לעתים על אף התחזוקה השוטפת מתגלה תקלה בפעילות ההליכון. במקרים אלו מומלץ שלא לפרק את חלקי המכשיר ולנסות לתקן את התקלה בעצמכם, אלא להזמין איש מקצוע המתמחה בתיקון הליכונים שיתקן את המכשיר בעבורכם ויחזיר אתכם לפעילות גופנית סדירה בהקדם האפשרי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה