עבירות על חוק המע"מ



עבירות מס בכלל ועבירות על חוק המע"מ בפרט נחשבות לעבירות חמורות. חשוב להבחין בין עבירות טכניות, אשר אינן נעשות בכוונת מכוון, כדי להונות את שלטונות המס, לבין עבירות שנועדו להעלים מסים.

 

על פי חוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1975, נחלקות העבירות על חוק זה לשני סוגים: עבירות מע"מ מהותיות ועבירות מע"מ טכניות. ברור איזה משני הסוגים חמור יותר.

 עבירות מע"מ טכניות

חשוב  להדגיש, כי גם בעבירות הנכללות בקטגוריית העבירות הטכניות יש עבירות העלולות להצביע על העדר תום לב כגון: סירוב להתייצב לחקירה לאחר דרישה לעשות כן, סירוב למסור פנקס או כל מסמך אחר על פי דרישה, איחור בהגשת דו"ח, אי ניהול  פנקסי חשבונות הוא ניהולם באופן שיש בו כדי סטייה מהותית מהנוהל התקין, רישום חלקי בלבד של חשבוניות מס, ועוד. גם על עבירות טכניות החוק קובע מאסר של שנה ( ואפילו בפועל!) אם הליקויים לא תוקנו ולא הוסרו.

עבירות מע"מ מהותיות?

עבירות מע"מ מהותיות הן עבירות שיש בהן כוונת מכוון להערים על שלטונות המס, להונות אותם ולהתחמק מתשלום. עם עבירות בקטגוריה זו נמנות, לדוגמה: מסירת מידע או מסמך כוזב, מצג שווא של עסקה שכלל אין כוונה לבצעה, זיוף, מרמה הסתרה, העלמת ראיות, מתן חשבוניות מס פיקטיביות שינוי של פנקס החשבוניות במטרה ליצור מצג שווא ונקיטת תחבולות "יצירתיות", אשר כל מטרתן היא להימנע מתשלום מס, כמתחייב. העונש על סוג זה של עבירות עלול להגיע עד לחמש שנים, ובנסיבות מחמירות- עד שבע שנים.

אם נחשדים בעבירות מע"מ בכלל ובעבירות מע"מ מהותיות בפרט, חשוב לדעת כי שמורה לכל חשוד הזכות להיפגש ולהתייעץ עם עורך דין כבר בשלבי החקירה הראשוניים.  משרד מקצועי מעניק לחשובים מענה וסעד משפטי מלאים בעבירות מע"מ, אם במניעת פתיחתם של הליכי חקירה בכלל והליכים פליליים בפרו ואם בייעוץ, ליווי וייצוג משפטי בהליכים המשפטיים הפליליים.

 

 בשל החומרה שבה נדרשים שלטונות המס לעבירות על חוק המע"מ, חשוב להקפיד על קיום החוק ועל הפרים הטכניים השונים. רישום מוקפד ומדויק , מעקב שוטף אחרי חשבוניות,  והעברת הטיפול בכל הניירת העסקית למשרד רואה חשבון או יועץ מס מקצועי עשוי להקל עליכם מאוד בתחום זה ולספק לכם את השקט והביטחון מעצם הידיעה כי הניירת שלכם מנוהלת על ידי גורם מקצועי. כמובן שחלה עליכם חובת דיווח נכון ואמתי.

 בשורה התחתונה: תמיד חשוב להיות הגון וישר ולהתנהל כמתחייב מהחוק. בתחום המס- קל וחומר. ידוע לכול כי נציגים מטעם שלטונות המס עורכים מעת לעת ביקורות פתע בעסקים שונים. על מנת לא להיקלע למצב, שבו  כל הסבר שלכם לשאלות הנציגים יישמעו כתירוצים קלושים ודחוקים, אשר יסגירו את העובדה  כי יש לכם מה להסתיר, שלמו את המע"מ כנדרש וכמתחייב ונהלו רישום מלא ומסודר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה