בדיקות שמיעה – מתי אנחנו נזדקק להן



כל אחד מאיתנו עבר או יעבור בדיקות שמיעה בשלב מסוים בחייו.

בהיותנו ילדים אנחנו עוברים בדיקות שכאלה עד גיל שש בערך, במצב רגיל, על מנת שיהיה ניתן לאתר אם אנחנו מתמודדים עם בעיות שמיעה מסוגים שונים. לאחר מכן הבדיקות מתבצעות בהתאם למצבנו.

בדיקות שמיעה, כפי שניתן להבין, אמורות לבחון האם אנחנו מתמודדים עם בעיה שמפריעה לנו לשמוע באופן תדיר ביחס לגיל ולמצבנו הבריאותי. במידה והבדיקות מגלות שאכן יש בעיה, הרי שאנחנו יכולים לפתור אותה, בין היתר, באמצעות שימוש במכשיר שמיעה. יש מקרים בהם יתגלה שהבעיה דורשת פתרון אחר.

צריך לציין הרבה פעמים, בדיקות שמיעה לא נובעות אך ורק ממצב בו אנחנו מתמודדים עם בעיית שמיעה או לפחות, זה לא הסימן הראשוני שיוביל אותנו אל הבדיקה. ילדים רבים נשלחים לבדיקות שמיעה כתוצאה מחוסר ריכוז בכיתה, אשר מוביל לחוסר משמעת והתנהגות פרועה. אז ההורים מתבקשים לבצע שורה של בדיקות על מנת לבחון, האם מדובר בבעיות התנהגותיות נטו או שמא, מדובר בבעיה מסוימת שמפריעה לילד וגורמת לו להתנהג כך.

לא במקרה הילד יישלח אל בדיקות שמיעה, שכן אם הוא מתקשה לשמוע את הדברים שנאמרים בכיתה, סביר להניח שהוא יאבד ריכוז, עם הזמן ישתעמם ומכאן הדרך להתנהגות שעלולה להפריע לכל הכיתה ומעבר לכך, יכולה להיות קצרה מאוד.

המשמעות החברתית של בדיקות שמיעה

היום אנחנו יודעים שבדיקות שמיעה הן מהותיות גם בהיבט החברתי. אנחנו יכולים לראות את זה בשני הקצוות, ילדים ומבוגרים. במקרה של ילדים, הרבה פעמים בעיות שמיעה גורמות לאי נוחות מתמשכת בצד החברתי, כלומר, ילדים מתקשים מאוד ליצור קשרים חברתיים אם הם מתמודדים עם בעיות שמיעה, מאחר והם לא יכולים להשתלב בשיחות וקשה להם לנהל קשר מילולי עם ילדים אחרים.

בקרב מבוגרים זה בא לידי ביטוי בכך, שהרבה פעמים הם נדרשים להרים את קולם או לחילופין, לבקש מהצד השני שירים את קולו, דבר שגורר אי נוחות בקרב שני הצדדים, מה שמוביל בסופו של דבר למצב בו יש ויתור על קיום הקשר.

קל להסביר כיצד בעיות חברתיות יכולות להשפיע על החיים שלנו מהיבטים שונים, על כן אם מדובר בבעיית שמיעה שגורמת לכך, זה אך טבעי שאם נטפל בה בצורה נכונה, הרי שנוכל להתגבר בסופו של דבר גם על הבעיה החברתית, באופן כזה או אחר.

בסיכומו של דבר, בדיקות שמיעה הן דבר מהותי על מנת שנוכל לקיים שגרת חיים וליהנות מאיכות חיים גבוהה. יש לבצע את הבדיקות האלה באופן תדיר, חשוב לבצע אותן במקום מקצועי, וחשוב לא פחות לנהוג בהתאם לממצאים.

בין אם אתם הורים לילדים שצריכים לעבוד בדיקה או מבוגרים שצריכים לעבור אותה, רצוי לבצע אותה כמה שיותר מוקדם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה