המיזם החברתי שמוכר תוצרת חקלאית ישירות לציבור התחיל בראשון לציון



"פארמוביל", קואופרטיב חקלאי שעיקר השליטה בו היא בידי חקלאים, מבקש לעקוף את דמי התיווך שבין החקלאי לציבור ובכך לאפשר קיום בכבוד לחקלאים ומחיר הוגן לצרכנים * עיריית ראשון לציון היא הראשונה בישראל שהרימה את הכפפה ומזמינה את התושבים להגיע, לרכוש ולתמוך בחקלאים.

עידן חדש בראשון לציון- תוצרת חקלאית משובחת במחירים הוגנים ומתחת לבית. לראשונה בישראל החל לפעול קואופרטיב חקלאי שעיקר השליטה בו היא בידי חקלאים. אלו מבקשים לעקוף את דמי התיווך שבין החקלאי לציבור ובכך לאפשר קיום בכבוד לחקלאים ומחיר הוגן לצרכנים. עיריית ראשון לציון היא הראשונה בישראל להרים את הכפפה, לארח את המיזם בעיר ולתמוך בחקלאים. חבר המועצה, משה לב הר וראש מנהל קהילה, דפנה כרמי-שקורי ראו במיזם ערך חברתי ראשון במעלה שבו יש מסר של תמיכה וערבות הדדית לעובדי האדמה ובמקביל- שירות לציבור המתמודד עם יוקר המחיה. והציבור אכן ראה זאת כך, אלפי תושבים סקרנים נוכח המשאית הממותגת התקרבו, התעניינו, שאלו ובהמשך גם רכשו פירות וירקות בהמוניהם.

המשאית עם נגררת החלה כבר השבוע למכור בעיר, הם הגיעו למתנ"סים בשכונות נעורים, נחלת יהודה וקריית גנים וכן במרכז קהילתי נווה חוף, חניון בית ספר יסודי איתמר ותחנת הדלק סונול. כך יהיה גם בשבוע הקרוב (מועדים ומוקדים בהמשך).

מי שעומד מאחורי היוזמה אלה הם ברק אומגה ותומר ריטרסקי. ברק הוא חקלאי מהמושב פארן שבערבה שעמד מאחורי "מחאת הפלפלים". בשנת 2014 הוא החליט שמספיק לו, המחירים שהציעו לו רשתות השיווק הגדולות עבור הפלפלים שגידל לא כיסו את עלויות הקטיף. הוא וחבריו נאלצו לעקור את הגידולים בשדות, עליהם עמלו, ולהשליכם בכאב לב.  פערי התיווך שבין החקלאי לצרכן היו מגיעים לעיתים למאות אחוזים. יחד עם תומר ריטרסקי ,עו"ד במקצועו, התגבש השלב הבא להתמקד בגידול התוצרת ולא בשיווקה תוך קבלת תמורה הוגנת לעמלם ומצד שני תאפשר לציבור ליהנות ממיטב התוצרת החקלאית הטריה עד לפתח הבית. כך למעשה נולד פארמוביל שמציב נקודות מכירה ניידים במרכזי השכונות. בכדי שהמכירה תתבצע במהירות וביעילות, המוצרים נמכרים באריזות מוכנות ואיכות גבוהה.

חבר המועצה, משה לבהר, קורא לירקנים בעיר להצטרף למאבק ולרכוש את מרכולתם ישירות מהחקלאים ובכך גם הם יוכלו להתפרנס בכבוד ולהוריד את המחירים לציבור לקוחותיהם "בעוד מספר שנים נוכל לספר כולנו כי מראשון-לציון, בזכות כמה אנשים טובים וחקלאי אחד שהחליט שלא לומר נואש, יצאה הבשורה. אני מודה לראש העירייה, דב צור, שנתרם ליוזמה ודחף את את ראשון לציון כחלוצה גם בתחום החקלאות, כי שורשי העיר צמחו מעבודת אדמה".

ברק אומגה, הוסיף: "מרגש אותי מאוד להגיע לרגע הזה. זה תהליך שהתבשלתי בו במשך שלוש וחצי שנים ועכשיו אנחנו מתחילים אותו בראשון לציון. אנחנו יוצרים כאן צרכנות חדשה והוגנת, צרכנות שתעניק פרנסה בכבוד לכלל החקלאים .שתיתן לכל בית בישראל את האפשרות לצרוך פירות וירקות, שגדלו בארץ במחירים סבירים. בשבילי פארמוביל איננו מיזם על טהרת הכלכלה אלא מיזם שייתן מענה לכל אחד ואחת מאיתנו. זה יעבוד רק אם אתם תתנו לנו רוח גבית, אם אתם תתמכו ותקנו, אנחנו נשתדל להביא לכם את התוצרת הכי טרייה ואיכותית ובמחיר הוגן.

פירות וירקות שנשארים בתום המכירה, מוקצים למשפחות במצוקה. מהנתונים הראשונים מהשטח עולה כי בכל יום נמכרו בין שלושה לחמישה טון של פירות וירקות. בתום שלב הפיילוט והפקת הלקחים, יבחן המיזם ועל פי דרישה תורחב הפעילות לשכונות נוספות בעיר.

 

מיזם פארמוביל יפעל גם בשבוע הבא במוקדים הבאים בין השעות 15:00 ל- 19:00

22.10.17 - יום ראשון – מתנ"ס שכונת נעורים

23.10.17 - יום שני – מתנ"ס נחלת יהודה- נחלת 360.

24.10.17 - יום שלישי – נווה חוף – מרכז קהילתי

25.10.17 - יום רביעי – נווה ים – חניון בי"ס איתמר

26.10.17 - יום חמישי – קריית גנים – מרכז קהילתי

27.10.17 - יום שישי (בשעה 10:00-13:00) – תחנת הדלק סונול שלי ברחוב יוסף ספיר 2.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה