חשיבות הטיפול בהתקפי הלב - פרופ' יהודה אדלר



התקפי לב הם אחד מגורמי התמותה העיקריים בעולם המערבי. חשיבות הטיפול בהתקפי הלב הפכה את ענף הקרדיולוגיה לאחד הענפים הנחשבים והיוקרתיים ביותר בעולם הרפואה, ואף הובילה לאינספור תכנים ומאמרים המתפרסמים בקרב הציבור הרחב, על מנת להעלות המודעות הציבורית למחלות הלב, ולסייע בהתמודדות עם התקפים בזמן אמת.

יחד עם זאת, מחלות הלב משתרעות על פני טווח רחב של מחלות, שכל אחת מהן יכולה לפגוע מאוד באיכות החיים של החולה, ואף לסכן את חייו בצורה משמעותית. אחד התחומים הפחות מוכרים, אך חשובים לא פחות, הוא התחום של מחלות קרום ושריר הלב, מחלות שיכולות להתעורר באמצע החיים ולהפוך למחלות כרוניות, ואף להוביל למצבי סיכון ותמותה פתאומיים.

גורם מפתח בפיתוח הידע והיכולות בעולם המחלות של קרום הלב

לאורך השנים, התפתח מאוד הידע בהתמודדות עם גורמי הסיכון המרכזיים להתקפי לב, ובהם פתיחת עורקים, צנטור, הצבת סטנטים וניתוחי לב בטכנולוגיות זעיר פולשניות. במקביל, התפתח מאוד הידע גם בתחום של טיפול במחלות קרום הלב, ואחת הדמויות המרכזיות שאחראיות על התפתחות התחום הוא פרופסור ישראלי, קרדיולוג בכיר שאוחז בשורה של תפקידי ניהול מרכזיים בגופי בריאות ורפואה בישראל, פרופ' יהודה אדלר. אדלר, מנהל תלפיות, מנהל המקצועות הרפואיים, מנהל המשאב הרפואי ויו"ר וועדת ההתמחות בבית החולים שיבא תל השומר, הוא גם היו"ר האירופאי למחלות קרום ושריר הלב באיגוד הקרדיולוגיה האירופאי, ומשחק תפקיד חשוב בקידום מעמדה של ישראל בענף הקרדיולוגיה הבינלאומי.

מרצה מבוקש בכנסים בינלאומיים – כנס אחד לחודש לפחות

בעוד שנושא התקפי הלב הוא נושא רווח בקרב הציבור, תחום הטיפול במחלות קרום הלב הוא תחום נישתי יותר, שעדיין נוגע באלפים רבים של משפחות ברחבי ישראל, ועבור כל אחת מהן מדובר בתחום החשוב ביותר, שבו חייב להיות זמין טיפול אפקטיבי שיוביל לריפוי והצלת חיים. כתחום שאינו זוכה לאותה רמה של סיקור ציבורי, את פרופ' יהודה אדלר תוכלו לפגוש פחות במסגרת ראיונות טלוויזיוניים, ויותר בכנסים בינלאומיים בהם הוא נחשב למרצה חשוב ומבוקש. לאחרונה השתתף אדלר בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי שנערך בסרביה, שם העביר הרצאה בנושא ההתוויות העולמיות החדשות לטיפול במחלות קרום הלב, התוויות שאותן גיבש בעצמו, ואשר צפויות להפוך לסטנדרט בקרב קרדיולוגיים בכל רחבי העולם.

לא רק רופא בכיר, גם איש משפחה

לאורך שנות הקריירה הארוכות שלו, תרם יהודה אדלר רבות לקידום הידע המקצועי ויכולות הטיפול במחלות קרום הלב, ידע ויכולות אותם הנחיל לציבור הקרדיולוגים הצעירים בישראל וברחבי העולם כולו. טלפונים דחופים המתקבלים אצלו באמצע הלילה, הן מרופאים ישראלים במשמרת והן מרופאים מעבר לים, הוא אינו מחזה נדיר בחייו של אדלר. יחד עם זאת, כאיש משפחה, נשוי ואבל לשלושה, המתגורר ברעננה, יהודה אדלר הוא אינו רק הרופא הבכיר אליו עולים לרגל קרדיולוגים מכל רחבי העולם, אלא גם איש משפחה שנותר אוהד שרוף של קבוצת הכדורגל האיטלקית יובנטוס, ועל החלק הזה בחייו חשוב לו לשמור לא פחות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה