קורס מדריכי רכיבה טיפולית



מדריכי רכיבה טיפולית – האם אי פעם חשבתם שזה מה שתעשו כשתהיו גדולים? לא כבאים, לא שוטרים ולא מהנדסים ברכבת, אלא מדריכי רכיבה טיפולית.

 רכיבה טיפולית הוא תחום ייחודי המשלב בתוכו המון פסיכולוגיה, המון נפש והמון עבודה בינאישית של אנשים בעלי גישה טיפולית, שרוצים ויודעים לעזור לאחר. אדם שמתעניין בכסף, קריירה וקידום בלבד לא יוכל למלא תפקיד כזה בצורה אפקטיבית, ולא ישרוד בו. מה שאתם צריכים זה רק ללמוד את התחום, לרכוש לעצמכם את הידע והמיומנויות הנדרשות, ואת זה תוכלו לעשות במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית.

מה עושים במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית?

תחילה, עליכם לבחון האם אתם מתאימים לקורס, ואת זה תוכלו לעשות בסיוע מוסד הלימוד שמציע את הקורס. במוסד הלימוד, תעברו ראיון יסודי שיאפשר לקבוע האם זהו מקצוע מתאים לכם, אם כי אף מוסד לימוד לא ימנע מכם את האפשרות ללמוד את התחום. בהמשך הדרך, תיכנסו לתהליך בו תלמדו את תכנית הלימודים שמציע אותו מוסד לימוד, ואשר דומה בעיקרו בין המוסדות השונים. בתכנית זו תלמדו על המצבים השונים בהם מגיעים פציינטים, בעיקר ילדים, לטיפול באמצעות רכיבה, המאפיינים של כל מצב נפשי וכדומה.

רכיבי הלימוד בהיבט הרכיבה

בהיבט של הרכיבה עצמה, במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית, תלמדו את כל שעליכם לדעת על עולם הסוסים, הטיפול בסוסים, רכיבה עליהם, שליטה בהם והתנהגות איתם על מנת להפיק מהם את המקסימום ולעשות את הכל בצורה בטוחה. לבסוף, תלמדו את החיבור שבין פעולת הרכיבה ובין היכולת שלה לשפר ולרפא מצבים נפשיים שונים איתם מגיעים המטופלים לטיפול. חיבור זה הוא תחום שנחקר רבות, והוכח כחיבור יעיל מאוד שמצליח לעורר ולהוביל שינוי אצל מטופלים בגילאים שונים. יחד עם זאת, כמדריכי הרכיבה יש לכם השפעה רבה על יעילות הטיפול, שכן אתם מהווים חלק חשוב ומרכזי בחוויה שעובר המטופל.

התפקיד שלכם בטיפול

קביעה זו מובילה אותנו לרכיב האחרון שאותו תלמדו במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית, הרכיב בו אתם נכנסים אל התמונה כגורמי טיפול בעלי השפעה על המטופל ועל תוצאות הטיפול. גישה למטופל, יכולת הבנה של התנהגות המטופל, התגובות שלו והדברים שהוא אומר במהלך הטיפול, היכולת שלכם לעצב את החוויה ולהשפיע עליה, והדרכים בהם תוכלו להימנע מהשפעה לרעה על הטיפול כולו. רכיבים אלה כולם, יספקו לכם לבסוף את ההכשרה להתקבל לעבודה כמדריכי רכיבה טיפולית, ולעשות זאת בצורה אפקטיבית.

למידע נוסף חפשו בגוגל קורס מדריכי רכיבה טיפולית במרכז רטורנו


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה