יוזמות של שני בתי ספר בעיר זכו בפרס שר החינוך במעורבות חברתית



בבית ספר אמירים, הגשימו התלמידים את החלומות של ילדים חולי סרטן * בבית ספר רביבים אמרו תודה לאנשי המנהלה שמאחורי הקלעים * נוער איכותי וערכי.

שני בתי ספר על יסודיים בראשון לציון זכו להכרה וכבוד על היוזמות הערכיות שקידמו. משרד החינוך העניק לבתי הספר אמירים ורביבים את פרס שר החינוך במעורבות חברתית, האחד על הגשמת החלומות של ילדים חולי סרטן והשני על הפניית זרקור ותשומת לב לאנשי המנהלה בבתי הספר שבדרך כלל לא זוכים להכרה ותודה. 630 בתי ספר מרחבי הארץ הגישו את יוזמותיהם לוועדת הפרס ורק 50 בתי ספר נבחרו. כאמור, שניים מהם מראשון לציון. גוף נוסף מראשון לציון שזכה בפרס הנחשק הוא פרלמנט הנוער על היוזמה להארכת שעות השהייה בגינות הציבוריות ושזכתה לרוח גבית מהעירייה והחברה לבטחון.



בבית ספר אמירים, תלמידי כיתת מופת בשכבת יב' ביחד עם מחנכת הכיתה, שלומית ברק, לקחו על עצמם פרויקט ייחודי בשיתוף עמותת "משאלת לב" ועם בית ספר בלקינד, לילדים עם צרכים מיוחדים. 38 תלמידים גייסו 12 אלף ₪ באירועים שונים בעזרתם הגשימו חלומות של שני ילדים חולי סרטן. את החלום הראשון הם הגשימו כאשר הקימו חדר חלומות לילדה חולה. וביתר הכסף העבירו לעמותת משאלת לב להגשמת חלומו של ילד חולה נוסף. במקביל, קיימו התלמידים פעילויות שונות בבית הספר בלקינד. הם שיחקו עם הילדים, עסקו בעבודות יצירה ובעיקר הנעימו את זמנם של הילדים.

בבית הספר רביבים, החליטו תלמידי כיתה י"א להביא למודעות בית-ספרית את העשייה המבורכת של האנשים שנמצאים "מאחורי הקלעים". אלו הם אנשי צוות המנהלה שנמצאים איתם בקשר שוטף ולא זוכים להערכה במסגרות הפורמאליות של בית הספר. למשל המזכירות, האחראיות על הנהלת החשבונות, השומר או הלבורנטית.

הקו המנחה היה שגם הצוות שמאחורי הקלעים זכאי להכרה מלאה על עשייתו בבית הספר. התלמידים גיבשו טופס, סוג של תעודת זהות, הם התחלקו לקבוצות וכל קבוצה יצאה לראיין איש מנהלה אחר. בסך הכל הם ראיינו עשרה אנשי מנהלה. לאחר מכן, הם הכינו תעודות זהות מוגדלות שנתלו בכניסה לבית הספר. במקביל הוכנו גם קודי ברקוד לסריקה המפנים לסרטונים על עשייה חברתית וערבות הדדית וכן הסבר על הפרויקט.

בבית הספר סיפרו שהיוזמה השפיעה על כלל התלמידים. לא פעם נצפו תלמידים עומדים וקוראים את הפוסטרים או משתהים על פיסות המידע החדשות שלמדו. התערוכה תרמה מאוד למצב רוחם הן של התלמידים שעשו אותה והן של אנשי המנהלה שזכו להכרה ותשומת לב ראויה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה